Monday, August 29, 2011

Syawal menjelma kembali....Ramadhan pula melabuhkan tirainya...

Sayang ibu....Ramadhan akan berakhir hari ni....esok dah Syawal sayang....rasa rindu ibu kat Arissa makin menjadi-jadi....terkilan sangat ibu tak dapat beraya dengan sayang ibu...sedih sangat ibu rasa...apatah lagi dengan ayah..kakak Hanie...Mak Tok..Tok Ayah...dan mereka yang merindui Arissa....
Chumell ibu....saat ini Arissa sedang berbahagia di Alam Sana menyambut Aidilfitri di Syurga Allah SWT.....seronoknya sayang ibu berada disana....tak dapat ibu gambarkannya sayang....Arissa sayang....esok ibu akan datang menziarah pusara sayang sebelum ibu dan ayah pulang ke kampung ayah di kelantan....ibu kalau boleh nak sangat berada disamping Arissa...tapi apa daya ibu....tidak mengapalah sayang...bukan rezeki untuk ibu beraya dengan Arissa....kita pasti akan bertemu di sana nanti dalam kegembiraan yang tiada penghujungnya....tak sabar ibu rasa menantikan saat itu sayang....
Sayang ibu...ibu doakan Arissa sentiasa tenang dan aman dialam sana....jangan rindukan ibu saat ini yer sayang...ibu tak mahu Arissa menderita rindukan ibu...biarlah kami sahaja yang merasai sakitnya rasa rindu ini terhadapmu sayang....ibu tak mahu Arissa merasai kesakitan itu....nanti ibu nak dakap Arissa erat-erat saat kita dipertemukan Allah SWT nanti sayang....
Selamat Menyambut Aidilfitri sayang ibu.....baju yang Arissa pakai tu ibu beli sama macam baju raya ibu dan Kakak Hanie....kenangan kita yer sayang...nanti ibu beri adik Arissa pakai yer andai adik Arissa nanti juga Puteri macam Arissa...comel ibu ni...yer sayang.....ibu mohon maaf yer sayang andai selama hidup Arissa dengan ibu Arissa rasa tak selesa....ibu bersyukur punya Puteri yang comel dan baik macam Arissa dan Kakak Hanie.....doakan ibu dapat hadapi semua ini yer sayang....berhari raya tanpamu...semoga kami akan tabah hadapinya yer sayang.....

Al-Fatihah buat sayang ibu yang berada disisi Allah SWT....semoga doa-doa ibu akan sampai kepadamu sayang......ibu rindukan dirimu sayang....;D

Wednesday, August 17, 2011

Arissa dah 11 bulan sayang.....

Hari ni 17 Ogos 2011...bersamaan 17 Ramadhan 1432H....Nuzul Al-Quran.....dan hari ini juga genap usia Sayang ibu Arissa...berusia 11 bulan....masa ni mungkin ibu seronok melihat Arissa berjalan terkedek-kedek macam Kakak Hanie dulu kan....tapi tak mengapa Sayang...Arissa berada ditempat yang paling indah dari Dunia ni kan sayang....dikelilingi kawan-kawan Sayang serta penjaga yang setia disana sementara menanti waktu yang bakal menjelang tiba...ibu tak tahu bila sayang..itu rahsia Allah SWT....Sayang....ibu gembira sangat walaupun Arissa tiada disisi ibu lagi untuk sementara ini didunia...tetapi Arissa setia menunggu kehadiran ibu kesisimu sayang di alam sana....Aidilfitri bakal menjelang tiba sayang.....pasti seronok Arissa beraya di Alam sana dengan pakaian yang indah-indah....bahagianya sayang ibu disana....ibu tumpang bahagia sayang....doa-doa ibu untuk dirimu sayang tak pernah pudar...malah sentiasa mengiringi perjalananmu di alam sana....sayang ibu...doakan juga agar ibu dipermudahkan segala urusan didunia dan akhirat yer sayang.....agar ibu dapat bertemu denganmu sayang di alam sana....ibu ingin berada disampingmu selama-lamanya disana...ibu teramat merinduimu sayang.....
Walaupun ibu, ayah, kakak Hanie dan keluarga kita bersedih kerana tidak dapat beraya bersama dengan dirimu pada tahun ini dan seterusnya...tapi kami tetap merasa bahagia kerana dirimu telah selamat dalam pangkuan Allah SWT....tiada penjaga yang terbaik selain Allah SWT sayang....rasa tidak sabar untuk bertemu denganmu sayang...tetapi ibu terpaksa menahan diri ini agar ibu akan mendapat keberkatan dan rahmat dari Allah SWT dan ibu harapkan agar Allah SWT mengampuni segala dosa-dosa ibu sayang...agar kita akan dapat bersama dan berbahagia di Alam Abadi selama-lamanya....insyaAllah sayang...Amin....

Al-Fatihah buat dirimu sayang....semoga kita akan bertemu di Alam Akhirat nanti...bahagianya ibu rasakan disaat itu sayang.....ibu rindukan Arissa sayang ibu......;)

Friday, August 12, 2011

Berikanlah aku masa......

