Sunday, December 18, 2011

1 Tahun 3 bulan....Cayunk Shisha....

Assalammualaikum sayang ibu.....ibu rindu sangat nak peluk Arissa...setiap malam ibu dakap bantal yang pernah Arissa guna untuk tidur dulu....masih ada lagi bau Shisha kat bantal tu...bau yang ibu rindukan selalu.....14 Disember 2011 yang lalu...sudah genap 7 bulan pemergian Arissa ke pangkuan Allah SWT.....17 Disember 2011....genap usia Shisha 1 Tahun 3 Bulan.....besar dah comey ibu ni.....
Lama juga ibu tak update blog ni.....ibu sibuk sangat sayang....tapi ingatan dan rindu ibu pada mu takkan mudah hilang....selamanya disudut itu....jangan bimbangkan ibu yer sayang....ibu dah pun berpindah ke rumah sewa yang baru...sebab tak lama lagi ibu akan bertugas di tempat yang lain....Arissa tahu kan kat mana nak cari ibu....walaupun rumah baru ni agak jauh dari pusara Shisha...tetapi ibu tetap datang menziarahimu....jangan risau yer sayang....
Malam pertama ibu tidur di rumah baru tu....Arissa dah datang dalam mimpi ibu.....itu bermakna Arissa selalu ada disamping ibu...walau dimana pun ibu berada.....itu yang membuatkan ibu sentiasa gembira....kerana Arissa selalu hadir dalam mimpi ibu memberikan semangat untuk ibu teruskan hidup ibu tanpa Arissa....Allah SWT telah memakbulkan doa2 ibu sayang....masih tidak putus lagi doa2 ibu agar Allah SWT dapat berikan ibu seorang adik untuk Arissa.....masih sabar ibu nantikan itu....menanti dengan penuh harapan....
Apa lagi yang ibu perlu katakan...ibu teramat rindukan Arissa....Arissa....ibu dah suruh ayah baiki Pusara Shisha yang mendap disebabkan hujan lebat baru-baru ini....alhamdulillah....tadi pagi...hujan tidak turun setitik pun semasa kami sedang berusaha membetulkan tanah di pusara Shisha...lepas kami dah siap membaikinya..dan ayah dah siap hadiahkan surah Yassin...hujan mulai turun.....kami harap hujan itu takkan membuatkan pusara Shisha mendap lagi....nanti ibu datang lagi ziarahi Shisha yer sayang...
Arissa....tunggu ibu yer kat sana...jangan nakal-nakal taw....nanti kita jumpa yer sayang....masa akan menentukan segalanya....Allah SWT itu Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...Dia akan temukan kita disana....Andai tiba saat itu pasti ku nantikan....dengan penuh sabar..insyaAllah.....Sayang Arissa......& Rindukan dirimu selalu.....;D

Thursday, November 17, 2011

17 November 2011...1 Tahun 2 Bulan....Cayunk Ibu....


Sayang Arissa.....rindu pada dirimu sentiasa dihati...dirimu sentiasa bersama-sama ibu dalam mengharungi setiap cabaran dan dugaan di dunia ini.....14 November 2011 lalu...genap sudah 6 bulan pemergianmu ke hadrat Allah SWT....rindu sangat ibu dan ayah pada Arissa...setiap saat, setiap minit, setiap jam, setiap hari...hanya Allah yang lebih Mengetahuinya....ibu selalu dapat rasakan Arissa ada sentiasa dalam diri ibu....memerhatikan tiap gerak geri ibu dari jauh....seperti CCTV....hmmm......CCTV Allah SWT itu Maha Hebat....malah lebih canggih dari CCTV di dunia ni kan sayang.....

Hari ini pula 17 November 2011....genap usiamu 1 Tahun 2 bulan sayang....dah berjalan sayang ibu di syurga sana....seronoknya ibu rasa..walaupun ibu tak dapat melihatnya....tetapi ibu dapat rasakannya....ibu rindu Arissa taw....

Wednesday, October 26, 2011

Sayangku...ingatan ibu takkan mudah terhapus....

Sayang ibu....Arissa....biarlah apa orang nak kata....setiap kali ibu buka entry terbaru...nama Arissa tetap ibu sebut-sebut.....biarlah mereka dah mula bosan...muak dan menyampah nak baca blog ibu ni...tetapi ingatan ibu pada Arissa takkan mudah terhapus....sayang ibu...saat ini...ibu teramat merinduimu....ibu sudah boleh mula betenang dengan situasi sekarang...tetapi ibu tetap dilanda kerinduan yang sentiasa menyala dalam ingatan ibu...masih terbayang-bayang saat-saat pemergianmu disisi ibu....ibu kala ini sedang menangis sendirian....tangisan tanpa suara......

Arissa sayang...alangkah bahagia kala ini andai dapat ibu melihat dirimu membesar dihadapan mata ibu....ibu sangat rindukanmu.....apatah lagi tatkala ibu sekarang dilanda pelbagai ujian yang ibu hampir-hampir tewas untuk menghadapinya....apa yang ibu perlu lakukan sekarang....tabahkan hati, kuatkan semangat....aduhai....mudahnya berkata-kata dari menghadapinya.....ibu bukanlah manusia yang kuat....ibu sangat lemah sayang.....terlalu banyak kesabaran ibu...sehinggakan tergamaknya mereka katakan ibu ni kurang siuman....aduhai sayang...ibu terima...terima kasih pada mereka yang mengatakan itu dibelakang ibu....ibu redha atas ujian dan kehendak Allah.....

Arissa sayang...ibu rindu sangat kat Arissa....macam mana lagi ibu nak luahkan sayang...ibu rindu nak peluk Arissa macam dulu...bahagianya ibu dapat memeluk seorang bayi seusia denganmu sekarang...nak sangat ibu cium-cium seperti ibu cium pipi Arissa tu....ibu teringin lagi bermimpi bertemu dengan Arissa...ibu harapkan sangat mimpi itu datang kembali....rindu ibu padamu sayang tak terhingga...bagai nak pecah hati ibu...bagai nak meletup saja kepala ibu memikirkan tentangmu sayang....

Arissa....Arissa...Arissa....ibu sangat rindukan Arissa......tolonglah ibu sayang....doakan untuk ibu sayang....ibu tak kuat sayang....bantulah ibu yer sayang.......Ya Allah...perkenankanlah doa kami..tenangkanlah hati aku Ya Allah...aku sangat rindukan Arissa........Al-Fatihah buat sayang ibu......;'(


Monday, October 17, 2011

Arissa Kesayanganku...

17 Oktober 2011....genap sudah usia sayang ibu....1 tahun 1 bulan...dan 5 bulan pemergian Arissa ke pangkuan Allah SWT.....bahagianya sayang ibu berada disampingNya.....penjaga terbaik selain dari ibu sayang.....Arissa sayang....ibu sangat...sangat rindukan Arissa....bila melihat baby yang sebaya Arissa....akan terbayang selalu dirimu dalam pelukan ibu....sayu sungguh...tak terhingga rasanya.....bagaimana lagi mahu ibu gambarkan kasih sayang dan rindu ibu pada Arissa....Allah SWT itu lebih mengetahuinya....semoga Dia akan memepertimbangkan segala kesalahan ibu dan dosa-dosa ibu ini dengan kasih sayang ibu terhadap Arissa dan mereka yang lain.....
Sesungguhnya Allah SWT itu Maha Penyayang....lebih penyayang dari segala-galanya....terkadang ibu terasa kasih sayang Allah itu tika ibu berada di sisi Pusara Arissa....hembusan bayu yang dingin sangat terasa walaupun matahari terik di atas kepala ibu...betapa Agungnya kekuasaan Allah itu sayang.....
Arissa...doakanlah yang terbaik untuk ibu yer...agar kita akan bertemu di sana....Negeri yang tiada penghujungnya...dimana Nyawa kita akan kekal selama-lamanya....insyaAllah....Ya Allah...berilah aku kekuatan untuk menghadapi segala ujian Mu....berilah aku semangat agar aku dapat menerima segala ketentuanMu...dan berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala-galanya.....agar aku akan terus tabah Ya Allah.....ketika aku dalam kesengsaraan merindui Puteriku......
Ibu rindukan Arissa sangat.....begitu juga Ayah....Mak Tok....Tok Ayah....tapi mereka hanya merindui Arissa dalam diam...kerana mereka tidak mahu Arissa terseksa kerana tangisan rindu mereka sayang...setiap hari ibu doakan agar Allah tidak akan menyeksa Arissa kerana tangisan rindu kami....sayang ibu...biarlah ibu seorang yg merasai penderitaan ini...bukan Arissa...ibu berdoa agar Allah pindahkan segala kesakitan diri Arissa pada ibu...biar ibu yang berkorban merasainya sayang......ibu rela...asalkan Arissa bahagia yer sayang.....
Ibu akan terus merindui Arissa selama-lamanya....insyaAllah...Amin....

Monday, October 10, 2011

Bila mana hidupku tak seceria dulu...takdir itu mampu merubah segalanya....

