Monday, December 31, 2012

17 Disember 2012...Genap sudah 2 tahun 3 bulan usia Tiesya shomell ibu ni.....

Assalammualaikum sayang ibu.....ibu rindu tiesya taw....rindu sangat....genap dah usia tiesya 2 tahun 3 bulan....wah...dah pandai berlari kan...nakal macam wafiq.....sepupu tiesya..kan sayang.....

Nanti dah nak masuk tahun 2013.....lagi beberapa 30 minit lagi....cepat sgt waktu berlalu...kan sayang....juga semakin jauh tiesya pergi tinggalkan kami.....sayang ibu....harap-harapnya tiesya dapat jaga kakak Yasmin yer....ibu ada baca ksahnya di blog....sangat2 menginsafkan....kakak Yasmin seorang anak yang baik....insyaAllah..Allah akan tempatkan arwah dikalangan mereka yang beriman....Amin...

Banyak ibu nak cerita kat sini...tapi nanti ibu sambung yer...ibu nak jahit kain sekolah kakak hanie ni.....love u sayang....Al-Fatihah...semoga kalian bahagia disana yer sayang...;))

Tuesday, December 25, 2012

14 Disember 2012....Genap sudah 1 tahun 7 bulan Arissa pergi...rindukan mu sayang....

Assalammualaikum Tiesya sayang....rindunya ibu kat Tiesya....14 Disember 2012....genap sudah 1 tahun 7 bulan Tiesya pergi tinggalkan kami.....kebahagiaan Tiesya kat sana adalah kebahagiaan buat kami di sini sementara kita akan bertemu nanti disana insyaAllah.....

Semoga Allah SWT akan mengkabulkan doa-doa kami...yer sayang...doakan kami yer sayang....kami sangat rindukan Tiesya.....


Ala....shomell ibu ni berusia 1 hari masa ni....tgh tunggu nak discharge....sayang Tiesya ni....^_^

Al-Fatihah sayang ibu....semoga dirimu sentiasa setia menantikan kehadiran ibu ke sisimu yer sayang....ibu rindu Arissa selama-lamanya......LOVE U sayang....;)


Thursday, December 6, 2012

17 November 2012...Arissa dah 2 tahun 2 bulan.....


Arissa dah 2 tahun 2 bulan.....wahh...besar dah comel ibu ni.....tapi Arissa tetap besar macam dalam gambar tu sekalipun sekarang ni usia Arissa 20 tahun..tul tak?...hehe...

Ibu rindu sangat2 kat Arissa akhir-akhir ini....selalu juga mimpikan dirimu sayang.....semoga Allah SWT akan sentiasa mengabulkan doa-doa ibu ni..untuk Arissa...Kakak Hanie...Ayah...juga untuk diri ibu sendiri.....

Comel sangat tengok Arissa tergelak macam tu...geramm sangat....Love U sayang....sampai ke syurga..insyaAllah....Amin....^_^

14 November 2012....genap sudah 1 tahun 6 bulan perginya dirimu sayang....


Assalammualaikum sayang ibu.....wahh...maaf yer sayang...lama sgt ibu tak update blog...bukan sebab ibu malas....tapi sebab ibu sgt2 sibuk dgn kerja....tak sihat...demam...rindukan dirimu sayang....maaf yer....

Wah...comel ibu ni...tengah happy-happy kat sana kan...main elok2 yer kat sana...dgn kawan2....jgn rindukan ibu yer....nanti sakit nanti ibu yang susah hati....

Hurmm..dah 1 tahun 6 bulan Arissa tinggalkan ibu....jauh sangat dah....tapi Arissa tetap di hati ibu sampai bila-bila taw....nak sgt jumpa Arissa....insyaAllah.....doa ibu untuk Arissa setiap hari....

Miss U & Love U Forever.....semoga Arissa tenang di sana yer sayang.....Al-Fatihah....<3

Sunday, November 4, 2012

17 Oktober 2012...Genap sudah 2 tahun 1 bulan usia Puteri kesayanganku...Arissa...

Shisha tomeii ni jelir lidah kat ibu erk..hehe..

Assalammualaikum Shisha sayang...shisha dah umur 2 tahun 1 bulan....wahh...besar dah shomey ibu ni...yer sayang....maaf yer sayang..lambat sgt update entry baru...huhu..laptop ni tak berapa ok la sayang...ibu rindu sangat kat Shisha ni....

Hurmm...semalam ibu wat majlis kecil jer untuk Aqiqah, tahlil dan doa selamat untuk Arissa & Kakak Hanie....alhamdulillah..majlis berjalan lancar sayang...syukur...semoga doa-doa kami sampai kepada kalian taw..terutama dirimu yer sayang..yang dah semakin hari..semakin jauh dari kami disini....

Setiap saat, setiap hari...ibu takkan pernah melupakan Arissa.....cuma ibu sedikit terkilan...kawan-kawan pejabat ibu....tak ramai yang datang...cuma 6 keluarga jer....walaupun kali kedua ibu wat majlis untuk Arissa....tapi tak mengapalah....semua dah ditakdirkan....mungkin ada salah dan silap ibu kot..ibu akan belajar dari kesilapan itu....walaupun rakan-rakan pejabat ibu ramai yang tak datang...tapi majlis tetap meriah...ramai juga yang datang tanpa disangka....maaf kan ibu yer sayang....kalau ada yang terkurang selama ibu menjaga Arissa yer sayang.....

Ibu rindu Arissa...ibu sayang Arissa...sampai bila-bila...nanti kita jumpa yer....tak sabar sangat...tapi ibu tetap perlu SABAR & TABAH menghadapi semuanya..insyaAllah...Amin....

Al-Fatihah sayang ibu Arissa...semoga dirimu sentiasa tenang dalam jagaan Allah SWT.....Amin....^_^

Tuesday, October 30, 2012

14 Oktober 2012....Genap sudah 1 tahun 5 bulan perginya dirimu sayang....

Arissa " saya dah pandai meniarap ibu "
Ibu " alololo...tomeiii...sampai tergeliat tangan sayang ibu ni yer..."

