Friday, August 12, 2011

Berikanlah aku masa......

Bila siang berganti malam dan malam berganti siang....begitulah seterusnya....sehingga disuatu masa dalam ketetapan Allah SWT dimana kehidupan dialam ini akan hancur musnah.....
Ya Allah...selagi aku bernama manusia...selagi aku hidup dimuka bumiMu ini...selagi itulah aku tidak akan terlepas dari ujian & dugaanMu....
Ya Allah...aku tak pernah meminta semua ini berlaku...apa yang berlaku adalah kehendakMu....aku redha akan ketentuanMu...
Aku diuji dan terus diuji...tetapi aku tetap menerimanya....aku cuba untuk pulih dan bangkit dari kelemahan aku...Ya Allah....aku sedang diuji....aku menghadapi tekanan dari masalahku yang lalu...malah semakin berlarutan rasa ini setelah Arissa pergi....Ya Allah...aku memang telah meredhai Arissa pergi...tetapi aku tetap dihantui perasaan yang bercampur baur....tak terluah rasanya...aku tak mampu nak ceritakan semua....aku tak faham...aku tak tahu....apa yang harus aku lakukan....aku cuba berikan yang terbaik untuk suami & anak aku...tapi....
Ya Allah....masih ada lagi yang tidak cuba memahami situasi aku....aku tak minta jadi macam ni...kalau boleh aku tak mahu ini semua berlaku....tapi apa dayaku....aku hanyalah seorang insan...aku seorang manusia yang lemah.....apa lagi yang dia tidak puas hati....aku tak tahu....aku bukan sahaja tak dapat berikan komitmen pada kerja....tapi pada suami & anak aku....walau apa pun aku dah cuba berikan yang terbaik untuk mereka...walaupun aku kadang2 terpaksa memendam rasa dihati.....
Janganlah paksa aku....aku tak sanggup nak lupakan semua ni...aku memang tak tahu....apa yang aku perlu buat....selain daripada mendapatkan nasihat dan pandangan....berilah aku masa dan peluang....aku memerlukan masa yang agak panjang untuk pulih sepenuhnya...berikanlah aku sokongan dan semangat agar aku dapat teruskan hidup ini seperti dahulu.....maafkanlah aku.....;'(

No comments:

Post a Comment

This is Our Life, Our Journey & Our Love....


Tik Tok....