Doaku agar Allah bisa memberikan kebahagiaan kepadaku selepas pemergian Puteri Kesayanganku....Arissa sayang...tiada apa lagi yang mampu ibu ucapkan...perasaan rindu yang semakin hari semakin bercambah...rasa ini sangat keterlaluan....rindunya ingin mendakap dirimu sayang....
Kenapa dengan diri ibu sayang...kenapa ibu tak sekuat dulu...aduhaii....sakitnya rindu ini...hanya Allah SWT yang mengetahui....mereka yang berada disekeliling ibu hanya mampu menyabarkan ibu....untuk menghadapi semua ini...tapi ibu...ibu tak tahu sayang....bagaimana lagi caranya untuk ibu hadapi semua ini tanpa Arissa disisi...
Arissa sayang...saat-saat ini...ibu hanya ternanti-nantikan kehadiran adik Arissa dalam rahim ibu....ibu harapkan sinar yang baru darinya sementara ibu akan bertemu dengan dirimu di Negeri Abadi nanti....ibu tak tahu macam mana nak kongsi rasa sakitnya rindu ibu padamu sayang dengan orang lain....ibu tak tahu...ibu hanya dapat luahkan rasa dengan tangisan ibu sahaja.....
Sayang....ibu selalu tenangkan hati ibu dengan membaca ayat-ayat suci Al-Quran..berzikir...tetapi....ntahla...ibu tak pasti....Allah itu memberikan ibu naluri kasih sayang dan rindu yang sangat kuat....sehingga mau sahaja ibu kutip semua bayi-bayi terbuang itu untuk ibu jadikan anak angkat ibu....sayangnya ibu pada semua bayi-bayi dalam dunia ini....tapi sayang..ibu tak mampu....
Arissa sayang.....bagaimana caranya ibu nak bagi semua mereka untuk memahami perasaan ibu yang sangat sensitif....mudah sangat untuk ibu mengalirkan airmata masa sekarang....sehingga ibu tak tahu semua yang berlaku dan apa yang ibu ucapkan berada diluar kawalan ibu.....
Ibu sangat bersyukur punyai kawan2 yang sentiasa memahami situasi dan keadaan ibu....sayang nya ibu pada mereka tak terhingga...berada disamping ibu dalam suka duka....anugerah yang terindah dari Allah...
Arissa sayang...Kakak Haie...Ayah....adalah anugerah yang tidak ternilai dalam hidup ibu...tiada gantinya....doakan kita bersatu di Negeri Abadi nanti yer sayang...Kakak Hanie juga rindukan Arissa.....Arissa...rasa tak sabarnya untuk ibu bersama-sama dengan Arissa di Alam sana.....rindunya ibu nak kembali ke sisi Allah...tapi belum tiba waktu untuk ibu untuk kembali kepadaNya....Allah masih memberikan ibu waktu untuk terus bermunajat padaNya...
Sayang Arissa sayang.....sehingga kini dah hampir 5 bulan....ibu masih setia menziarahi pusaramu sayang....insyaAllah..selagi ada umur ibu...dan selagi ibu terdaya...ibu akan terus menziarahi pusaramu dan memberikan hadiah yang terbaik buatmu sayang....

Ibu sayang Arissa...ibu rindu sangat kat Arissa...Ayah jua begitu.....Kakak Hanie....rindukan Arissa juga....mesti Arissa dapat rasakannya kan.....Love U sayang..kita jumpa nanti yer....;'(

Seindah Biasa


Jangan pernah takut ku tinggalkan

Saat bintang tak mampu lagi berdendang

Saat malam menjadi terlalu dingin

Hingga pagi tak seindah biasanya

Takkan mungkin kita bertahan

Hidup dalam kesendirian

Panas terik hujan badai

Kita lalui bersama

Saat hilang arah tujuan

Kau tahu ke mana berjalan

Meski terang meski gelap

Kita lalui bersama

Ku tak bisa merubah yang telah terjadi

Tapi aku kan menjanjikan yang terbaik

Agar kita tak pernah menjadi-jadi

Meski beza dermaga untuk kita berlabuh

Pernah kita jatuh

Mencuba berdiri

Menahan sakit dan menangis

Tapi arti hidup lebih dari itu

Dan kita mencuba melawan

Saturday, September 17, 2011

Dah Setahun Usia Arissa...Cayang ibu ni....

17 September 2011....hari ni genap setahun usia Puteri Syurgaku...NUR ARISSA QAIREENA....dan 126 hari pemergiannya ke rahmatullah.....setiap hari aku kirimkan doa dan setiap hari juga aku kirimkan hadiah untuknya....tapi hari ni....hadiah yang kami berikan lebih istimewa.....insyaAllah....Allah SWT akan sampaikan padanya.....sebagai tanda kasih sayang kami pada Arissa selama-lamanya......
Arissa sayang.....ibu rindukan Arissa taw....setiap saat Arissa dalam hati dan ingatan ibu...takkan mudah ibu lupakan Arissa.....takkan terpadam kasih sayang ibu pada Arissa sampai bila-bila dengan izin Allah.....
Arissa....kita akan bertemu nanti di alam roh dan dipengakhiran dunia ini...menuju ke Negeri Abadi...negeri yang akan kekal selama-lamanya...dimana kita takkan terpisah lagi yer sayang.....walaupun pemergianmu hanya sementara....tetapi terlalu lama ibu rasakan....walaupun baru 4 bulan 3 hari...terasa seperti bertahun-tahun sudah Arissa tinggalkan ibu.....dan ibu dapat rasakan Arissa dapat merasai kasih sayang kami padamu sayang....insyaAllah...selagi jiwa ibu kekal...maka kekal selamanya kasih sayang ibu untuk Arissa dan anak-anak ibu yang lain.....
Arissa sayang....insyaAllah...andai ada rezeki....ibu mahukan seorang lagi Puteri sepertimu sayang...punyai mata bulat yang cantik....senyuman yang menawan....comel....tembam....dan mempunyai sifat yang istimewa seperti dirimu....bukan sebagai pengganti dirimu....tetapi sebagai pengubat duka dihati kami sayang...semoga Allah SWT memberikan hadiah yang paling berharga setelah dia mengambil Arissa dari ibu.....
Doakan ibu yer sayang...agar ibu mendapat ketenangan dijiwa....dirahmati Allah....diberkati olehNya selalu.....dan memperoleh kemenangan didunia & diakhirat....insyaAllah...doa darimu amat berharga untuk ibu sayang.......SELAMAT HARI LAHIR SHISHA SAYANG IBU....walaupun ibu tak dapat menyambutnya bersama-sama....tapi ibu tahu...tempat Arissa sambut ulangtahun itu adalah tempat yang paling baik...dan Arissa telah menerima hadiah yang lebih baik dari yang ibu berikan dari Allah SWT...yer sayang....kasih sayang Allah SWT sangat istimewa.....ibu dapat rasakannya....begitu juga dengan dirimu sayang.....

Ibu akan selalu rindukan dirimu...sayangkan dirimu sampai bila-bila sayang.....insyaAllah....:D

Wednesday, September 14, 2011

Hari ini 14 September 2011...bersamaan 16 Syawal 1432H....

123 hari...genap 4 bulan usia pemergian puteri kecilku NUR ARISSA QAIREENA ke rahmatullah...rasa rindu ibu pada Arissa semakin hari semakin menebal....dalam bulan Syawal ini juga Arissa akan berusia Setahun....dan pada Syawal tahun lalu...Arissa dilahirkan ke dunia ini....rindunya ibu saat-saat bersama denganmu sayang..kini semua itu akan tetap menjadi kenangan yang paling indah dalam hidup ibu selama-lamanya.....tidak sabarnya ibu menantikan saat-saat kita akan dipertemukan Allah SWT...terasa persediaan ibu untuk bertemu dengan Allah SWT semakin hari ibu semakin bersedia...tetapi hati sedikit gusar dan takut...entahlah...bukan takut untuk mati...tapi ibu takut kalau-kalau Allah masih belum menerima taubat ibu....ibu sangat takutkan azabnya sayang...beruntungnya sayang ibu...tiada secalit dosa yang melekat padamu sayang....syukur sangat ibu rasa punyai puteri yang menjadi ahli Syurga....dirimu adalah insan yang terpilih....bukan mudah untuk menjadi insan pilihan disisiNya....dirimu sangat bertuah sayang...tidak melalui apa yang akan ibu lalui nanti dialam barzakh....dipadang masyar...dititian sirat itu....Ya Allah...tak terbayang segalanya....itu ketentuan dan kehendak Allah....ibu hanya mampu berserah padanya.....berdoa setiap hari agar Allah SWT akan meringgankan segalanya itu untuk ibu....ibu juga mengharapkan doa-doa dari sayang ibu....doamu itu sayang sangat bernilai....lebih bernilai dari segala yang berharga didunia ini sayang.....
Sayang ibu...Mama Nia akan punyai adik untuk Nia...seronoknya Mama Nia....segalanya akan mengubati sedikit kedukaan di hati....ibu...hmm....masih berusaha untuk pulihkan semangat ibu yang turut sama pergi menuruti langkahmu sayang ke alam sana....insyaAllah ibu harapkan agar Allah SWT dapat berikan ibu puteri sepertimu sayang....bukanlah sebagai penganti dirimu sayang...tetapi sebagai pengubat rindu ibu padamu sayang....dirimu tiada gantinya...selamanya Arissa hidup dalam hati ibu....dimana ibu berada....ibu terasa Arissa sentiasa bersama-sama dengan ibu...bahagia ibu rasakan....kadang-kadang ibu lebih suka bersendirian....sambil-sambil ibu bercakap-cakap dgnmu sayang...seolah-olah dirimu berada dalam dakapan ibu.....mestikan...kalau org nampak perkara ini..dia akan kata ibu ni gila kan...tetapi mereka tak lalui apa yang telah ibu lalui....lain orang lain caranya....ibu selesa begini....
Al-Fatihah buat sayang ibu di alam sana.....ibu doakan kebahagiaan sayang di sana bersama-sama dengan mereka...Nia....mesti Arissa kenal Nia kan sayang....nanti kita berjumpa yer sayang...nantikan kedatangan ibu yer sayang....hanya Allah SWT yang menentukan waktunya....tentu Arissa tahu bila kan....tunggu yer sayang...nanti ibu sampai disisi Arissa.....Sayang Shisha....Rinduuu sangat kat Shisha Oooomeeeiiii ibu......lama dah ibu tak cakap-cakap ngan suara kecil ibu untuk Arissa....rindunya sayang....saat-saat bersamamu....;(

Monday, August 29, 2011

Syawal menjelma kembali....Ramadhan pula melabuhkan tirainya...