Assalammualaikum sayang ibu ni....wat apa tu erk...???....jangan lari laju-laju sangat kat sana yer..main elok-elok dengan kawan-kawan Shisha tu taw...hurmm...." Arissa tak lari lah ibu, Arissa main terbang-terbang jer...kan Arissa ada sayap Syurga ni....jangan risau yer ibu.."...Alolo...comeynyer....si kecil ibu ni terbang dengan kawan-kawannya tu...tak tergambar ibu..mcm mn keadaannya...sangat indah...kan...Mama Nia....betul x?...rindunya kat mereka....;))

Shisha jangan nakal-nakal yer....ibu kat sini macam biasa jer..rindukan Arissa...terlambat sangat dah wat entry ni...sebabnya ibu busy kat opis..kat umah pulak laptop slow...huhu..rindu sangat nak tulis sesuatu tentang Arissa sayang ni...rindu amat-amat kat Shisha...tak pernah missed pergi menziarahi kamu sayang...

Owh yer...baru-baru ni ibu & ayah dah pun laksanakan ibadah Aqiqah buat Kakak Hanie & Arissa sayang ibu ni...kat masjid jer sayang....orang-orang kat masjid tu dah pun masak lauk kenduri untuk orang2 kampung...lega rasanya sampai hajat ibu untuk kalian yer....kenduri untuk kalian pun akan berlangsung sabtu ni...3 November 2012...ibu harap sangat tetamu yang ibu jemput tu dapat la hadir...insyaAllah....

Sayang ibu...doakan untuk ibu yer..yang terbaik dan dipermudahkan segala urusan....doa untuk Arissa tak pernah putus taw...sebab kasih ibu hingga  ke SYURGA sayang....LOVE U & MISS U FOREVER....semoga Arissa sentiasa tenang dan berbahagia di sana..insyaAllah...Al-Fatihah...Amin...^_^

Thursday, September 20, 2012

17 September 2012...sayang ibu dah 2 tahun....sayang Shisha...

Ha...Shisha wat per tu....??nak cabut headband cute tu erk...
"Rimas la ibu...huhu...."ibu nak tengok Shisha comel pakai tu...hehe...sayang shomell ibu ni....

Assalammualaikum sayang ibu.....17 September 2012...genap 2 tahun usia Arissa sayang ibu......Selamat Hari Lahir sayang.....Cayang amat pada Shisha comey ni.....maknanya ibu juga dah 2 tahun sambut hari melahirkan Arissa.....masih ingat lagi kenangan tu....takkan ibu lupakan sampai bila-bila....bahagianya ibu rasa ketika ibu kandungkan dirimu....lahirkan dirimu...mendengar tangisanmu....mendakapmu...menyusukanmu...memandikanmu....menguruskanmu....mendengar gelak tawamu....mendodoikan dirimu....menjaga dirimu....juga yang terakhir...mengkafankan dirimu sayang...semuanya ibu lakukan kerana kasih sayang ibu untuk dirimu hingga ke syurga.....

Arissa..selama 7 bulan 27 hari arissa bersama ibu...ibu harap sangat Arissa dapat rasakan kasih sayang ibu pada Arissa yer....tak sabar ibu nak jumpa Arissa...huhu...doa ibu tanpa henti...nak jumpa Arissa kat sana....harapan tak pernah putus...begitu juga dengan doa-doa kami....Shisha doakan juga buat kami yer....

Shisha....jangan risaukan kami disini yer....ibu..ayah dan kakak Hanie tetap tabah harungi hidup ini tanpa dirimu....doa kami agar dirimu akan terus bahagia disana...sampai kita dipertemukan nanti....kebahagiaan Arissa disana..juga kebahagiaan kami disini...yer sayang tomey-tomey ibu ni....yer sayang

Al-Fatihah sayang ibu.....doakan kejayaan & kebahagiaan untuk kami disini....kami rindu...dan sayang dirimu sampai bila-bila taw.....LOVE U & MISS U FOREVER....^_^

14 September 2012...genap sudah 1 tahun 4 bulan Arissa pergi....


Assalammualaikum Arissa sayang...14 September 2012...genap sudah 1 tahun 4 bulan Arissa pergi meninggalkan kami....rindunya ibu pada Arissa...tak terkata...tak terluah.....rasa rindu yang tak akan pudar sampai bila-bila sayang....setiap kali ke pusara sayang ibu ni...setiap kali itulah ibu dapat rasakan Arissa sangat dekat dengan ibu...menemani ibu membaca surah Yassin ditepi pusaramu....indahnya saat itu...hanya Allah yang lebih tahu...

Shisha sayang..selagi ibu hidup...ibu takkan berhenti bercakap mengenai dirimu sayang.....sebab itu sahaja yang bisa mengubat rindu ibu pada dirimu sayang....biarlah mereka nak kata apa pun...apa yang penting...ibu takkan melupakan Arissa sampai bila-bila....insyaAllah....ibu takkan merasa sedih jika bercerita tentang dirimu...tetapi ibu akan rasa bahagia bercerita tentang dirimu sayang....rasa sayang yang takkan berbelah bagi....

Istimewanya dirimu sayang...tak terungkap oleh perkataan....Allah lebih mengetahuinya....kasih ibu hingga ke syurga sayang....walaupun ibu tak pasti ke mana arah ibu sesudah mati....doakan ibu yer sayang....ibu ingin bersama-sama dengan dirimu mengecapi bahagia di alam sana nanti....insyaAllah...Amin...

Al-Fatihah sayang ibu....semoga dirimu akan terus berbahagia disamping kawan-kawanmu disana yer sayang....jangan nakal-nakal taw...rindu dan sayang kamu selamanya....Amin...^_^


Bertemu Mama Nia & Adik Nia Amal Asyraf....best moments...

Assalammualaikum Shisha sayang...lama tak update blog...busy amat la sayang...maaf yer...hurmm...ibu nak citer sikit ni....1 September lepas....ibu dapat jumpa dengan Mama Nia dan adik Nia..Amal...kat EC Mall....seronok sangat dapat berjumpa dengan mereka..walaupun sekejap jer...tapi ibu puas...Mama Nia yang ibu kenali hanya di laman sesawang FB & Blog....now..ibu dapat jumpa dengannya secara reality.....

Syok sangat dapat dukung dan peluk Amal...yang wajahnya saling tak tumpah seiras wajah Arwah Nia....comel sangat Amal...kan sayang...sihat..berisi...hehe...tak terkata masa jumpa hari tu...sebenarnya ibu tak puas jumpa mereka...sebab sekejap sangat...

 Ibu & Adik Nia, Amal


Apa-apa pun...ibu bersyukur sangat....dapat dipertemukan dengan mereka...alhamdulillah....terjalin ukhuwah diantara kami....semuanya adalah hikmah-hikmah dari Allah SWT...Dia memberikan ujian dan dugaan...kita balas dengan redha, tabah & Sabar....maka ada ganjarannya....insyaAllah....semua yang terjadi itu tidak pernah pun kita terfikir...bila dapat lihat wajah Amal...terubat sedikit rasa rindu ibu pada Arissa & Nia....

