Monday, April 30, 2012

Ibu rindu la sayang....hurmmm.....

Assalammualaikum sayang....hurmm...seperti biasa luahan ibu untuk entry kali ini adalah...ibu teramat merinduimu sayang....rindu sangat nak mendengar tangisan Arissa....rindu nak bancuh susu untuk Arissa...rindu nak layan kerenah Arissa....rindu nak mandikan Arissa..rindu nak tukarkan pampers dan pakaikan baju untuk Arissa....dan paling rindu nak mendengar kekekan gelak tawamu dan jua menidurkan dirimu....rindu amat amat sayang....

Bila yer sayang ibu akan berpeluang lagi untuk lakukan semua itu....ibu masih lagi menanti tibanya saat-saat itu...tapi hanyalah didunia ini sayang...disana Arissa dah tak perlukan semua itu kan sayang....kat sana Allah SWT dan tentukan kita dengan cara kehidupan disana....Allah SWT masih belum izinkan ibu untuk lahirkan adik buat Arissa dan Kakak Hanie...insyaAllah...ibu harapkan agar rezeki buat ibu, ayah dan kita semua kan bertambah yer sayang....semua untuk menampung keperluan hidup kita yer sayang....insyaAllah...doakan ibu dari jauh yer sayang...

Selalunya ibu akan tabahkan hati setiap kali mengujungi Pusaramu sayang..entah kenapa akhir-akhir ini ibu agak tertewas...tiba-tiba sahaja air mata laju mengalir ke pipi ibu...tangisan ibu tanpa suara...sebak sangat bila ibu terimbas segala memori terakhir Arissa bersama-sama ibu....Ya Allah....saat-saat yang sukar aku lalui kala itu hanya Engkau yang lebih mengetahuinya....terima kasih Ya Allah kerana memilih aku untuk menghadapi ujian ini...dan terima kasih jua kerana memilih Arissa menghuni Syurgamu.....berikanlah aku kekuatan agar aku akan terus tabah menharunginya....

Hampir setahun sayang dikau pergi meninggalkan kami....tak terasa sayang...mungkin sebab kami sentiasa mengujungi Pusaramu setiap minggu tanpa henti...sesaat kami tidak pernah melupakan dirimu sayang....kebahagiaan dirimu disana adalah kebahagiaan buat kami disini sayang.....hari-hari ynag kami lalui dan hidup ini kami teruskan demi dirimu yang telah pergi terdahulu sebelum kami sayang....insyaAllah kita akan bertemu disana sayang dengan izin dariNya yang Maha Penyayang...lagi Maha Pengasihani....

Sayang Arissa sayang....rindu yang teramat pada dirimu.....Al-Fatihah buat dirimu sayang....ibu rindu...ayah rindu...Kakak Hanie jua rindu...rindu ingin mendengar gelak tawamu sayang....terima kasih sebab hadir dalam hidup kami walau sebentar cuma...kami sangat hargainya sayang....dirimu sangat berharga....^_^..

Wednesday, April 18, 2012

17 April 2012...usia Arissa 1 tahun 7 bulan.....


Assalammualaikum sayang.....maaf yer sayang....terlambat sikit ibu menaip entry kali ini...ibu tak sihat la sayang...demam rindukan sayang ibu ni....dah 1 tahun 7 bulan usia dirimu sayang....dah pandai macam2 dah kan Shisha ibu ni...tapi kan...sebesar mana pun usia Shisha...tapi Shisha ibu tetap sebesar usia sewaktu Arissa dijemput pulang dulu kan.....

Rindu amat kat Shisha....ibu sedang ternanti-nantikan kehadiran adik Arissa & Kakak Hanie tu....hurmmm..masih sabar menanti sayang....mungkin bersebab Allah SWT belum mengurniakannya lagi pada ibu kan....Arissa mesti bahagia kat sana kan sayang....

Ingat taw..kebahagiaan Arissa disana....adalah kebahagiaan buat ibu disini juga....tak sabar rasanya ingin bertemu dengan Arissa....Ya Allah....masih bayak lagi ujian yang harus aku lalui....insyaAllah...selagi terdaya aku cuba harunginya.....manis, pahit, masin, masam akan kutelan....hanya keikhlasan di hati ini sahaja yang lebih penting...dan Engkau lebih mengetahuinya....

Ibu rindu Arissa sangat2....sayang sangat2....nanti kita jumpa yer sayang.....tunggu ibu yer sayang.....love u...(^_^)....Mmmmuuuuaaahhhhhh.......