Sayang ibu....Ramadhan akan berakhir hari ni....esok dah Syawal sayang....rasa rindu ibu kat Arissa makin menjadi-jadi....terkilan sangat ibu tak dapat beraya dengan sayang ibu...sedih sangat ibu rasa...apatah lagi dengan ayah..kakak Hanie...Mak Tok..Tok Ayah...dan mereka yang merindui Arissa....
Chumell ibu....saat ini Arissa sedang berbahagia di Alam Sana menyambut Aidilfitri di Syurga Allah SWT.....seronoknya sayang ibu berada disana....tak dapat ibu gambarkannya sayang....Arissa sayang....esok ibu akan datang menziarah pusara sayang sebelum ibu dan ayah pulang ke kampung ayah di kelantan....ibu kalau boleh nak sangat berada disamping Arissa...tapi apa daya ibu....tidak mengapalah sayang...bukan rezeki untuk ibu beraya dengan Arissa....kita pasti akan bertemu di sana nanti dalam kegembiraan yang tiada penghujungnya....tak sabar ibu rasa menantikan saat itu sayang....
Sayang ibu...ibu doakan Arissa sentiasa tenang dan aman dialam sana....jangan rindukan ibu saat ini yer sayang...ibu tak mahu Arissa menderita rindukan ibu...biarlah kami sahaja yang merasai sakitnya rasa rindu ini terhadapmu sayang....ibu tak mahu Arissa merasai kesakitan itu....nanti ibu nak dakap Arissa erat-erat saat kita dipertemukan Allah SWT nanti sayang....
Selamat Menyambut Aidilfitri sayang ibu.....baju yang Arissa pakai tu ibu beli sama macam baju raya ibu dan Kakak Hanie....kenangan kita yer sayang...nanti ibu beri adik Arissa pakai yer andai adik Arissa nanti juga Puteri macam Arissa...comel ibu ni...yer sayang.....ibu mohon maaf yer sayang andai selama hidup Arissa dengan ibu Arissa rasa tak selesa....ibu bersyukur punya Puteri yang comel dan baik macam Arissa dan Kakak Hanie.....doakan ibu dapat hadapi semua ini yer sayang....berhari raya tanpamu...semoga kami akan tabah hadapinya yer sayang.....

Al-Fatihah buat sayang ibu yang berada disisi Allah SWT....semoga doa-doa ibu akan sampai kepadamu sayang......ibu rindukan dirimu sayang....;D

Wednesday, August 17, 2011

Arissa dah 11 bulan sayang.....

Hari ni 17 Ogos 2011...bersamaan 17 Ramadhan 1432H....Nuzul Al-Quran.....dan hari ini juga genap usia Sayang ibu Arissa...berusia 11 bulan....masa ni mungkin ibu seronok melihat Arissa berjalan terkedek-kedek macam Kakak Hanie dulu kan....tapi tak mengapa Sayang...Arissa berada ditempat yang paling indah dari Dunia ni kan sayang....dikelilingi kawan-kawan Sayang serta penjaga yang setia disana sementara menanti waktu yang bakal menjelang tiba...ibu tak tahu bila sayang..itu rahsia Allah SWT....Sayang....ibu gembira sangat walaupun Arissa tiada disisi ibu lagi untuk sementara ini didunia...tetapi Arissa setia menunggu kehadiran ibu kesisimu sayang di alam sana....Aidilfitri bakal menjelang tiba sayang.....pasti seronok Arissa beraya di Alam sana dengan pakaian yang indah-indah....bahagianya sayang ibu disana....ibu tumpang bahagia sayang....doa-doa ibu untuk dirimu sayang tak pernah pudar...malah sentiasa mengiringi perjalananmu di alam sana....sayang ibu...doakan juga agar ibu dipermudahkan segala urusan didunia dan akhirat yer sayang.....agar ibu dapat bertemu denganmu sayang di alam sana....ibu ingin berada disampingmu selama-lamanya disana...ibu teramat merinduimu sayang.....
Walaupun ibu, ayah, kakak Hanie dan keluarga kita bersedih kerana tidak dapat beraya bersama dengan dirimu pada tahun ini dan seterusnya...tapi kami tetap merasa bahagia kerana dirimu telah selamat dalam pangkuan Allah SWT....tiada penjaga yang terbaik selain Allah SWT sayang....rasa tidak sabar untuk bertemu denganmu sayang...tetapi ibu terpaksa menahan diri ini agar ibu akan mendapat keberkatan dan rahmat dari Allah SWT dan ibu harapkan agar Allah SWT mengampuni segala dosa-dosa ibu sayang...agar kita akan dapat bersama dan berbahagia di Alam Abadi selama-lamanya....insyaAllah sayang...Amin....

Al-Fatihah buat dirimu sayang....semoga kita akan bertemu di Alam Akhirat nanti...bahagianya ibu rasakan disaat itu sayang.....ibu rindukan Arissa sayang ibu......;)

Friday, August 12, 2011

Berikanlah aku masa......

Bila siang berganti malam dan malam berganti siang....begitulah seterusnya....sehingga disuatu masa dalam ketetapan Allah SWT dimana kehidupan dialam ini akan hancur musnah.....
Ya Allah...selagi aku bernama manusia...selagi aku hidup dimuka bumiMu ini...selagi itulah aku tidak akan terlepas dari ujian & dugaanMu....
Ya Allah...aku tak pernah meminta semua ini berlaku...apa yang berlaku adalah kehendakMu....aku redha akan ketentuanMu...
Aku diuji dan terus diuji...tetapi aku tetap menerimanya....aku cuba untuk pulih dan bangkit dari kelemahan aku...Ya Allah....aku sedang diuji....aku menghadapi tekanan dari masalahku yang lalu...malah semakin berlarutan rasa ini setelah Arissa pergi....Ya Allah...aku memang telah meredhai Arissa pergi...tetapi aku tetap dihantui perasaan yang bercampur baur....tak terluah rasanya...aku tak mampu nak ceritakan semua....aku tak faham...aku tak tahu....apa yang harus aku lakukan....aku cuba berikan yang terbaik untuk suami & anak aku...tapi....
Ya Allah....masih ada lagi yang tidak cuba memahami situasi aku....aku tak minta jadi macam ni...kalau boleh aku tak mahu ini semua berlaku....tapi apa dayaku....aku hanyalah seorang insan...aku seorang manusia yang lemah.....apa lagi yang dia tidak puas hati....aku tak tahu....aku bukan sahaja tak dapat berikan komitmen pada kerja....tapi pada suami & anak aku....walau apa pun aku dah cuba berikan yang terbaik untuk mereka...walaupun aku kadang2 terpaksa memendam rasa dihati.....
Janganlah paksa aku....aku tak sanggup nak lupakan semua ni...aku memang tak tahu....apa yang aku perlu buat....selain daripada mendapatkan nasihat dan pandangan....berilah aku masa dan peluang....aku memerlukan masa yang agak panjang untuk pulih sepenuhnya...berikanlah aku sokongan dan semangat agar aku dapat teruskan hidup ini seperti dahulu.....maafkanlah aku.....;'(

Thursday, August 4, 2011

Ku temui dirinya dalam mimpiku....Alhamdulillah....

Alhamdulillah Ya Allah...dalam kedukaanku semalam Engkau makbulkan doaku..tiada kebahagiaan yang aku rasakan..tetapi kebahagiaan yang tidak terhingga walau seketika cuma....Engkau pertemukan aku dengan Arissa dalam mimpiku....aku bersyukur sangat...Arissa gembira dalam jagaanMu...dia datang menghampiri aku...walaupun dia masih meniarap...aku dapat menyentuhnya..aku mendakapnya seerat-eratnya...aku cium pipi gebunya...dia masih tidak berubah seperti dari saat Engkau menjemputnya pulang ke pangkuanMu....

Alangkah gembiranya aku...apabila Arissa menyentuh wajahku....wajah yang mungkin dirinduinya....aku sangat bahagia...walaupun dalam mimpi itu aku menangis...tapi itu satu tangisan kegembiraan sambil aku berkata " Ibu rindu sangat kat Arissa....," dan kemudian tangannya menyentuh wajahku...Ya Allah...terima kasih...kerana memberi aku peluang bertemu dengannya dalam mimpiku walau cuma seminit....Ya Allah...aku bersyukur sangat terhadapMu...

Dalam mimpiku aku melihat Arissa didalam sebuah rumah yang sangat selesa....tapi aku hanya nampak Arissa sahaja..kerana aku memang mencari dia disitu....dan Arissa sendiri yang datang menghampiri aku...Ya Allah...terima kasih kerana Arissa selesa disisiMu....aku berdoa lagi kepadaMu agar aku akan dapat bermimpi lagi untuk bertemu dengannya...agar aku dapat melepaskan lagi rindu yang tidak terhingga kepadanya...

Terima kasih Ya Allah...terima kasih.....aku sangat bahagia dapat bertemu dengan Arissa walau dalam mimpiku..semoga rasa bahagia ini akan kekal selamanya....rindu pada dirimu Arissa Sayang.....;D


Wednesday, August 3, 2011

Ya Allah...tolonglah aku...kuatkanlah aku....

Ya Allah....hatiku ini Ya Allah...perasaanku ini Ya Allah...tolonglah aku Ya Allah...Kuatkanlah aku Ya Allah....aku teramat merindui Puteri Syurgaku Nur Arissa Qaireena Binti Arisham yang telah Engkau jemput pulang ke pangkuanMu pada 14 Mei 2011 yang lalu...

Ya Allah..rasa rindu ini semakin hari semakin kuat...malah boleh mengoyahkan imanku Ya Allah...aku teramat merindui dia....rindu sangat ingin mendakapnya..rindu sangat ingin menciumnya...rindu ingin melihat dia tergelak mengekek seperti dulu..Ya Allah...hanya linangan air mata mampu aku luahkan rasa rindu yang teramat mendalam terhadapnya...

Ya Allah...aku tahu...dia hanya meninggalkan dunia ini sahaja...hanya sementara...kemudian kami akan bertemu semula diakhirat kelak...tetapi terlalu jauh dari aku...tak terjangkau akal fikiranku betapa hebatnya ujianMu ini....terlalu sebak hati ini menantikan saat itu....Ya Allah....bantulah aku agar aku dapat mengharungi semua ini...terutama dengan kedatangan Ramadhan ini....semakin hari semakin kuat rinduku terhadapnya....apatah lagi dengan Syawal yang bakal menjelma....apa yang harus aku lakukan...hanya dengan berdoa dan merayu kepadaMu....agar Engkau mengampunkan segunung dosa-dosaku yang lalu..agar aku dapat menghindari Azab NerakaMu...agar aku dapat bertemu dengan Puteri Syurgaku secepat yang mungkin...

Tapi Ya Allah...apalah dayaku sebagai seorang HambaMu yang hina ini....hanya mampu berserah dengan segala keputusan dan kehendakMu...namun aku akan terus berdoa dan merayu kepadaMu tanpa mengenal erti jemu..supaya aku akan terus bertakwa dan tetap berada dalam LandasanMu...agar aku tidak tersasar darinya.....Ya Allah..kuatkanlah jiwaku...kuatkanlah semangatku...agar aku akan terus tabah dan sabar mengharungi semua ini.....terutama Syawal ini tanpa Arissa disisiku...