Ibu, Mama Nia & Adik Nia, Amal

Semoga Adik Nia, Amal akan menjadi seorang anak yang Soleh dan penyejuk mata hati kedua ibubapanya..insyaAllah Amin....andai umur dipanjangkan, dan ada rezeki....insyaAllah....kita akan dipertemukan lagi....Amin...^_^

Sunday, September 2, 2012

Salam Aidilfitri sayang.....

Assalammualaikum sayang ibu...lama dah tak update entry terbaru...busy sangat la ibu ni kan....baru ni 17 Ogos 2012...Genap sudah usia Shisha ibu....1 tahun 11 bulan....besar dah kan..besar pada usia..tapi Arissa tetap sebesar mcm dalam gambar tu bila kita bertemu nanti...insyaAllah....Selamat Hari Raya sayang ibu.....rindu sgt kat Shisha...dapatla gambar berempat ni..suka ibu..hehe....;-)

Raya kedua baru-baru ni, lepas balik dari rumah sedara-mara di Jengka....terjadi satu kemalangan di hadapan mata ibu, ayah, kakak Hanie, Mak Tok, & Tok Ayah....Ya Allah Shisha...terkejut sangat ibu hari tu bila terlihat kereta tu melambung-lambung, bergolek-golek...dan kelihatan bayi yang tercampak keluar dari kereta itu dan juga ibunya yang cedera parah di kepala....Subhanallah...ibu dapat ambil Amin,nama bayi itu dan bawanya ke Klinik berhampiran....alhamdulillah bayi itu menangis..tetapi sesampai di hospital, bayi itu kritikal dan meninggal dunia pada hari Jumaat, pada usia 47 hari...ibunya sedar dari kritikal dan dirawat di wad mata..sempat ibu melawatnya....dan tanpa disangka..terjadi semuanya ini ada hikmahnya....terjalin perkenalan antara kami dengan mereka...dan Amin akan menyampaikan khabar dari ibu untuk Arissa disana sayang....syukur..pertemuan yang Allah SWT aturkan...ada sebabnya yang tak pernah terlintas di fikiran....

Shisha sayang...semakin hari semakin mendalam rindu ibu pada Arissa....jangan risau yer..ibu takkan melupakan Arissa sampai bila-bila....kasih sayang ibu pada Arissa selama-lamanya....tiada gantinya taw....

Gambar itu, walaupun ibu hanya mampu editkan dari gambar yang asal..bisa juga mengubati hati ibu ni....Sayang kamu...rindu kamu selama-lamanya...insyaAllah.....Al-Fatihah....Amin...^_^

Wednesday, August 15, 2012

14 Ogos 2012...Genap sudah 1 tahun 3 bulan Arissa pergi....


Assalammulaikum sayang ibu....dah nak raya x lama lagi kan sayang....ibu rinduuuu sangat kat Shisha ibu ni.....happy jer bila tengok Shisha dlm gambar ni....dah genap 1 tahun 3 bulan Arissa pergi tinggalkan kami....raya nanti ibu datang lawat shisha k...setiap minggu ibu tak pernah lupa lawat pusara shisha...jangan risau..raya ni lagi bermakna ibu datang dengan semua keluarga nanti..insyaAllah sayang....kasih sayang kami terhadap dirimu tak dapat kami gambarkan...Allah SWT lebih mengetahuinya...

Sayang Arissa....semakin hampir Syawal ni...semakin sakit rasa rindu di hati ibu....tak tahu bagaimana harus ibu luahkan..katakan...perit..pahit..pedih....ibu telan sendiri...sakitnya rindu..hanya Allah yang lebih tahu....teramat rindukan dirimu sayang....hanya airmata yang bisa meluahkan segalanya....tiada perkataan lagi yang mampu ibu katakan...

Sayang ibu....sampai bila-bila ibu takkan lupakan Arissa...sehingga kita dipertemukan nanti..insyaAllah....doa-doa ibu sentiasa bersama-sama dengan Arissa....setiap saat....Ibu sayang n rindu Arissa selama-lamanya...walaupun dah 1 tahun 3 bulan....tapi ibu dapat rasakan seolah-olah baru semalam sahaja semua itu berlaku....ibu sangat rinduuu.....Love U n Miss U sayang....;))

Monday, July 23, 2012

Ramadhan datang lagi...menyentuh hati....


Assalammualaikum Shisha sayang....Shisha wat apa tu..jangan lari-lari dengan Nia tu..nanti jatuh....tapi kan Shisha dgn Nia terjaga dengan baik disisi Nya...insyaAllah...tak perlu ibu ragu-ragu lagi sayang......sayang Shisha....Ramadhan datang lagi....tahun ke-2 ibu menyambutnya tanpa Arissa disisi....rindu sangat akan kedatangan Ramadhan kali ini....mungkin juga Ramadhan yang terakhir buat ibu???kita tak tahu kan takdir Allah...Hidup dan Mati ibu hanya serah padaNya...yang berhak menentukan segalanya.....

Arissa sayang..ibu teringin sangat beraya dengan Arissa...walau dalam mimpi sekalipun...tapi tu la kan....Shisha dah terlalu jauh dari ibu....tak terjangkau tangan ibu nak sentuh jari-jemari comel Shisha tu....tapi Arissa tetap dekat dalam hati ibu selama-lamanya.....insyaAllah....

Sayang Shisha....Ramadhan kali ini banyak juga mengajar ibu erti lebih tabah dan sabar menerima segala ketentuan dariNya....ibu terima sayang...inilah hakikat kehidupan....ibu tahu akan kenyataan itu....kerana ada banyak hikmah-hikmah yang tersembunyi....insyaAllah....segala yang baik dariNya....Amin...

Shisha....ibu harap sgt dapat bermimpi utk bertemu dgn Arissa...lebih-lebih lagi di bulan yang mulia ini...doa selalu yang tak pernah jemu.....temukanlah kami walau dalam mimpi....ibu sgt2 rindukan Arissa....Miss U sayang....Al-Fatihah sayang.....dirimu sangat berharga....semoga kebahagiaan sentiasa mengiringi perjalananmu sayang.....Love U Always.....;)))

Wednesday, July 18, 2012

17 Julai 2012...Usia Shisha sayang dah 1 tahun 10 bulan.....


Rindunya melihat wajah comelmu ini sayang....dah 1 tahun 10 bulan rupanya shisha ibu ni....banyak kan berita gembira ibu terima akhir-akhir ini....Ayah dah dpt kerja tetap dan menjamin hidup kita selamanya syg...insyaAllah.....

