Saturday, July 2, 2011

Baju itu..kenangannya untukku...selamanya...

Hari ini aku keluar pergi temankan seorang sahabatku...ada urusan sedikit dibandar Kuantan hari ni...almaklumlah...sahabatku ni sedang berbadan 2...hmm....lepas selesaikan segala urusan....dia ajak aku pergi berjalan-jalan ke sebuah Shopping Complex....aku ikut jer la...hmmm....dia cari kain pasang untuk dibuat baju raya tahun ni nanti...cantik-cantik kain yang dijual tu..tertarik sangat aku...hehe...tapi aku tak beli apa-apa pun...sekadar cuci mata jer...hmm..lepas selesai membayar harga kain tu..kami terus turun ke tempat yang menjual baju kanak-kanak....mungkin sahabat saya ni nak carikan baju untuk Puteri sulungnya tu...Alya...tapi kan..sewaktu aku melihat-lihat baju kanak-kanak tu....aku jadi sedih pulak...walaupun Hanie ada disisiku saat itu...ingatan aku melayang kepada Arissa...alangkah gembiranya aku jika Arissa masih bernafas disisiku...aku mesti excited sangat memilih gaun-gaun dan baju-baju comel untuknya....aduhai...walau apa-apa pun..aku memang tak dapat elak dari rasa teringin sangat memiliki gaun-gaun cantik untuk Arissa....hmm...baju yang dipakai seperti dalam gambar tu...itu lah kenangan antara kami...walaupun aku teringin melihat Arissa memakai gaun-gaun lain yang ada aku belikan untuknya...tetapi hanya baju itu dan yang sehelai lagi berwarna merah sahaja yang sempat aku cubakan dibadannya...yang lain itu hanya tinggal kenangan buat kami.....Arissa.....walau ke mana ibu pergi...di mana sahaja ibu berada..ingatan pada Arissa selamanya kekal...tidak sekali ibu lupakan Arissa....sehinggakan ibu terasa Arissa sentiasa mengekori ibu dimana-mana....terutama bila ibu terlihat pakaian baby girl yang comel-comel tu....ibu terasa seperti Arissa masih ada bersama ibu...bersama-sama ibu memilih baju itu....

Ya Allah..kuatkanlah hati aku..kuatkanlah semangat aku....Arissa sentiasa di dalam hati aku...hidup di situ selama-lamanya....aku rindukannya...Ya Allah......;(

No comments:

Post a Comment

This is Our Life, Our Journey & Our Love....


Tik Tok....