Ampunilah aku Ya Allah...jika aku terlalai dan alpa dengan segala perintahMu...Ya Allah..lindungilah aku dari Api NerakaMu...berikanlah kebahagiaan kepada Arissa disana..agar aku juga dapat merasakan kebahagiaannya disana....

Arissa sayang..ibu teramat rindukan dirimu..ibu doakan agar Arissa bahagia dialam sana yer....ibu rindu..rindu sangatttt kat Arissa....;'(

Monday, August 1, 2011

Ramadhan ini.....01 Ogos 2011 bersamaan 01 Ramadhan 1432H...

Salam Ramadhan buat semua umat Islam...Kita adalah bersaudara...Ramadhan bagi tahun ini mungkin mempunyai pelbagai makna bagi setiap umat...tetapi bagi aku Ramadhan tahun ini aku rasakan sangat berbeza dari tahun sebelumnya....sangat lain perasaannya...hanya Allah SWT lebih mengetahuinya....erti Ramadhan bagi aku pada tahun ini adalah Bulan yang paling aku rindukan Allah SWT...aku rindukan Syurganya...aku mahu ke sana...dan Arissa juga berada disana...aku rindu mahu bertemu dengannya...insyaAllah....aku juga terlalu takut jika Ramadhan ini adalah yang terakhir bagiku...ini kerana aku masih belum cukup bekalan untuk ke alam sana...tapi aku rindukan alam sana...

Ya Allah...aku bermohon agar di bulan Ramadhan ini, Engkau tambahkanlah kekuatan dan semangat pada diriku dan keluarga aku agar kami terus tabah dan sabar mengharungi kehidupan kami di dunia pinjamanMu ini....kerana semalam aku teramat rindukanMu dan juga pada Arissa...Aidilfitri tahun ini juga kurang bererti bagi kami kerana ketiadaan Arissa menyambutnya bersama kami...Ya Allah....dengarlah rayuan hambaMu ini yang terkadang lemah...Ya Allah...tingkatkanlah Iman kami agar kami akan terus berbuat kebaikan dan terus beribadat kepadaMu lebih daripada biasa...Semoga Kami Akan Beroleh Kemenangan Di Dunia & Di Akhirat..insyaAllah...Amin...

Hari ni juga genap 78 hari Arissa meninggalkan kami...makin jauh Arissa pergi....semakin kuat rinduku dan ingatanku padanya....Rasa rindu ini adalah satu anugerah...tidak mungkin rasa ini akan terpadam..selamanya akan terus bernyala..insyaAllah...Amin....Arissa tunggu ibu yer sayang...tak sabar ingin bertemu semula denganmu....rindu sangat ibu pada Arissa..terutama dengan datangnya Ramadhan dan Bakal Syawal nanti..hati ibu bagai dirobek-robek...dan tanpa disedari airmata akan terus laju membasahi pipi ibu sayang....Al-Fatihah untukmu Arissa Sayang.....;'(

Thursday, July 28, 2011

Doa untuk Arissa....

Ya Allah....sesungguhnya rindu aku terhadap Arissa adalah anugerah yang terindah dalam hidupku....dan pemberian Arissa kepadaku walaupun sekejap sahaja dariMu adalah Anugerah yang paling indah dalam hidupku dan akan kubawa perasaan ini sehingga aku akan dipertemukan semula dengannya....dan pertemuan itu akan menjadi yang paling manis untuk kami....Andai Tiba Saat Itu....Pasti Ku Nantikan....Ya Allah....sampaikanlah Salam Rindu dan Kasih Sayangku padanya....aku gembira Arissa telah menjadi Puteri untuk Dunia & Akhiratku.....temukanlah kami dengan izinMu...dan izinkanlah aku memeliharanya diSyurgaMu sebagaimana aku memelihara anak-anakku didunia ini....aku ingin melihat Arissa membesar dihadapan mataku.....insyaAllah...dengan izinMu Ya Allah......Amin....

Ya Allah.....setiap kali aku datang menziarahi pusara Arissa....aku rasakan ketenangan yang terlalu abadi dalam hidupku....ketenangan yang tidak dapat aku gambarkan....aku sangat-sangat rindukanMu....aku mahukan SyurgaMu Ya Allah...tetapi aku masih tidak layak....kerana bekalan aku belum cukup sepenuhnya lagi.....Ya Allah...berilah aku Hidayah dan PetunjukMu agar aku akan terus mencari keredhaanMu dan aku akan beroleh kemenangan didunia & diakhirat....Amin....

Ya Allah....doaku setiap hari untuk Arissa.....aku mahu dia bahagia disana...aku tak mahu dia menderita kerana tangisan aku....aku mahu dia gembira disana disamping diriMu Ya Allah.....aku tahu Arissa sedang bahagia yang tak terhingga disana.....walaupun aku masih dalam kesedihan kerana rindu yang teramat pada Arissa....tapi aku mampu tersenyum kerana aku tahu Arissa berada dimana...dan Arissa tiada dosa didunia ini....aku gembira...Arissa pergi terlalu mudah .....Allah SWT telah banyak mempermudahkan segalanya untuk Arissa....dari saat aku kandungkan Arissa...sehinggalah Arissa pergi meninggalkan kami....sangat mudah.....aku bahagia kerana dia telah menjadi Puteri Syurgaku yang pertama.....itulah kebahagiaan buat aku sekarang...aku tak perlu bimbangkan dia....dia tetap hidup dalam hatiku selama-lamanya....

Sayang ibu, Arissa....tiada yang terindah selain hadirnya dirimu dalam hidup kami....Kakak Hanie sangat gembira selepas kelahiranmu....ayah...dan seluruh keluarga....dalam kegembiraan....tetapi pemergianmu mengundang keperitan dalam hidup kami....walaupun pedih..kami redha dengan pemergianmu.....sayang....ibu tak sabar bertemu denganmu....lambatnya masa berlalu...tapi ibu masih sabar menanti saat itu sayang.....Ya Allah....tolong aku Ya Allah....kuatkanlah dan tabahkanlah......aku yang terkadang lemah....Amin.....

Ramadhan bakal menjelma....Ya Allah...tahun ini Ramadhan kami tanpa Arissa.....tahun lalu Arissa menyambutnya dalam rahim aku....sempat aku berpuasa selama 27 hari.....Ya Allah.....tabahkanlah kami sekeluarga Ya Allah......semoga Ramadhan ini akan menjadi yang terbaik buat kami dari tahun sebelumnya....Amin...

Arissa sayang...ibu rindukanmu....ibu sayangkanmu....sampai bila-bila.....jangan risau yer sayang....ibu takkan lupakan Arissa walau sedetik pun.....Rindu sangat.....Chomellll ibu......;)

Thursday, July 21, 2011

Malaikat Tidak Menghampiri Para Pengumpat.....

Semoga ini semua akan menjadi ikhtibar kepada kita semua...dan termasuk kawan-kawan semua...marilah kita sama-sama berjuang ke JALAN ALLAH SWT...ALLAHHUAKBAR!!!






Abu Hurairah ra. meriwayatkan, katanya Rasulullah SAW bersabda : " Tahukah kamu apakah ghibah?" Jawab sahabatnya, Allah dan RasulNya yang lebih mengetahui. Maka Nabi SAW pun menghuraikan bahawa ghibah itu jika engkau menyebut atau membicarakan hal keadaan saudaramu yang ia tidak suka hal itu disebut atau dibicarakan kepada orang lain, maka itu bererti ghibah padanya.



Sahabat bertanya kembali : "Bagaimana kalau saudaranya betul begitu?" Jawab Rasulullah SAW : "Jika yang engkau sebut itu betul dan benar ada padanya maka itulah ghibah, tetapi jika tidak betul maka buthan." (membuat-buat pendustaan bagi memburuk-burukkan nama orang).



Dalam pada itu Ibnu Abi Njih ra. pula berkata: "Ada seorang wanita pendek telah datang ke rumah Rasulullah SAW. Setelah orang itu meninggalkan rumah Rasulullah SAW maka Aisyah isteri Rasulullah SAW lalu berkata: "Alangkah pendeknya wanita itu." Rasulullah SAW segera meneur Aisyah dengan katanya: "Engkau ghibah." Aisyah segera menjawab: "Aku tidak menyebut melainkan yang sebenarnya ada padanya. Tegas Rasulullah SAW. "Engkau telah menyebut yang paling buruk padanya."



Nabi Isa as. ketika menafsirkan erti ghibah membuat pertanyaan kepada sahabat-sahabatnya katanya: "Jika kamu melihat seseorang yang sedang tidur terbuka auratnya, apakah kamu akan menutupnya?Jawab sahabat: "Ya".



Nabi Isa berkata: "Tidakkah bila ada orang menyebut kepadamu keburtukan seseorang lalu kamu tambah apa-apa yang tidak disebut oleh orang yang berbicara itu, bererti kamuyang lebih membuka auratnya"



Allah SWT berfirman yang bermaksud: "Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebayakan sangka-sangka sebab sebahagian dari sangka-sangka itu dosa. Dan jangan menyelidiki kesalahan orang lain dan jangan ghibah setengah kamu kepada setengahnya. Apakah kamu suka memakan daging saudaramu yang telah mati? Tentu kamu jijik. Dan bertakwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah adalah penerima taubat lagi Maha Penyayang." (Al-Hujarat: 12)



Diakhirat nanti dipadang Masyar selepas perbicaraan dan pertimbangan maka setiap orang akan menerima sesuatu amalan masing-masing maka terlihatlah padanya beberapa suratan kebajikan yang dia sendiri tidak pernah melakukannya, maka mereka pun mengadu kepada Allah SWT.



Kata merteka: "Wahai Tuhanku, dari manakah kebajikan-kebajikan ini kerana kau sendiri tidak pernah melakukannya. Jawab Allah, itu adalah dari orang-orang yang telah menghibah terhadapmu semasa di dunia."



Seksa di akhirat bagi orang yang berghibah telah digambarkan oleh Rasulullah SAW yang berbunyi: "Pada malam aku di Israkkan ke langit aku telah melihat suatu kaum yang memotong daging pinggangnya kemudian dimakannya sambil menyebut mengikut suara arahan, makanlah apa yang dahulu kamu makan dari daging saudaramu. Maka aku bertanya: "Ya Jibril siapakah mereka itu?" Jawab Jibril: "Mereka dari umatmu yang suka menghibah atau mengumpat."