Shisha.....Ramadhan dah hampir sgt....bila tiba jer Ramadhan hati ibu jadi sayu sgt.....rindu pada bulan Ramadhan...dan rindukan Shisha Omey ibu ni....ibu tak dpt nak tatap lama-lama wajah shisha ni...ibu sgt sebak n rindu....

Nak sgt berpuasa sambil layan kerenahmu...dan beraya dengan dirimu...sgt-sgt rindu...ibu dapat raya ngan shisha masa shisha lahir 9 Syawal tahun lalu....tapi itu sudah membahagiakan..walaupun sekejap sayang....ibu masih lagi ternanti-nantikan adik Arissa dalam rahim ibu ni.....

Mungkin betul juga...Allah SWT melihat...ibu tak tahu...mungkin Dia nampak ibu belum bersedia...jadi...ibu tetap menunggu sehingga tiba saatnya nanti..insyaAllah....doakan ibu yer sayang..dari jauh...insyaAllah..Allah akan sampaikan doa Shisha itu pada ibu......

Love U sayang...Salam Ramadhan Al-Mubarak....jumpa nanti sayang...Miss U...^_^

Tuesday, July 17, 2012

14 Julai 2012...Genap sudah 1 tahun 2 bulan perginya dirimu sayang....


Assalammualaikum Shisha sayang....ibu rindu amat kat Shisha.....dah 1 thn 2 bulan Shisha pergi tinggalkan kami...dah jauh sgt....tapi kan..Allah Maha Kuasa...Dia mampu dekatkan kita walaupun kita telah lama terpisah....percayalah sayang....Shisha tetap dekat di hati ibu...sampai bila2.....

Maafkan ibu yer sayang...terlambat update blog ni...ibu sangat sibuk dgn kerja dan uruskan beberapa perkara yang lain...tapi tak bermakna ibu lupa taw....Allah SWT itu lebih tahu....Shisha...ibu sgt happy taw sejak akhir-akhir ni...apa yang ibu cuba usahakan untuk merubah hidup ibu....ibu berjaya lakukannya...

Semuanya dari pertolongan Allah SWT sayang.....doa ibu sehingga ke hari ini masih belum putus lagi....dan insyaAllah...ibu tetap berdoa untuk beroleh seorang lagi Puteri seiras dirimu dan sentiasa ibu usahakan ....ibu  juga sangat bersyukur dengan rezeki yang Allah permudahkan pada kita sayang...

Ibu redha di atas kesemua takdir yang telah ditetapkan untuk kita....ibu sedar...kita sebagai hambanya hanya mampu berserah....dan tidak pernah sekali-kali ibu menidakkannya...ibu percaya pada ketentuanNya....

Sayang Arissa sayang....ibu doakan kebahagiaan akan menjadi milik kita disaat kita dipertemukanNya nanti....sayang Shisha..rindu Shisha....Love n Miss U always sayang....Al-Fatihah.....Amin..^_^

Monday, June 18, 2012

17 Jun 2012....Birthday Kakak Hanie yang Ke-7 dan Umur Shisha sayang dah 1 tahun 9 bulan....

Assalammualaikum sayang ibu Arissa.....semalam birthday kakak Hanie taw..yang ke-7...walaupun kakak Hanie sedih sebab kali ke-2 sejak Arissa lahir Kakak Hanie tak sempat sambut birthday dia dengan Arissa....tapi ibu tetap 'happy' kan Kakak Hanie untuk Arissa....semestinya Arissa mahukan yang terbaik untuk Kakak Hanie kan sayang...

Dan 17 Jun 2012 juga genap usia Arissa 1 tahun 9 bulan...windu amat pada Arissa sayang....tahun ni ibu buat majlis kecil saja untuk Kakak Hanie..insyaAllah...untuk keluarga sahaja...semestinya Arissa tetap dalam ingatan kami taw...jangan risau yer sayang ibu....ibu bangga punyai anak seperti Kakak Hanie dan Arissa taw....

Arissa...ibu rindu sangat la....setiap hari bila ibu nak tido..ibu peluk bantal Shisha....baru ibu dapat tido taw...ada lagi bau Arissa kat bantal tu..kekal hingga sekarang...ubat rindu ibu sementara ni...insyaAllah....sayang ibu pada Arissa takkan padam taw...sehinggalah kita dipertemukan nanti insyaAllah....

Ibu nak bertemu dengan Arissa dalam keadaan yang terbaik....setiap hari ibu berdoa..ibu takut sangat kalau ibu bertemu dengan Arissa dalam keadaan yang sebaliknya....doakan yang terbaik buat kami yer sayang....insyaAllah...

Terima kasih sayang kerana hadir dalam hidup ibu walau sebentar...ibu gembira sangat...ibu mahukan anak-anak ibu menjadi anak yang soleh/solehah dunia akhirat..insyaAllah....

Al-fatihah buat dirimu sayang....doa untuk dirimu belum putus lagi sayang...insyaAllah selagi hayat ibu masih ada....semoga dirimu terus berbahagia selalu..Amin....;)...Love U..& Miss U sayang....

Thursday, June 14, 2012

14 Jun 2012..Genap sudah 1 tahun 1 bulan pemergianmu sayang ke Rahmat Allah....

Arissa sayang Kakak Hanie....tengok tangan tu..pengang mana tu...hehe..;)

Assalammualaikum sayang ibu....hari ni genap dah 1 tahun 1 bulan Arissa pergi....rindu pada dirimu sayang..tak pernah pudar..malah makin mekar....kesedihan ibu atas kehilanganmu dah semakin berkurangan...setiap hari kegembiraan ibu rasakan...debaran menanti saat-saat untuk dipertemukan semula dengan dirimu sayang....ibu sangat-sangat sabar menanti...dngan harapan Allah SWT sentiasa mendengar doa-doa ibu...dan menerima amalan kebaikan ibu...insyaAllah....

Sayang ibu..Arissa...Nia dah dapat adik taw....Arissa jer yang masih belum lagi...ibu harap sangat ibu akan dapat beri Kakak Hanie yang sunyi lepas Arissa pergi seorang adik...tapi kan...Allah belum lagi kata..KUN FAYA KUN....hurmm...tapi ibu tak putus asa sayang....ibu tetap berusaha dan berdoa..insyaAllah....