Sunday, April 15, 2012

Ya Allah...sunyinya..rindunya....

Hari ni...dan sebelum-sebelumnya...aku rasa sangat sunyi...lebih-lebih lagi sejak Arissa pergi dan sejak Hanie dah mula bersekolah.....hurmmm...dugaan untuk aku.....selalu aku keseorangan di rumah...Abang kerja malam...Hanie dah tinggal kat rumah mak...hari Jumaat baru aku pergi ambil dia....Hari Ahad aku dah kena hantar dia semula...sebab dia kena pergi sekolah...setiap minggu 2 hari jer la aku dapat jumpa dia....




Teman buat aku dirumah dah 11 bulan di jemput Allah....rindu amat pada arwah....tiap-tiap hari aku merindui dia....sayang sangat kat dia....x sempat pun aku nak main kejar-kejar ngan dia...layan kerenah dia....tapi arwah baik amat...tak sangka aku dapat Puteri Syurga seperti arwah....Alhamdulillah...syukur sangat...walaupun sebentar jer Engkau pinjamkan pada kami...aku tetap bahagia...semoga Arissa sentiasa tenang dan gembira disana....setiap hari aku kirimkan doa buatnya...agar dia sentiasa aman dan tenteram di alam sana.....nanti kita jumpa yer sayang.....


Eeee...geram tengok Arissa senyum macam tu...dah la pipi tembam...nak gigit-gigit jer macam yang ibu pernah wat dulu kat Arissa..main cak..cak...rindunya......tak sabar ibu nak jumpa Shisha omey ibu ni....

Sampai sini dulu la coretan ku...tak boleh sangat nak tengok lama-lama wajah comey Shisha tu..nanti ibu menangis pulak..esok nak kerja..nanti orang nampak pulak mata ibu bengkak..huhu....apa-apa pun ibu rindu Arissa....sayaaannggg Arissa....Love U always.....^_^

Saturday, April 14, 2012

14 April 2012....Genap sudah 11 bulan perginya dirimu sayang....ibu rindu...

Assalammualaikum sayang....kat sana sayang jangan nakal-nakal taw...ibu rindu sangat kat Arissa....dah 11 bulan arissa pergi.....rindu..rindu...rindu amat pada Shisha sayang ibu tu....comel ibu ni....x puas menatap wajahmu sayang....terima kasih sayang...kerana pernah hadir dalam hidup ibu walaupun sebentar cuma....Arissa banyak membawa keceriaan dan kebahagiaan dalam hidup ibu....maafkan ibu sayang..andai Allah SWT menyampaikan perkhabaran kepadamu yang ibu selalu menangis sejak pemergianmu....ibu bukan meratap sayang....ibu cuma rindukan saat-saat indah bersama dirimu....kenangan manis dan pahit itu akan sentiasa bersama-sama ibu sampai bila-bila...ibu tak mampu nak menangkis semuanya...ibu cuma seorang manusia yang lemah dan seorang ibu yang penuh kasih sayang dan rindu terhadap anak-anaknya....mereka boleh berkata-kata..tapi mereka tidak akan faham perasaan ibu ini sayang....
Arissa...tadi masa ibu ziarah pusara Shisha sayang...sedang ibu membaca yassin...tiba-tiba ibu tercium bau yang dah lama ibu rindui....Subhanallah....syukur alhamdulillah...Arissa...doa-doa ibu sampai kepadamu sayang...Ya Allah....ibu sangat rindukan Arissa.....tak tahu macam mana nak luahkan sayang....rindu amat.....Allah itu lebih mengetahuinya....perasaan ini anugerahnya sayang...dan semua ini kehendaknya.....
Sayang ibu.....hadirlah sayang dalam mimpi ibu yer sayang...agar dapat ibu ubati rindu ini....rindu yang tak terungkap sayang.....Al-Fatihah buat kesayangan ibu.....sayang dirimu selama-lamanya.....insyaAllah...Amin...

Tercipta Untukku

Menatap indahnya senyuman diwajahmu
Membuat ku terdiam dan terpaku
Mengerti akan hadirnya cinta terindah
Saat kau peluk mesra tubuhku

Banyak kata
Yang tak mampu kuungkapkan
Kepada dirimu

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Sepanjang hidupku

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Kuselalu milikmu
Yang mencintaimu
Sepanjang hidupku

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Kuselalu milikmu
Yang mencintaimu

Ibu rindu Arissa....ibu sayang Arissa...ibu mencintai Arissa seperti luahan dalam lagu ini....
sayang Arissa...^_^

This is Our Life, Our Journey & Our Love....