Allah SWT memberitahu kepada Nabi Musa as. dengan amarann. "Barangsiapa meninggal dunia sedang dia sudah bertaubat dari ghibah, maka dia itulah orang yang terakhir masuk syurga dan barangsiapa yang meninggal dunia sedang dia terus mengumpat(ghibah) maka dia itulah yang pertama masuk ke neraka."



Al-Hassan Bin Abi ra. meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: "Kifarah mengumpat ialah dengan meminta ampun dari orang yang engkau umpat."



Abu Hurairah ra. meriwyatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: Barangsiapa selama dalam umurnya menghibah sekali sahaja maka Allah akan menyiksanya dengan sepuluh macam seksaan.



Pertama : Dia menjadi jauh dari rahmat Allah.

Kedua : Malaikat memutuskan persahabatan dengan dia (tidak mahu menghampirinya).
Ketiga : Dicabut rohnya dengan kesakitan yang amat sangat.
Keempat : Dia menjadi dekat dengan Neraka.
Kelima : Dia menjadi jauh dari Syurga.
Keenam : Sangat dasyat seksaan kubur terhadapnya.
Ketujuh : Amal baiknya dihapuskan.
Kelapan : Roh Nabi Muhammad SAW berasa sakit kerana dia.
Kesembilan : Allah murka terhadapnya.
Kesepuluh : Dia akan menjadi orang yang muflis ditimbang amal kebajikannya pada hari kiamat.



Seterusnya Rasulullah SAW memberi amaran kepada si pengumpat bahawa mereka akan diseksa di akhirat sebagaimana yang diriwayatkan oleh Anas bin Malikra. katanya: "Barangsiapa mengumpat saudara sesama Islam, maka esok pada hari kiamat Allah akan memindahkan laluan qubulnya ke duburnya."



Ali Ibni Abi Thalib ra. meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: "Jauhilah olehmu sekalian dari ghibah kerana sesungguhnya di dalam ghibah itu ada tiga bencana iaitu doanya tidak dimakbulkan. Kebaikannya tidak diterima dan keaiban dirinya akan nampak bertambah-tambah. Ghibah sebenarnya boleh dihidu baunya seperti bau yang datang dari kilang getah kerana diriwayatkan bahawa pada suatu hari Rasulullah SAW bersiar-siar bersama-sama sahabatnya, tiba-tiba mereka terhidu bau bangkai yang busuk lalu baginda bertanya : "Tahukan kamu sekalian bau apakah ini?" Para sahabat menjawab, Allah dan RasulNya yang lebih mengetahui. Baginda menerangkan , ini adalah bau orang-orang yang mengumpat (ghibah) seseorang yang beriman."



Jika dibandingkan dengan masa ini maka timbullah persoalan, apakah hikmahnya bau ghibah dan kebusukannya boleh dihidu pada zaman Rasulullah SAW tetapi tidak di zaman sekarang? Ulama sependapat menghuraikan bahawa ghibah sudah menjadi kebiasaan pada zaman ini dan hidung-hidung manusia sudah dipenuhi dengan bau ghibah itu sendiri, maka bau busuk sudah tidak terhidu lagi."



Begitulah malangnya nasib si pengumpat ini, kerana mereka tidak dihampiri langsung oleh para malaikat rahmat, Bahkan di akhirat kelak akan diseksa dengan seksaan yang pedih. Sedangkan orang yang diumpat memperoleh kebajikan dan pahala dari hasil umpatan orang lain tersebut.



Wallahhualam....Nauzubillah.......



Semoga Allah dapat mengampunkan dosa kita dan orang yang kita umpat juga akan ampunkan kita walaupun sedikit sahaja kita berkata sesuatu yang buruk tentangnya, InsyaAllah...Amin...



Monday, July 18, 2011

Arissa.....ibu teramat rindukan dirimu....saat-saat sukar buat ibu sayang.....

Saat ini.....ibu tak dapat menahan rasa rindu yang teramat padamu sayang.....keindahan wajahmu sentiasa dalam ingatan ibu.....rindu ini setiasa dihati ibu....sinar matamu sentiasa ibu ingati....tak terhingga rasanya terutama bila teringatkan saat-saat Arissa dalam dakapan ibu.....Arissa....tiap kali kami bertengkar...ingatan ibu padamu tersangat mendalam....ibu rasa seperti mahu pergi mengikut Arissa di Alam sana...tapi apa daya ibu....kita tak mungkin dapat bersama di tempat yang sama....nasib ibu dengan Arissa tak sama....nasib Arissa lebih baik dari ibu sayang....ibu banyak sangat dosa....pintu taubat untuk ibu sentiasa terbuka...berkali-kali ibu mengetuk pintu itu....tapi ibu belum pasti..bila ianya akan terbuka dan tak mungkin tertutup lagi buat ibu....Arissa sayang....hanya didalam ini ibu dapat luahkan segalanya....ibu tak sanggup nak mengadu di pusaramu sayang...ibu tak sanggup Arissa merasai penderitaan ibu....dunia ini penuh dengan kepura-puraan....kalau boleh ibu nak jadi macam Arissa.....pergi menemui Allah semasa masih bayi..agar ibu tidak terjerumus ke Alam yang penuh Noda dan Dosa......tapi apa daya ibu sayang...semua ini ketentuan Allah....ibu harus meredhainya....takdir untuk kita sangat berbeza....Arissa..apa lagi yang ibu boleh lakukan sekarang....hanya mengadu pada Dia yang satu....kerana Dia mendengar segala-galanya.....mengetahui apa yang tidak kita ketahui...dan dapat menjangkau di luar pemikiran kita...Rahsia Allah sangat banyak..tak terkira....ibu hanyalah seorang hambaNya yang hina hidup didunia ini....ibu sanggup kandungkan Kakak Hanie & Arissa...ibu sanggup merasai nikmatnya kesakitan melahirkan kamu berdua...dan ibu rasa tidak serik untuk merasainya lagi....ibu bahagia kalian telah menjadi Puteri Kesayangan ibu didunia & akhirat...Arissa....doakanlah untuk ibu sayang dari jauh...semoga Allah akan menyampaikan setiap doa-doamu pada ibu....kekuatan dan semangat ibu datangnya dari Allah SWT dan mungkin jua doa darimu sayang.....tak sabarnya ibu menanti waktu untuk bertemu dengan dirimu sayang.....bila waktunya belum pasti...hanya Allah yang menentukan segalanya.....

Ibu sangat merinduimu sayang...Kakak Hanie demam merinduimu sayang...Ayah juga begitu..teramat merinduimu...hanya tangisan kami sahaja sebagai tanda kami teramat merindui dirimu di Alam sana......nantikan kedatangan kami kesisimu sayang.....tak sabar rasanya menantikan saat-saat itu...

Sunday, July 17, 2011

Rindu yang tak terkata......Arissa sayang.....

Arissa sayang...hari ni genapla usiamu didunia ini...10 bulan...(17 Julai 2011)...tetapi sudah genap 65 hari Arissa pergi meninggalkan ibu..ayah dan kakak Hanie....Arissa tahu tak...Kakak Hanie rindukan Arissa....Kakak Hanie juga minta maaf kat Arissa sebab selalu buli Arissa yang baik sangat ni....sebab Arissa baik macam ni la Allah sayang sangat kat Arissa...Dia tak sabar-sabar nak ambil Arissa dari ibu....ibu meredhainya sayang...Arissa dah ada di Syurga..tempat yang ibu, ayah dan kakak Hanie nak pergi sangat...doakan untuk kami yer sayang...agar kami akan bersamamu sayang di Negara yang kekal abadi....
Sayang ibu...kebahagiaan Arissa adalah kebahagiaan buat ibu....jauh lagi perjalanan kami ke sana....bakalan masih belum cukup lagi sayang....ibu bangga sangat dengan Arissa...sebab Arissa tidak tercalit sedikitpun noda-noda dan dosa-dosa didunia ini....renungan mata Arissa tu buatkan ibu tak dapat lelapkan mata....walaupun ianya hanya sekeping gambar...sebab ibu hanya dapat menatapnya sekarang ini hanya dalam gambar itu....kalau ibu tutup mata...ibu tak dapat memandangnya....dalam mimpi pun ibu belum dapat menemui dirimu sayang....mungkin Allah SWT belum mengizinkannya lagi....ibu pasrah sayang....ibu serahkan padaNya...Dia lebih berhak menentukan apa yang terbaik untuk ibu dan Arissa....
Arissa....rindunya ibu padamu sayang,,,tak tertanggung...tak terluah.....hanya pada Allah SWT tempat ibu luahkan rindu ibu ni sayang....tapi rindu ibu ini akan betul-betul terubat disaat kita dipertemukan Allah SWT di Negeri yang kekal abadi....jauh lagi sayang....bertahun-tahun jauhnya.....ibu tak tahu sampai bila....Khiamat untuk ibu pun ibu tak tahu....sama macam Arissa kan..Arissa pun tak tahu kan....Kuasa Allah....cuma sesekali ibu terasa seperti Arissa selalu ada bersama-sama ibu walau dimana sahaja ibu berada.....Arissa tahu tak kat mana.....???Arissa selalu ada dalam HATI ibu...tempat yang paling suci sayang.....sampai bila-bila Arissa disitu....sebab kalau ROH...ibu bukan tak percaya Arissa....setahu ibu ROH adalah hak Allah....rahsia Dia.....tak banyak yang kita ketahui tentangnya melainkan hanya sedikit.....hmmm....ibu dah faham sekarang...kalau ada yang ibu tercium bau-bauan yang harum tu.....adalah bauan yang ibu tak tahu dari mana datangnya...mungkin dibawa oleh MALAIKAT untuk menyenangkan hati ibu..kan sayang.....ibu tahu..Arissa gembira disana....tersenyum selalu kan.....
Arissa...ibu nak sangat dapatkan adik untuk Arissa....tapi bukanlah dalam waktu terdekat ni...kesihatan ibu juga tidak mengizinkan....ibu akan mulakan pada tahun hadapan insyaAllah sayang..doakan untuk ibu yer sayang...semoga Allah memberikan keberkatan untuk adik Arissa nanti....agar ibu dapat mengubati rindu ibu pada Arissa yer sayang.....tapi Arissa ingat tau..ibu takkan lupakan Arissa tau kalau ibu ada adik baru untuk Arissa dan Kakak Hanie nanti....ibu akan layan adik baru tu macam ibu layan Arissa dan Kakak Hanie....ibu rindukan Arissa....rindu sangat sayang....Allah tahu tentang itu...mesti Allah dah sampaikan pada Arissa SALAM RINDU & KASIH SAYANG ibu pada Arissa kan sayang...