Tapi kan Arissa...Kakak Hanie dapat juga adik Rabbit yang lahir pada 17 Mei 2012...dah besar pun Rabbbit Comey tu...ibu panggil dia 'gemok'...sebab dia sangat gemok dan comey..hehe...Arissa mesti gembira kan....sama macam Kakak Hanie....

Arissa sayang...ibu sekarang sedang usaha untuk mengubah kehidupan ibu, Kakak Hanie..dan ayah supaya jadi yang terbaik....doakan kami dari jauh yer sayang..insyaAllah.....

Rindu Arissa sangat-sangat...sayang Arissa sangat....Al-Fatihah.....semoga Arissa sentiasa bahagia yer sayang....jangan risaukan ibu disini yer...Love U...^_^

Thursday, May 17, 2012

17 Mei 2005....Arissa dah 1 tahun 8 bulan....sayang kamu....

Assalammualaikum sayang...ibu rindu la nak dengar dan tengok Arissa main sembur-sembur air liur macam dulu....hurmm...rindu amat pada dirimu sayang..terkilan sebab tak dapat lihat Arissa membesar depan mata ibu....tapi Arissa tetap comel seperti dulu dimata ibu taw.....

Shisha sayang...Selamat Ulangtahun yer..tiap-tiap bulan ibu doakan yang terbaik untuk sayang ibu ni..terutama bila umur Arissa berada di Tarikh Lahir Arissa...17hb....masih teringat saat-saat melahirkan dirimu...masih teringat bagaimana perasaan ibu ketika itu...bila Arissa lahir...hilang semua rasa kesakitan itu....lagi-lagi bila terpandang wajah Arissa yang comel sangat tu....ibu bahagia sayang...

Ibu masih ingat masa Arissa umur 3 bulan lebih....masa ibu datang kat rumah mak tok nak jemput Arissa dan Kakak Hanie pulang ke rumah....ibu main-main dulu dengan Arissa...ibu ribakan Arissa...bila kakak Hanie datang menjengah...Arissa ketawa mengekek...pastu Arissa tunggu Kakak Hanie buat lagi perkara yang sama...dan Arissa mengekek lagi...Ya Allah...masa tu hanya Allah sahaja yang tahu..bagaimana bahagianya ibu saat itu....

Arissa sayang...segala kenangan indah bersama denganmu akan terus ibu ingati sampai bila-bila.....terlalu indah untuk dilupakan...bila diigati..kadang-kadang ibu tersenyum sendiri....kadang-kadang mengalir air mata di pipi ibu menahan sebak....kerana kehilanganmu sangat menyesakkan dada ibu...sangat menyakitkan untuk ditelan segala kepahitan itu.....hanya Allah SWT yang mampu menguatkan ibu sayang....air mata ibu takkan pernah surut...air mata kegembiraan...air mata kerinduan...dan yang paling perit adalah air mata kehilangan.....Subhanallah....

Al-fatihah buat Arissa sayang....semoga dirimu terus mengecapi bahagia disana yer sayang....sayang Arissa selama-lamanya...insyaAllah..Amin....(^_^)




Bergetar jiwa dipersada bercahaya
Pertemuan harapan pertama kalinya
Bergetar jiwa menghadapi mimpi-mimpi
Sukar dipercaya pintunya terbuka

Di sini jua memori tercipta
Walau seketika terjalin kasih kita
Mungkin disini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada kulupa

Mengalun suara sesuri bisikan hati
Seiringan mencari haluan berseni
Bergetar jiwa menghadapi mimpi-mimpi
Tiada pun terduga pintunya terbuka

Di sini jua memori tercipta
Walau seketika terjalin kasih kita
Mungkin di sini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada ku lupa

Yang terpahit jua termanis
Semuanya bagiku terindah
Kuingati buat selama-lamanya

Di sini jua memori tercipta
Walau seketika terjalin kasih kita
Mungkin di sini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada kulupa

Mungkin di sini kita kan terpisah
Kenangan bersama (3x)
Mungkin disini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada kulupa


Monday, May 14, 2012

14 Mei 2012...setahun sudah perginya dirimu sayang.....rindu amat..

 
Assalammualaikum sayang ibu Arissa....hari ni terimbas kembali semua memori dan saat-saat pemergianmu ke hadrat Allah SWT....dan juga saat-saat indah bersamamu sayang....sukarnya untuk ibu menghadapi semua ini...tapi ibu redha akan kehendak dari Nya....terlalu pantas peristiwa itu sayang....hinggakan kadang-kadang membuatkan ibu tertewas....lantas mengalir laju air mata ibu ke pipi....tiada siapa yang mampu menghapuskan air mata kerinduan ibu untuk dirimu sayang....

Arissa sayang....rasa masih belum puas menatap wajah comelmu sayang....renungan itu...membuatkan hati ibu rindu....sebak...tapi ibu tahan...terpaksa....semua demi kebaikan ibu....ibu dah tak sanggup nak menangis lagi...merasai sebuah kehilangan.....sedangkan sekarang ini..Arissa sedang berbahagia disana....dan ibu tak mahu Arissa tahu yang ibu masih bersedih....ibu nak Arissa gembira disana...bersama kawan-kawan Arissa....jangan rindukan ibu yer...ibu tak sanggup Arissa menderita...k...

Setahun berlalu....14 Mei 2011 - 14 Mei 2012....memang ibu tak terasa yang dah lama Arissa pergi....mungkin sebab ibu selalu sangat menziarahi pusara kecilmu itu sayang...sentiasa Arissa dekat di sisi ibu, dihati ibu....di ingatan ibu...Arissa masih hidup syg...disisi Allah...dan masih subur didalam hati dan ingatan ibu....ibu rindu amat pada Arissa....rindu yang tidak mampu ibu ungkapkan.....Allah SWT lebih mengerti perasaan ibu sayang....

Sayang ibu....dari saat itu sehingga sekarang....ibu tetap tidak sabar-sabar ingin bertemu dengan dirimu sayang....tetapi ibu belum bersedia....byk lagi bekalan ibu yang belum siap....doakan yang terbaik untuk ibu yer sayang.....tunggu akan kehadiran ibu yer sayang....sayang Arissa....sampai bila-bila....

