Tuesday, July 5, 2011

Aku temui keajaibanMu dalam doaku....

Semalam aku dihimpit keresahan dan kesedihan yang teramat...bagai nak pecah kepala aku memikirkan jalan penyelesaian bagi setiap masalah yang melanda hidup aku setiap hari..ini adalah ujian dariMu Ya Allah....aku redha dengan setiap takdir dan dugaan yang menimpa aku Ya Allah...aku mohon diberikan kekuatan dan semangat untuk aku menghadapi semua ini...aku juga terindu-rindukan Puteri aku..Nur Arissa Qaireena yang telah dijemput olehMu dalam usia yang masih muda...aku pasrah Ya Allah....hebat ujian dan dugaanMu terhadap aku...tetapi tak sehebat ujianMu pada Rasulullah SWT dan Nabi-nabi sebelum Baginda...dan juga tidak sehebat mereka yang lebih susah daripada aku....tetapi aku tetap melaluinya....Ya Allah...yang mampu aku lakukan hanyalah berdoa dalam tangisan sesalanku....aku bersujud padaMu Ya Allah....aku mohon semoga Engkau memberikan pertolongan kepada aku...membuka jalan bagi aku yang sangat terdesak Ya Allah....dalam doaku juga aku mohon agar Engkau permudahkan segala urusan aku didunia dan akhirat....Ya Allah...tiada sesiapa lagi yang boleh membantuku selain Engkau..Allah yang satu...yang Maha Mengetahui...Maha Berkuasa...Maha Penyayang....Maha Mendengar rayuanku Ya Allah....hanya padaMu Ya Allah...hanya padaMU....tiba-tiba selepas aku puas berdoa dan bersujud padaMu...hujan lebat dengan tiba-tiba diselangi dengan kilat dan dentuman guruh yang kuat membuatkan aku terkedu seketika....aku hanya mampu berzikir dan beristighfar kepadaMu Ya Allah....dan akhirnya aku terlena.....


Pagi ini aku datang kerja seperti biasa...dengan kesan sembab dimataku dari tangisan semalam, hmm..fikiran aku bercelaru...aku buntu memikirkan jalan penyelesaian....sampai aku pergi makan pun aku boleh lupa kat kawan-kawan aku...aduhh...fikiran aku tengah berserabut sahabatku..maafkan aku....semua yang berlaku diluar kawalan aku....aku masuk kelas tadi pun aku tak dapat tumpukan perhatian....aku terus bersembang dengan seorang sahabat aku dan meluahkan rasa hati agar aku lega dan temui jalannya....tidak berapa lama kemudian aku kembali memberikan tumpuan dalam kelas...walaupun apa yang diterangkan oleh Mr Ting tadi sebenarnya agak mudah...tapi fikiran aku seolah-olah tiada disitu..masih memikirkan jalan penyelesaiannya....selepas bersms berterus-terusan dan panggilan dibuat...akhirnya aku tersenyum kesyukuran.....Alhamdulillah..syukur padaMu Ya Allah....Engkau telah permudahkan segala urusan kami hari ini...semoga hari ini akan lebih baik dari semalam...begitulah berikutnya...Ya Allah..sesungguhnya Engkau telah memperkenankan setiap doa hambaMu yang hina ini...aku harapkan akan ada sinar untuk kami menghadapi segala ujian dariMu Ya Rabbi...tiada apa lagi yang mampu aku katakan...hanyalah bersyukur dengan segala-galanya....aku akhirnya menemui keajaibanMu Ya Allah...dalam doaku...mal;am itu tidak pernah aku hadapi sebelum ini...kekuasaanMu Ya Rabbi...tiada tandingannya...semoga aku akan terus berjuang dijalanMu Ya Allah....insyaAllah....Amin..Ya Rabbal Alamin...

No comments:

Post a Comment

This is Our Life, Our Journey & Our Love....


Tik Tok....