Tiada apa yang ibu harapkan lagi....selain dari bertemu dengan Arissa sayang di sana nanti....ibu terlalu rindu padamu sayang......

Tuesday, July 12, 2011

Maafkan Ibu....Arissa....

Arissa...7 jam selepas Arissa pergi...ibu tak dapat menahan kesayuan dihati....rasa seperti tak mahu pergi dari tempat pengebumian Arissa...ibu tak sanggup nak tinggalkan Arissa bersendirian disitu...tetapi ibu terpaksa menerima hakikat itu...bahawa Arissa sekarang dalam pangkuan Allah SWT....Arissa sedang berbahagia disana....Ibu redha akan ketentuan Illahi....Arissa....8 jam selepas Arissa pergi...Mak Tok yang jaga Arissa semasa ibu bekerja suruh ibu makan...sebab ibu memang tak makan apa-apa pun sejak dari pagi itu..sebelum Arissa pergi dengan tiba-tiba...Ibu terasa seperti menelan pasir nasi yang ibu jamah itu walaupun cuma sesuap dua.....ibu tak dapat nak telan...hambar rasanya....ibu mkn sambil bersedih kerana rindukan Arissa...sebab baru semalam Arissa tidur disamping ibu..tiba-tiba malam itu ibu hanya tidur bertemankan bantal Arissa....pagi itu ibu masih ingat lagi....ibu mandikan Arissa..pakaikan baju baru untuk Arissa....pakaikan minyak wangi...tiba-tiba petang itu Arissa pergi selama-lamanya dari hidup ibu....rupanya itulah perkara yang terakhir ibu lakukan untuk Arissa...Arissa hanya memandang setiap gerak-geri ibu hari tu...rupanya petanda yang Arissa akan pergi tinggalkan ibu....maafkan ibu Arissa...ibu masih ingat lagi jam 5 pagi tu...Arissa sesak nafas...ibu terjaga dan terus mangangkat Arissa baring meniarap atas dada ibu...ibu urut belakang Arissa sampai Arissa lega...lepas tu Arissa terus terlena....kalau ibu tahu Arissa memang sakit sangat waktu tu...pasti ibu akan terus bawa Arissa ke Hospital..tapi memang hari tu tekad ibu nak bawa Arissa ke Hospital..tapi apakan daya ibu....semua ini kehendak Allah SWT....maafkan ibu, Arissa....semua ini takdir Allah...itulah hari yang telah Allah janjikan untuk Arissa...ibu tak tahu itulah harinya Arissa....tapi ibu dapat rasa Arissa akan pergi....walaupun tanda yang paling kuat ibu dapat rasai dalam masa seminggu sebelum Arissa pergi.....
Arissa....,maafkan ibu jika selama hidup Arissa...Arissa tak rasa bahagia....maafkan ibu jika Arissa rasa ibu seperti mengabaikan Arissa & Kakak Hanie....tetapi Arissa...ibu kalau boleh nak bawa Arissa & Kakak Hanie ikut ke mana sahaja ibu pergi..tapi apakan daya ibu....ibu bekerja sayang...mencari rezeki yang lebih untuk kita.....ibu terpaksa kerja lebih masa untuk Arissa & Hanie....ibu sedih bila mengenangkan perkara ini....ibu seperti tak cukup waktu untuk bersama-sama dengan Arissa & Kakak Hanie....Maafkan ibu sayang....Allah SWT memberikan dugaan sebegini kepada ibu sayang....Mungkin kerana kesilapan ibu yang lalu..Ibu redha sayang...
Arissa....maafkan ibu yer sayang....kadang-kadang ibu menagis bukan kerana ibu tak redha Arissa pergi...tetapi ibu teramat merinduimu sayang...ibu rindu nak mendakap Arissa...nak membelai Arissa....nak bermain dengan Arissa.....bercakap dengan Arissa dengan suara kecil ibu....ibu rindukan semua itu....
Selama seminggu Arissa demam..ibu tak dapat lakukan itu semua...sebab ibu juga tak sihat...suara ibu juga serak..ibu tak dapat nak buat suara kecil tu untuk Arissa dengar...mesti Arissa rindu nak dengarkan....sepanjang Arissa demam tu juga..ibu tak dapat nak dakap Arissa selalu...sebab setiap kali ibu angkat Arissa...ibu lihat Arissa akan merengek seperti tubuh badan Arissa merasai kesakitan yang teramat sangat...ibu tak sanggup melihat Arissa menderita begitu...jadi ibu hanya meriba Arissa sambil membelai-belai Arissa.....ibu rindu sangat nak dakap Arissa....
Arissa...walaupun ibu dah lama tak dakap Arissa erat-erat...semasa ibu meriba jenazah Arissa buat kali yang terakhir...dalam kereta tu..ibu cium Arissa puas-puas...ibu dakap Arissa erat-erat....ibu tahu..itulah kali terakhir ibu dakap tubuh Arissa dan ibu cium Arissa puas-puas....Arissa....ibu tak sabar rasanya menunggu waktu untuk ibu bertemu kembali dengan Arissa..tapi apakan daya ibu....bekalan ibu belum cukup lagi...Allah masih memberikan ibu peluang untuk terus mengejar akhirat...ibu dah tak fikir lagi pasal Dunia ni Arissa....semua kerana Allah SWT & Arissa....Maafkan ibu, Arissa...selama ni ibu lalai dalam menunaikan suruhanNya....ibu lalai memberikan perhatian penuh kepada Arissa & Kakak Hanie...ibu sedang belajar dari kesilapan Ibu itu.....ibu tak mahu mengulangi perkara yang serupa Arissa....Ibu harap agar Arissa bahagia selama hidup dengan ibu yer...kerana dalam hayatmu....selama naik kereta ibu...Air-cond kereta ibu selalu rosak...kesian sangat kat Arissa...kepanasan...tetapi Arissa sedikit pun tak merengek kepanasan...malahan terus terlena dalam kereta ibu....bahagia ibu memiliki Puteri sebaik kamu sayang.....Arissa yang tak pernah buat ibu susah hati..sehinggakan ibu tak dapat kesan Arissa rupanya dah tenat...Arissa tak tunjukkan langsung pada ibu yang Arissa sebenarnya terlalu sakit....
Arissa....malam itu ibu pulang kerumah selepas 10 jam Arissa pergi....ibu terus menanggalkan permainan yang ibu gantung kat tangga tu.....ibu tak dpt melihatnya lagi...ibu akan terbayangkan senyuman comelmu sayang...ibu simpan serba sedikit barang-barang permainanmu.....
Arissa....selepas sehari Arissa pergi...selepas pulang dari menziarahi pusaramu....ibu terus pulang ke rumah...membasuh semua pakaian Arissa....kemudian ibu menjemurnya diampaian sambil menangis...kerana itulah kali terakhir ibu basuh pakaian Arissa.....ibu simpan semua botol susu Arissa....baby car seat yang Arissa guna tu...barang-barang lain...semua ibu simpan dlam beg & plastik hitam....ibu tak sanggup lagi melihatnya..kerana itu semua membuatkan ibu sedih....lebih-lebih lagi bila ibu melipat pakaian yang terakhir ibu basuh tu...sayu sangat ibu rasa....Arissa...ibu doakan semoga Arissa sedang berbahagia disamping Allah SWT dalam taman syurga itu Sayang...Nantikan kehadiran ibu disana yer sayang....IBU TERAMAT MERINDUIMU SAYANG.....Al-Fatihah....Maafkan ibu sayang...Maafkan Ibu........;(

Tuesday, July 5, 2011

Aku temui keajaibanMu dalam doaku....

Semalam aku dihimpit keresahan dan kesedihan yang teramat...bagai nak pecah kepala aku memikirkan jalan penyelesaian bagi setiap masalah yang melanda hidup aku setiap hari..ini adalah ujian dariMu Ya Allah....aku redha dengan setiap takdir dan dugaan yang menimpa aku Ya Allah...aku mohon diberikan kekuatan dan semangat untuk aku menghadapi semua ini...aku juga terindu-rindukan Puteri aku..Nur Arissa Qaireena yang telah dijemput olehMu dalam usia yang masih muda...aku pasrah Ya Allah....hebat ujian dan dugaanMu terhadap aku...tetapi tak sehebat ujianMu pada Rasulullah SWT dan Nabi-nabi sebelum Baginda...dan juga tidak sehebat mereka yang lebih susah daripada aku....tetapi aku tetap melaluinya....Ya Allah...yang mampu aku lakukan hanyalah berdoa dalam tangisan sesalanku....aku bersujud padaMu Ya Allah....aku mohon semoga Engkau memberikan pertolongan kepada aku...membuka jalan bagi aku yang sangat terdesak Ya Allah....dalam doaku juga aku mohon agar Engkau permudahkan segala urusan aku didunia dan akhirat....Ya Allah...tiada sesiapa lagi yang boleh membantuku selain Engkau..Allah yang satu...yang Maha Mengetahui...Maha Berkuasa...Maha Penyayang....Maha Mendengar rayuanku Ya Allah....hanya padaMu Ya Allah...hanya padaMU....tiba-tiba selepas aku puas berdoa dan bersujud padaMu...hujan lebat dengan tiba-tiba diselangi dengan kilat dan dentuman guruh yang kuat membuatkan aku terkedu seketika....aku hanya mampu berzikir dan beristighfar kepadaMu Ya Allah....dan akhirnya aku terlena.....