Andai terkubur jasad ibu....rindu, kasih & sayang ibu untuk Arissa tetap bersama Arissa hingga ke syurga yer sayang...semoga Arissa akan terus bahagia dan gembira disana.......Love U...Miss U always...my dear Arissa....^_^

Al-Fatihah.....Amin..

Monday, April 30, 2012

Ibu rindu la sayang....hurmmm.....

Assalammualaikum sayang....hurmm...seperti biasa luahan ibu untuk entry kali ini adalah...ibu teramat merinduimu sayang....rindu sangat nak mendengar tangisan Arissa....rindu nak bancuh susu untuk Arissa...rindu nak layan kerenah Arissa....rindu nak mandikan Arissa..rindu nak tukarkan pampers dan pakaikan baju untuk Arissa....dan paling rindu nak mendengar kekekan gelak tawamu dan jua menidurkan dirimu....rindu amat amat sayang....

Bila yer sayang ibu akan berpeluang lagi untuk lakukan semua itu....ibu masih lagi menanti tibanya saat-saat itu...tapi hanyalah didunia ini sayang...disana Arissa dah tak perlukan semua itu kan sayang....kat sana Allah SWT dan tentukan kita dengan cara kehidupan disana....Allah SWT masih belum izinkan ibu untuk lahirkan adik buat Arissa dan Kakak Hanie...insyaAllah...ibu harapkan agar rezeki buat ibu, ayah dan kita semua kan bertambah yer sayang....semua untuk menampung keperluan hidup kita yer sayang....insyaAllah...doakan ibu dari jauh yer sayang...

Selalunya ibu akan tabahkan hati setiap kali mengujungi Pusaramu sayang..entah kenapa akhir-akhir ini ibu agak tertewas...tiba-tiba sahaja air mata laju mengalir ke pipi ibu...tangisan ibu tanpa suara...sebak sangat bila ibu terimbas segala memori terakhir Arissa bersama-sama ibu....Ya Allah....saat-saat yang sukar aku lalui kala itu hanya Engkau yang lebih mengetahuinya....terima kasih Ya Allah kerana memilih aku untuk menghadapi ujian ini...dan terima kasih jua kerana memilih Arissa menghuni Syurgamu.....berikanlah aku kekuatan agar aku akan terus tabah menharunginya....

Hampir setahun sayang dikau pergi meninggalkan kami....tak terasa sayang...mungkin sebab kami sentiasa mengujungi Pusaramu setiap minggu tanpa henti...sesaat kami tidak pernah melupakan dirimu sayang....kebahagiaan dirimu disana adalah kebahagiaan buat kami disini sayang.....hari-hari ynag kami lalui dan hidup ini kami teruskan demi dirimu yang telah pergi terdahulu sebelum kami sayang....insyaAllah kita akan bertemu disana sayang dengan izin dariNya yang Maha Penyayang...lagi Maha Pengasihani....

Sayang Arissa sayang....rindu yang teramat pada dirimu.....Al-Fatihah buat dirimu sayang....ibu rindu...ayah rindu...Kakak Hanie jua rindu...rindu ingin mendengar gelak tawamu sayang....terima kasih sebab hadir dalam hidup kami walau sebentar cuma...kami sangat hargainya sayang....dirimu sangat berharga....^_^..

Wednesday, April 18, 2012

17 April 2012...usia Arissa 1 tahun 7 bulan.....


Assalammualaikum sayang.....maaf yer sayang....terlambat sikit ibu menaip entry kali ini...ibu tak sihat la sayang...demam rindukan sayang ibu ni....dah 1 tahun 7 bulan usia dirimu sayang....dah pandai macam2 dah kan Shisha ibu ni...tapi kan...sebesar mana pun usia Shisha...tapi Shisha ibu tetap sebesar usia sewaktu Arissa dijemput pulang dulu kan.....

Rindu amat kat Shisha....ibu sedang ternanti-nantikan kehadiran adik Arissa & Kakak Hanie tu....hurmmm..masih sabar menanti sayang....mungkin bersebab Allah SWT belum mengurniakannya lagi pada ibu kan....Arissa mesti bahagia kat sana kan sayang....

Ingat taw..kebahagiaan Arissa disana....adalah kebahagiaan buat ibu disini juga....tak sabar rasanya ingin bertemu dengan Arissa....Ya Allah....masih bayak lagi ujian yang harus aku lalui....insyaAllah...selagi terdaya aku cuba harunginya.....manis, pahit, masin, masam akan kutelan....hanya keikhlasan di hati ini sahaja yang lebih penting...dan Engkau lebih mengetahuinya....

Ibu rindu Arissa sangat2....sayang sangat2....nanti kita jumpa yer sayang.....tunggu ibu yer sayang.....love u...(^_^)....Mmmmuuuuaaahhhhhh.......

Sunday, April 15, 2012

Ya Allah...sunyinya..rindunya....

Hari ni...dan sebelum-sebelumnya...aku rasa sangat sunyi...lebih-lebih lagi sejak Arissa pergi dan sejak Hanie dah mula bersekolah.....hurmmm...dugaan untuk aku.....selalu aku keseorangan di rumah...Abang kerja malam...Hanie dah tinggal kat rumah mak...hari Jumaat baru aku pergi ambil dia....Hari Ahad aku dah kena hantar dia semula...sebab dia kena pergi sekolah...setiap minggu 2 hari jer la aku dapat jumpa dia....




Teman buat aku dirumah dah 11 bulan di jemput Allah....rindu amat pada arwah....tiap-tiap hari aku merindui dia....sayang sangat kat dia....x sempat pun aku nak main kejar-kejar ngan dia...layan kerenah dia....tapi arwah baik amat...tak sangka aku dapat Puteri Syurga seperti arwah....Alhamdulillah...syukur sangat...walaupun sebentar jer Engkau pinjamkan pada kami...aku tetap bahagia...semoga Arissa sentiasa tenang dan gembira disana....setiap hari aku kirimkan doa buatnya...agar dia sentiasa aman dan tenteram di alam sana.....nanti kita jumpa yer sayang.....


Eeee...geram tengok Arissa senyum macam tu...dah la pipi tembam...nak gigit-gigit jer macam yang ibu pernah wat dulu kat Arissa..main cak..cak...rindunya......tak sabar ibu nak jumpa Shisha omey ibu ni....