Pagi ini aku datang kerja seperti biasa...dengan kesan sembab dimataku dari tangisan semalam, hmm..fikiran aku bercelaru...aku buntu memikirkan jalan penyelesaian....sampai aku pergi makan pun aku boleh lupa kat kawan-kawan aku...aduhh...fikiran aku tengah berserabut sahabatku..maafkan aku....semua yang berlaku diluar kawalan aku....aku masuk kelas tadi pun aku tak dapat tumpukan perhatian....aku terus bersembang dengan seorang sahabat aku dan meluahkan rasa hati agar aku lega dan temui jalannya....tidak berapa lama kemudian aku kembali memberikan tumpuan dalam kelas...walaupun apa yang diterangkan oleh Mr Ting tadi sebenarnya agak mudah...tapi fikiran aku seolah-olah tiada disitu..masih memikirkan jalan penyelesaiannya....selepas bersms berterus-terusan dan panggilan dibuat...akhirnya aku tersenyum kesyukuran.....Alhamdulillah..syukur padaMu Ya Allah....Engkau telah permudahkan segala urusan kami hari ini...semoga hari ini akan lebih baik dari semalam...begitulah berikutnya...Ya Allah..sesungguhnya Engkau telah memperkenankan setiap doa hambaMu yang hina ini...aku harapkan akan ada sinar untuk kami menghadapi segala ujian dariMu Ya Rabbi...tiada apa lagi yang mampu aku katakan...hanyalah bersyukur dengan segala-galanya....aku akhirnya menemui keajaibanMu Ya Allah...dalam doaku...mal;am itu tidak pernah aku hadapi sebelum ini...kekuasaanMu Ya Rabbi...tiada tandingannya...semoga aku akan terus berjuang dijalanMu Ya Allah....insyaAllah....Amin..Ya Rabbal Alamin...

Saturday, July 2, 2011

Baju itu..kenangannya untukku...selamanya...

Hari ini aku keluar pergi temankan seorang sahabatku...ada urusan sedikit dibandar Kuantan hari ni...almaklumlah...sahabatku ni sedang berbadan 2...hmm....lepas selesaikan segala urusan....dia ajak aku pergi berjalan-jalan ke sebuah Shopping Complex....aku ikut jer la...hmmm....dia cari kain pasang untuk dibuat baju raya tahun ni nanti...cantik-cantik kain yang dijual tu..tertarik sangat aku...hehe...tapi aku tak beli apa-apa pun...sekadar cuci mata jer...hmm..lepas selesai membayar harga kain tu..kami terus turun ke tempat yang menjual baju kanak-kanak....mungkin sahabat saya ni nak carikan baju untuk Puteri sulungnya tu...Alya...tapi kan..sewaktu aku melihat-lihat baju kanak-kanak tu....aku jadi sedih pulak...walaupun Hanie ada disisiku saat itu...ingatan aku melayang kepada Arissa...alangkah gembiranya aku jika Arissa masih bernafas disisiku...aku mesti excited sangat memilih gaun-gaun dan baju-baju comel untuknya....aduhai...walau apa-apa pun..aku memang tak dapat elak dari rasa teringin sangat memiliki gaun-gaun cantik untuk Arissa....hmm...baju yang dipakai seperti dalam gambar tu...itu lah kenangan antara kami...walaupun aku teringin melihat Arissa memakai gaun-gaun lain yang ada aku belikan untuknya...tetapi hanya baju itu dan yang sehelai lagi berwarna merah sahaja yang sempat aku cubakan dibadannya...yang lain itu hanya tinggal kenangan buat kami.....Arissa.....walau ke mana ibu pergi...di mana sahaja ibu berada..ingatan pada Arissa selamanya kekal...tidak sekali ibu lupakan Arissa....sehinggakan ibu terasa Arissa sentiasa mengekori ibu dimana-mana....terutama bila ibu terlihat pakaian baby girl yang comel-comel tu....ibu terasa seperti Arissa masih ada bersama ibu...bersama-sama ibu memilih baju itu....

Ya Allah..kuatkanlah hati aku..kuatkanlah semangat aku....Arissa sentiasa di dalam hati aku...hidup di situ selama-lamanya....aku rindukannya...Ya Allah......;(

Friday, July 1, 2011

HambaMu...

video

Owh ho..Owh ho…2x
Mawi:
Ke arah satu perjalanan
Dalam sebuah kehidupan
Demi untuk mengecapi
Hasrat murni di dalam hati

Usaha dengan doa itu,
Masanya akan tiba
Dengan restu Illahi
Kelak pasti akan ditemui

C/O (dua-dua)
Suluhkan cahaya hati di terang
Tunjukkan jalan
Seandainnya hilang
Tegakkan perjalanan
Yang bakal ditempuh

Tegakkan semangat bila runtuh,
Setibanya disisimu ku berserah,
Terimalah aku
Hamba mu Allah

Owh ho owh ho
Hambamu Allah…..

Mawi

Sekiranya takdir menguji
Cekalkan hasrat dihati
Semoga kesusahan bisa
Mengajar erti terus azam

Akhil Hayy

Usaha dengan doa itu,
Masanya akan tiba
Dengan restu Illahi
Kelak pasti akan ditemui

Suluhkan cahaya hati di terang
Tunjukkan jalan
Seandainnya hilang
Tegakkan perjalanan
Yang bakal ditempuh

Tegakkan semangat bila runtuh,
Setibanya disisimu ku berserah,
Terimalah aku
Hamba mu Allah

Thursday, June 30, 2011

Aku inginkan......

Setiap hari...aku akan selalu memandang peralatan bayi yang sedia ada dalam bilik aku...barang-barang yang Arissa pernah gunakan......sayu sangat rasa hatiku.....aku rindukan saat-saat Arissa menggunakan semuanya itu dulu....tapi aku tak mampu untuk putarkan kembali masa....hanya itu sahaja kenangan yang ada antara kami..Ya Allah....Arissa sudah terlalu jauh meninggalkan kami didunia ini....hanya Kau yang lebih mengetahui segalanya....Arissa sedang berbahagia di alam sana bersama-sama denganMu......Ya Allah aku inginkan kekosongan dalam hati & hidupku diisi dengan kehadiran seorang bayi...telah lama aku rindukan kehadiran mereka...sejak sebelum Arissa lahir lagi ke dunia ini....tetapi apakan dayaku...Kau lebih menyayangi Arissa....Kau telah mengambilnya setelah 2 tahun aku ternanti-nantikan kehadirannya.....Aku inginkan bayi itu mengisi kembali buaian yang terbiar dibilik kosong itu.....aku inginkan bayi itu memakai pakaian yang pernah dipakai Arissa dulu...aku inginkan bayi itu menggunakan peralatan bayi yang pernah Arissa gunakan...botol-botol susu yang pernah bibir Arissa yang comel itu menggunakannya....aku inginkan bayi itu mandi didalam baby bathtub yang pernah Arissa gunakan dulu....aku rindukan semuanya Ya Allah....aku rindu mahu melihat senyuman comel mereka...rengekan manja mereka...gelak tawa mengekek mereka....aku mahu melihat mereka membesar dihadapan mataku....bertatih di depan mataku....sekurang-kurangnya dari mereka dapat aku melihat Arissa juga akan bertatih begitu disaat ini....merangkak laju....aduhaiii...Ya Allah......aku rindukan dirinya yang teramat...aku ingin bermimpi bertemunya....Ya Allah....bagai ingin pecah hatiku ini kerana teramat merinduinya.....di mana lagi harus aku luahkan rasa hatiku ini.....jika bukan kepadaMu....dan didalam blog ini tanpa suara...hanya suara hatiku sahaja yang berbicara.....tidak terluah lagi rasanya....masih terbuku didalam jiwa.....aku hanya mampu meminta-minta dan merayu padaMu Ya Allah.....apa yang mereka boleh kata kan padaku hanyalah bersabar...banyak berdoa...redha...& macam-macam lagi...aduhaiii...mereka tidak mengerti.....yang aku luahkan ini bukanlah bermaksud aku tidak meredhai...fikirlah wahai kalian semua...kasihan pada Arissa jika aku masih tidak redha akan pemergiannya....aku sudah cukup tabah & bersabar mengharungi semua ini....tidak tertanggung rasanya tetapi aku bahagia....Arissa berada disisi Allah...aku adalah seorang ibu...sudah tentu aku tidak mahu melihat anak aku menderita....setiap hari aku berdoa agar Allah SWT memberikan ketenangan & kebahagiaan buat Arissa di Alam sana....dan aku juga berdoa agar Allah SWT menyampaikan Salam Rindu & Kasih Sayangku kepadanya....aku sangat bahagia Arissa menjadi Puteri aku didunia & akhirat......terkadang aku kelihatan kuat mengharungi semua ini..tetapi ada masanya aku tertewas...aku adalah manusia yang lemah....hanya tangisan sahaja yang dapat meluahkan semuanya....

Arissa...ibu terlalu rindukan Arissa...setiap saat, setiap detik..setiap hari....ingatan terhadapmu sayang akan terus bernyala....tidak akan terpadam sampai bila-bila.....ibu rindu ingin mendakapmu sayang....Ya Allah...kuatkanlah semangat aku untuk aku menghadapi bulan Ramadhan & bulan Syawal ini tanpanya disisi aku...aku insanMu yang lemah...aku tak kuat Ya Allah.....kuatkanlah iman aku Ya Allah.....dugaanMu yang datang dan pergi dalam hidupku....aku terus tabah harunginya...semoga aku akan terus begini tanpa keluhan padaMu Ya Rabbi....insyaAllah..Amin....

Wednesday, June 29, 2011

Terima Kasih.....

Terima kasih padaMu Ya Allah..kerana memberiku kekuatan & semangat untuk terus tabah mengharungi liku-liku kehidupan yang penuh dugaan ini....Terima kasih juga kerana telah memberikanku suami yang penyayang dan sentiasa bersabar dengan kerenah aku...kerana memberikanku 2 orang Puteri yang comel & manja..walaupun seorang lagi telah Kau ambil terlebih dahulu sebelum aku....aku redha dengan takdirMu Ya Rabbi....


Terima kasih Suamiku & Hanie...kerana sentiasa bersama-samaku dalam mengharungi ranjau onak dan duri tak kira masa dan sentiasa memberi semangat dan sokongan dalam kegembiraan ataupun kesedihan, kita bersama.....kalian berdua adalah permata yang tidak ternilai dalam hidupku....marilah kita sama-sama beribadah menuju keredhaan Allah SWT yang satu..agar kita dapat bersama-sama buah hati kita Nur Arissa Qaireena di Syurga nanti..insyaAllah..Amin...


Terima kasih buat keluargaku...Mak, Abah, Along & Sue, Shida & Suhaizan, Fatin & Arif...kerana banyak memberikan semangat dan sokongan selalu disaat aku sedang bergembira mahupun berduka..kalian sentiasa ada bersama berkongsi kesedihan & kegembiraan bersama-sama dengan ku...tanpa kalian hilang arah tujuan ku...tidak terbalas jasa kalian semua terhadapku...