Sampai sini dulu la coretan ku...tak boleh sangat nak tengok lama-lama wajah comey Shisha tu..nanti ibu menangis pulak..esok nak kerja..nanti orang nampak pulak mata ibu bengkak..huhu....apa-apa pun ibu rindu Arissa....sayaaannggg Arissa....Love U always.....^_^

Saturday, April 14, 2012

14 April 2012....Genap sudah 11 bulan perginya dirimu sayang....ibu rindu...

Assalammualaikum sayang....kat sana sayang jangan nakal-nakal taw...ibu rindu sangat kat Arissa....dah 11 bulan arissa pergi.....rindu..rindu...rindu amat pada Shisha sayang ibu tu....comel ibu ni....x puas menatap wajahmu sayang....terima kasih sayang...kerana pernah hadir dalam hidup ibu walaupun sebentar cuma....Arissa banyak membawa keceriaan dan kebahagiaan dalam hidup ibu....maafkan ibu sayang..andai Allah SWT menyampaikan perkhabaran kepadamu yang ibu selalu menangis sejak pemergianmu....ibu bukan meratap sayang....ibu cuma rindukan saat-saat indah bersama dirimu....kenangan manis dan pahit itu akan sentiasa bersama-sama ibu sampai bila-bila...ibu tak mampu nak menangkis semuanya...ibu cuma seorang manusia yang lemah dan seorang ibu yang penuh kasih sayang dan rindu terhadap anak-anaknya....mereka boleh berkata-kata..tapi mereka tidak akan faham perasaan ibu ini sayang....
Arissa...tadi masa ibu ziarah pusara Shisha sayang...sedang ibu membaca yassin...tiba-tiba ibu tercium bau yang dah lama ibu rindui....Subhanallah....syukur alhamdulillah...Arissa...doa-doa ibu sampai kepadamu sayang...Ya Allah....ibu sangat rindukan Arissa.....tak tahu macam mana nak luahkan sayang....rindu amat.....Allah itu lebih mengetahuinya....perasaan ini anugerahnya sayang...dan semua ini kehendaknya.....
Sayang ibu.....hadirlah sayang dalam mimpi ibu yer sayang...agar dapat ibu ubati rindu ini....rindu yang tak terungkap sayang.....Al-Fatihah buat kesayangan ibu.....sayang dirimu selama-lamanya.....insyaAllah...Amin...

Tercipta Untukku

Menatap indahnya senyuman diwajahmu
Membuat ku terdiam dan terpaku
Mengerti akan hadirnya cinta terindah
Saat kau peluk mesra tubuhku

Banyak kata
Yang tak mampu kuungkapkan
Kepada dirimu

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Sepanjang hidupku

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Kuselalu milikmu
Yang mencintaimu
Sepanjang hidupku

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Kuselalu milikmu
Yang mencintaimu

Ibu rindu Arissa....ibu sayang Arissa...ibu mencintai Arissa seperti luahan dalam lagu ini....
sayang Arissa...^_^

Wednesday, March 28, 2012

17 Mac 2012....Sayang ibu dah 1 tahun 6 bulan....rindunya....

Assalammualaikum sayang....wat apa sekarang ni....?....ibu rindula....umur Arissa sekarang kat dunia ini 1 tahun 6 bulan dah sayang....rindunya kat wajah comey Shisha ibu tu....omey..omey sangat....
Arissa main elok-elok kat sana yer sayang....apa saja yang membahagiakan sayang ibu kat sana tu akan turut membahagiakan ibu disini taw...
Arissa comel ibu....walaupun ibu selalu teringatkan Arissa....rindukan Arissa....terpaksa ibu tahankan perasaan sedih ibu merasai kehilangan Arissa dari hidup ibu..tapi Arissa tetap hidup dalam hati ibu sampai bila-bila taw.....jangan rindu kat ibu taw....ibu tak nak Arissa sakit rindukan ibu kat sini yer sayang......
Arissa sayang....Arissa nak adik tak?...doakan agar Allah dapat hantarkan adik buat Kakak Hanie yang rindukan Arissa selalu k....selalu sangat dah Kakak Hanie sebut-sebutkan bila adik nak datang....Arissa datang lambat dan terlalu cepat pula pergi....Kakak Hanie macam terkejut sangat....dia belum puas nak main-main dengan Arissa.....bila tengok Wafiq....mesti akan teringatkan Arissa.....kadang-kadang kami bertiga menangis dalam hati bila terkenangkan dirimu sayang....kami tidak mahu orang lain melihat kami selalu bersedih....semuanya demi keselamatan dan kebahagiaan Arissa di Alam sana....

Arissa....kami rindu sangat saat-saat bersama dirimu sayang....semoga Pertemuan kita disana nanti akan membahagiakan kita selama-lamanya yer sayang....Janji Dia...kita nantikan saja yer sayang...Rindu kamu....sayang kamu selamanya......

Wednesday, March 14, 2012

14 Mac 2012....10 bulan sudah perginya dirimu....rindu sangat....

Assalammualaikum sayang ibu.....Arissa buat apa tu.....jangan nakal-nakal taw.....ibu jauh dari Arissa ni....lambat lagi ibu ke sana...tak pasti waktunya sayang....semuanya atas kehendak Dia....rindunya nak tatap wajah comel Arissa tu..tapi ibu tak boleh nak tatap lama-lama....nanti ibu sedih....sebab terlalu rindukan Arissa.....
Allah SWT penjaga terbaik untuk Arissa dan kawan-kawan Arissa disana....insyaAllah....kita pasti bertemu nanti yer sayang....ibu tak sabar nak bertemu dengan Arissa....Ya Allah....perasaan ini tak dapat ku bendung lagi...rindu yang teramat....sukar untuk diubati....
Apa lagi yang ibu boleh lakukan...hanya berdoa sentiasa sayang...agar diberikan kesabaran dan ketabahan selalu dalam menjalani kehidupan seharian ini......walau apa pun yang berlaku...hidup mesti diteruskan...walaupun memori tentang dirimu sayang....akan sentiasa dalam lipatan kenangan bersama ibu selama-lamanya.....insyaAllah....ibu tidak akan melupakannya walaupun sekali....ibu sentiasa berdoa untuk itu....kerana Arissa sentiasa hidup didalam hati ibu...yer sayang.......SAYANG ARISSA.....RINDU ARISSA.....AL-FATIHAH....^_^

Tuesday, February 28, 2012

Dikala usiamu 1 tahun 5 bulan...alangkah rindunya....

Assalammualaikum Arissa sayang....ibu rindulah...Arissa wat apa tu yer...?main kejar-kejar dengan Nia & Isha yer....Adik Syifa' juga kan....main elok-elok yer sayang....ibu tak ada dekat dengan Shisha kalau-kalau Shisha jatuh....tapi ibu selalu ada mendoakan Shisha disana tu....comey ibu ni...jangan nakal-nakal taw.....doakan ibu disini yer....ibu masih lagi menunggu akan kehadiran adik Arissa dalam rahim ibu ni...tapi belum tiba masanya lagi sayang....Allah SWT belum izinkan dia turun ke dunia ni lagi....tapi ibu tetap setia menunggu...
Hari-hari ibu berdoa...semoga Allah SWT tu akan berikan ibu adik buat Kakak Hanie yang sunyi sejak Arissa pergi....cepat sangat Shisha pergi....ibu tak sempat nak tengok Shisha berlari....tak sempat nak tengok Arissa ketawa masa main-main dengan Kakak Hanie....Kakak Hanie selalu sebut pasal Arissa taw...Kakak juga rindukan Arissa...Arissa mesti tahu kan sayang....Allah SWT itu Maha Kuasa...sentiasa menyampaikan segala kebaikan itu pada Arissa...insyaAllah...ibu harapkan yang terbaik sahaja untuk anak-anak ibu taw....
Arissa....ibu kadang-kadang kuat..kadang-kadang lemah...tapi ibu dah kurang bersedih...ibu tak mahu itu akan mengganggu ibu...tapi itu tak bermakna ibu lupakan Arissa taw....setiap saat Arissa dalam hati ibu....kemana-mana ibu pergi Arissa sentiasa bersama ibu kan sayang.....
Ibu rindukan Arissa..selama-lamanya....lambatnya kita akan dipertemukan..tapi ibu masih sabar menantikan saat itu sayang.....Al-Fatihah sayang....insyaAllah....doa-doa ibu sentiasa mengiringgi perjalananmu sayang....Love U always......Mmmmuuuaaaaahhhh....^_^

Tuesday, February 14, 2012

14th Februari 2012....genap 9 bulan pemergianmu....rindunya saat-saat bersamamu sayang.....

Assalammualaikum Arissa...sayang ibu.....ibu harap Arissa gembira disana yer bermain dengan Nia, adik Isha....dan kawan-kawan Arissa yang lain k....ibu juga tumpang gembira dan bahagia kerana Arissa sekarang berada dibawah jagaan Nabi Ibrahim, dan juga dibawah jagaan Allah SWT.....alhamdulillah..... Hari ni...genap sudah 9 bulan Arissa pergi tinggalkan ibu sementara didunia ini....dunia yang penuh tipu daya sayang...untung Arissa...terlalu cepat Allah SWT panggil pulang ke pangkuanNya....tak perlu Arissa menderita hidup kat dunia ni kan sayang....segala dugaan itu ibu tabah hadapinya sehingga ke hari ini.....doa-doa ibu untuk Arissa sentiasa ada....Arissa janganlah terlalu rindukan ibu yer sayang....ibu tak mahu Arissa menderita rindukan ibu....biar ibu jer yang rindukan Arissa sayang....rasa rindu ini akan selamanya didalam hati ibu....ibu akan bawa sehingga kita dipertemukan nanti yer....Allah SWT itu Maha Mengetahui.....
Arissa sayang....rindunya ibu padamu.....setiap saat...setiap waktu....tiada hentinya.....tiada sempadannya.....tak dapat ibu bayangkan alangkah indahnya bila tiba saat-saat kita akan dipertemukan Allah SWT nanti....pasti masa itu ibu akan meraung kegembiraan...kerana ibu terlalu lama menantikan saat-saat untuk bertemu dengan Arissa....tapi ibu tak pasti ibu akan berada dimana...dan ditempatkan dimana....Hanya Allah SWT sahaja yang tahu ....
Arissa.....ibu rindu sangat....hmm...tak tahu lagi macam mana nak tulis.....hmm....macam mana nak luah....yang boleh ibu katakan sekarang ni...ibu sangat-sangat rindukan Arissa...ibu sangat-sangat sayangkan Arissa.....
Al-Fatihah sayang ibu......doa-doa ibu sentiasa mengiringimu....nanti kita jumpa disana yer....hanya Allah SWT yang akan menetukan segalanya.........Amin....MISS U & LOVE U ALWAYS....^_^

Sunday, January 15, 2012

14 Januari 2012....8 bulan sudah perginya dirimu ke hadrat Allah....rindu ibu padamu tak terkata sayang.....

Genap sudah 8 bulan Arissa sayang pergi...setiap saat..setiap hari ibu rindukan dirimu sayang...tak pernah berubah....kasih sayang ibu tak pernah padam...harapan ibu agar Allah SWT dapat menyampaikan segala doa & kasih sayang ibu pada Arissa yer sayang.....tak pernah luput rasanya....
Arissa....teringinnya ibu memiliki anak seperti dirimu...yang baik...menyenangkan hati kami...yang comey sangat....x pernah ibu rasa susah memilikimu....tapi Allah SWT adalah pemilik tunggal dirimu dan seluruhnya...jadi Dia berhak menentukanNya....siapalah ibu untuk melawan takdirNya...aduhai....tak tergambar rasanya perasaan ibu sekarang....masih seperti dulu...tapi ibu tetap bahagia bila ibu dapat rasakan yang Arissa bahagia dan tenang di sana.....
Allah itu Maha Penyayang....Maha Mendengar..Maha Melihat....doakan ibu agar ibu dapat memiliki adik Arissa sama seperti Arissa yer sayang.....doa ibu belum putus lagi..begitu juga doa ibu dan ayah....serta segala usaha kami....
Wajahmu sayang...sentiasa dalam ingatan ibu...handphone ibu....wallpaper PC ibu...owh.....ibu tak daya utk memadamkannya....biarlah apa org nak kata..yang penting ibu yang merasai dan mengalaminya.....mereka hanya tahu berkata.....tapi tak alaminya.....
Sayang....insyaAllah...andai tiada aral melintang...ibu akan usahakan juga untuk membuat sedikit majlis tahlil dan aqiqah buat dirimu sayang.....semoga syafaat itu akan bersama-sama ibu dan ayah disana nanti yer sayang....tak sabar nantikan saat kita akan bertemu kembali dan bersatu dialam kekal abadi.....insyaAllah.....Pasti....saat itu akan tiba yer sayang....
Al-Fatihah sayang....ibu sangat rindukan dirimu......sayangkan dirimu selalu......moga sentiasa tenang dan bahagia yer sayang....Amin....(^__^)...

This is Our Life, Our Journey & Our Love....