Terima kasih sahabat-sahabatku yang selalu disampingku tak kira waktu...dalam suka & duka..kalian sentiasa bersama denganku...berkongsi segala masalah yang ada..dan mengurangkan kesedihan dihati aku..terutama selepas pemergian Puteri Kesayanganku...tidak tahu bagaimana cara untuk membalas akan perhatian kalian kepada aku...kebahagiaan aku disini kerana suntikan semangat dan sokongan dari kamu semua juga....tidak terhingga rasanya..dan berbangganya aku punyai sahabat-sahabat seperti kalian....dengan harapan agar kita bertemu di Negeri Abadi nanti..insyaAllah..sama-samalah kita belajar meningkatkan ibadah kita untuk bekalan kita ke sana...Amin...


Seandainya aku ada kekurangan dari pandangan kalian..tegurlah aku...kerana aku sedar diri aku terlalu banyak kelemahan....Seandainya aku banyak melakukan kesilapan dan kesalahan pada kalian...mahupun dari segi gurauan..Maafkanlah aku...kerana terkadang aku tidak sedar yang aku sudah berlebih-lebihan dalam gurauanku....


Terima kasih buat semua yang banyak membantuku mengurangkan sedikit bebanan di hati dan memberikan aku sokongan..agar aku akan terus tabah menghadapi hari-hariku yang akan lebih mencabar.....Alhamdulillah..semoga perasaan ini akan terus kekal begini selama-lamanya..Amin...

Sunday, June 26, 2011

PadaMu ku bersujud - Video

video

Ya Allah...Ampunilah segala dosa-dosaku......aku terlalu kerdil buatMu..insanMu yang lemah dan tidak berdaya....hanya PADAMU KU BERSUJUD....untukku beroleh kemenangan didunia & akhirat...HIDUP & MATIKU keranaMu Ya Allah.....berkatilah aku Ya Rahman....agar aku bisa ke SYURGAMU bertemu dengan RAHMATMU & PUTERI SYURGAKU....
Amin..Ya Rabbal Alamin.....

PadaMu ku bersujud

Ku menatap dalam kelam

Tiada yang bisa ku lihat

Selain hanya nama-Mu ya Allah


Esok ataukah nanti

Ampuni semua salahku

Lindungi aku dari segala fitnah


Kau tempatku meminta

Kau beriku bahagia

Jadikan aku selamanya

Hamba-Mu yang selalu bertakwa


Ampuniku ya Allah

Yang sering melupakan-Mu

Saat Kau limpahkan kurnia-Mu

Dalam sunyi aku bersujud

PadaMu

Hadirnya dirimu...umpama mimpi.....namun kusyukuri Anugerah dariMu Illahi...

Hadirmu sayang..membahagiakan kami....tiada yang terindah dengan kehadiranmu dalam hidup kami....kelahiran yang kami nanti-nantikan selama ini....kami bersyukur padaMu Illahi....keindahan dan kebahagiaan selama-lamanya denganmu sayang tidak akan kami persiakan......
Tika dirimu sayang...membesar dihadapan mata kami....kami sangat teruja...tak terkata...dari hari ke hari...semakin banyak ragam dan keletahmu sayang....tidak dapat ibu lupa saat-saat dirimu ketawa mengekek....Ya Allah...itulah pengubat bagi ibu yang kepenatan pulang dari kerja...hilang penat lelah ibu saat itu....bahagia dihati hanya Allah SWT yang mengetahuiNya....saat-saat menyiapkan dirimu...kala memberikan susu kepadamu....menyuapkan nestum padamu...saat-saat manis yang tak dapat ibu lupakan sayang....takkan lupa sampai bila-bila..insyaAllah...
Sinar matamu sayang..sangat mempersonakan....sentiasa mengekori gerak-geri ibu....selalu ibu perhatikan itu....jika ibu hilang dari pandanganmu..akan segera dirimu mencarinya....Ya Allah...cerdik sungguh Puteri ibu ini....tidak sedikitpun Arissa menyusahkan ibu....kerana sinar matamu sayang....walau dimana ibu berada....pasti ibu akan menatap wajahmu sayang....sinar matamu yang sungguh mempersonakan.....tidak pernah ibu melihat pandangan dan renungan yang sebegitu indah......seolah-olah Arissa ingin menyatakan sesuatu..tetapi ibu tidak mengerti....
Namun apakan daya ibu....tidak mampu ibu melawan Kuasa Ya Rabb.....takdir untuk mu telah tertulis di Luth Mahfuz....Arissa terpaksa pergi meninggalkan ibu...saat-saat Arissa menghembuskan nafas yang terakhir...dihadapan ibu..tika ibu bersamamu...ibu dapat rasai saat-saat itu...ibu mengusap ubun-ubunmu yang tengelam....seandainya Allah SWT mengizinkan, ibu harapkan sangat rasa sakit dari sakaratulmaut itu dipindahkan kepada ibu sayang...agar Arissa tidak merasakan apa-apa pun saat pemergianmu ke hadrat Illahi...tapi Arissa...apakan daya ibu...setiap yang bernyawa pasti merasai mati sayang...Allah itu Maha Adil...
Arissa...ibu harapkan Arissa sedang berbahagia disisi Allah SWT.....doa untukmu tidak pernah putus sayang....ibu selalu mendoakan agar Arissa tidak lagi merasai kesakitan dari sakaratulmaut itu sayang....Ya Allah...perkenankanlah doaku untuk Puteriku yang telah Engkau pilih untuk menghuni SyurgaMu....peliharalah dia di Alam sana...janganlah Kau seksa dirinya kerana tangisan kami....kami tidak meratap akan kematiannya...kami meredhainya...tangisan kami adalah disebabkan kami teramat rindukan saat-saat kami bersamanya....kenangan yang takkan luput dari ingatan kami selama-lamanya...kami merindui Puteri SyurgaMu Ya Rabbi....
Kini, kami seumpama bermimpi....dari 9 bulan 10 hari kandungkan dirimu....sehinggalah Arissa hidup disisi kami selama 7 bulan 27 hari.....Ya Allah....seperti bermimpi selama ini.....sekelip mata Arissa hilang dari pandangan kami...sejak Arissa di masukkan ke dalam Liang Lahad itu...kami tidak lagi bertemu dengannya....hanya akhirat nanti..pasti kami akan berjumpa dengan izinMu Ya Allah....Kuasa di tanganMu.....hanya doa sahaja yang kami mampu lakukan setiap hari.....hadirmu umpama mimpi....namun kusyukuri Anugerah dariMu yang terindah untuk kami.......
Hanya di Pusara itu...perantara antara kami dengan Arissa dan juga denganMu Ya Rabbi....di pusara itu jugalah kami membaca Surah Yaassinn....setiap kali hujung minggu...kami datang menziarahi...jasad Arissa berada disitu menanti kami menziarahi setiap kali....kami tidak akan melupakanmu sayang selama-lamanya....ingin rasanya andai tiba suatu masa nanti, saat-saat ibu dijemput Illahi....ibu ingin bersemadi disebelah pusaramu sayang....insyaAllah....dengan izinMu Ya Allah...Amin.....

Al-Fatihah buat Puteri Syurgaku NUR ARISSA QAIREENA....bersemadilah dengan tenang dan aman dialam sana.....nantikan saat-saat pertemuan kita nanti sayang....insyaAllah....Amin...

Wednesday, June 22, 2011

Di Alam Abadi...genap 40 hari.....

Hari ini genap 40 hari Puteri kesayangan kami NUR ARISSA QAIREENA pergi menemui rahmat Allah SWT....semakin hari semakin jauh Arissa pergi meninggalkan kami....apakan daya kami...tidak tertanding kuasaMu Ya Allah....kami hanya mampu berdoa semoga Arissa bahagia di Alam Sana...tanpa kami disisi menemaninya...Kami juga bakal menyusul kemudian..cuma masanya tidak diketahui dan itu adalah antara rahsia-rahsia Allah SWT & janji-janji kami dgn Maha Pencipta....hanya Dia yang lebih mengetahuiNya...

Selama Arissa pergi...aku kesunyian tanpanya...rindu mahu mendengar tangisannya...rindu mahu bermain-main dengannya...rindu mahu membancuh susunya...rindu mahu memandikannya..rindu mahu menukarkan lampinnya...rindu mahu mendakapnya erat-erat....dan ingatan takkan pernah luput sampai bila-bila tatkala kami bersamanya...insyaAllah...kenangan antara kami hanya Allah SWT yang Maha MengetahuiNya...setiap kali membancuh air...Arissa akan memandang kami apabila terdengar bunyi sudu berlaga dgn gelas...apabila memasak aku pasti akan teringat padanya...kerana setiap kali memasak aku akan menjenguknya dari dapur...setiap kali mahu mandi aku teringat padanya...sebab aku sentiasa menjenguknya 2 minit sekali dari pintu tandas...setiap kali solat..aku teringat padanya..sebab aku selalu meletakkan dia berhampiran dgn aku semasa aku nak bersolat....

Paling aku teringat setiap pagi tatkala aku mahu tidur..kerana aku akan kemaskan tempat tidurnya...menyiapkan susunya...dan semasa aku nak tidur aku akan alaskan kakiku dibawah kakinya agar Arissa selesa dan aku akan memeluknya yang kesejukan setiap malam....dan tatkala pagi hari aku akan kelam kabut menyiapkan brg2nya utk di hantar ke rumah ibuku...dalam kereta dia disebelahku didalam Car Seatnya...Ya Allah...masih segar ingatan aku padanya...tetapi sekarang...hidup aku mulai berubah tanpa kehadirannya....aku rindukan saat-saat bersama dengannya....

Arissa..rasa rindu ini tak dapat diungkapkan....hanya Allah SWT lebih memahami dan lebih mengetahui segalanya tentang isi hati ibu....setiap hari ibu berdoa agar Allah SWT menyampaikan Salam Rindu Ibu & Kasih Sayang Ibu pada Arissa....ibu harapkan agar doa-doa itu sampai padamu Sayang..insyaAllah..Allah SWT itu Maha Penyayang...Al-Fatihah buat Puteriku sayang...nantikan kedatangan ibu kesisi mu sayang...InsyaAllah Amin....

This is Our Life, Our Journey & Our Love....