Bila siang berganti malam dan malam berganti siang....begitulah seterusnya....sehingga disuatu masa dalam ketetapan Allah SWT dimana kehidupan dialam ini akan hancur musnah.....
Ya Allah...selagi aku bernama manusia...selagi aku hidup dimuka bumiMu ini...selagi itulah aku tidak akan terlepas dari ujian & dugaanMu....
Ya Allah...aku tak pernah meminta semua ini berlaku...apa yang berlaku adalah kehendakMu....aku redha akan ketentuanMu...
Aku diuji dan terus diuji...tetapi aku tetap menerimanya....aku cuba untuk pulih dan bangkit dari kelemahan aku...Ya Allah....aku sedang diuji....aku menghadapi tekanan dari masalahku yang lalu...malah semakin berlarutan rasa ini setelah Arissa pergi....Ya Allah...aku memang telah meredhai Arissa pergi...tetapi aku tetap dihantui perasaan yang bercampur baur....tak terluah rasanya...aku tak mampu nak ceritakan semua....aku tak faham...aku tak tahu....apa yang harus aku lakukan....aku cuba berikan yang terbaik untuk suami & anak aku...tapi....
Ya Allah....masih ada lagi yang tidak cuba memahami situasi aku....aku tak minta jadi macam ni...kalau boleh aku tak mahu ini semua berlaku....tapi apa dayaku....aku hanyalah seorang insan...aku seorang manusia yang lemah.....apa lagi yang dia tidak puas hati....aku tak tahu....aku bukan sahaja tak dapat berikan komitmen pada kerja....tapi pada suami & anak aku....walau apa pun aku dah cuba berikan yang terbaik untuk mereka...walaupun aku kadang2 terpaksa memendam rasa dihati.....
Janganlah paksa aku....aku tak sanggup nak lupakan semua ni...aku memang tak tahu....apa yang aku perlu buat....selain daripada mendapatkan nasihat dan pandangan....berilah aku masa dan peluang....aku memerlukan masa yang agak panjang untuk pulih sepenuhnya...berikanlah aku sokongan dan semangat agar aku dapat teruskan hidup ini seperti dahulu.....maafkanlah aku.....;'(

Thursday, August 4, 2011

Ku temui dirinya dalam mimpiku....Alhamdulillah....

Alhamdulillah Ya Allah...dalam kedukaanku semalam Engkau makbulkan doaku..tiada kebahagiaan yang aku rasakan..tetapi kebahagiaan yang tidak terhingga walau seketika cuma....Engkau pertemukan aku dengan Arissa dalam mimpiku....aku bersyukur sangat...Arissa gembira dalam jagaanMu...dia datang menghampiri aku...walaupun dia masih meniarap...aku dapat menyentuhnya..aku mendakapnya seerat-eratnya...aku cium pipi gebunya...dia masih tidak berubah seperti dari saat Engkau menjemputnya pulang ke pangkuanMu....

Alangkah gembiranya aku...apabila Arissa menyentuh wajahku....wajah yang mungkin dirinduinya....aku sangat bahagia...walaupun dalam mimpi itu aku menangis...tapi itu satu tangisan kegembiraan sambil aku berkata " Ibu rindu sangat kat Arissa....," dan kemudian tangannya menyentuh wajahku...Ya Allah...terima kasih...kerana memberi aku peluang bertemu dengannya dalam mimpiku walau cuma seminit....Ya Allah...aku bersyukur sangat terhadapMu...

Dalam mimpiku aku melihat Arissa didalam sebuah rumah yang sangat selesa....tapi aku hanya nampak Arissa sahaja..kerana aku memang mencari dia disitu....dan Arissa sendiri yang datang menghampiri aku...Ya Allah...terima kasih kerana Arissa selesa disisiMu....aku berdoa lagi kepadaMu agar aku akan dapat bermimpi lagi untuk bertemu dengannya...agar aku dapat melepaskan lagi rindu yang tidak terhingga kepadanya...

Terima kasih Ya Allah...terima kasih.....aku sangat bahagia dapat bertemu dengan Arissa walau dalam mimpiku..semoga rasa bahagia ini akan kekal selamanya....rindu pada dirimu Arissa Sayang.....;D


Wednesday, August 3, 2011

Ya Allah...tolonglah aku...kuatkanlah aku....

Ya Allah....hatiku ini Ya Allah...perasaanku ini Ya Allah...tolonglah aku Ya Allah...Kuatkanlah aku Ya Allah....aku teramat merindui Puteri Syurgaku Nur Arissa Qaireena Binti Arisham yang telah Engkau jemput pulang ke pangkuanMu pada 14 Mei 2011 yang lalu...

Ya Allah..rasa rindu ini semakin hari semakin kuat...malah boleh mengoyahkan imanku Ya Allah...aku teramat merindui dia....rindu sangat ingin mendakapnya..rindu sangat ingin menciumnya...rindu ingin melihat dia tergelak mengekek seperti dulu..Ya Allah...hanya linangan air mata mampu aku luahkan rasa rindu yang teramat mendalam terhadapnya...

Ya Allah...aku tahu...dia hanya meninggalkan dunia ini sahaja...hanya sementara...kemudian kami akan bertemu semula diakhirat kelak...tetapi terlalu jauh dari aku...tak terjangkau akal fikiranku betapa hebatnya ujianMu ini....terlalu sebak hati ini menantikan saat itu....Ya Allah....bantulah aku agar aku dapat mengharungi semua ini...terutama dengan kedatangan Ramadhan ini....semakin hari semakin kuat rinduku terhadapnya....apatah lagi dengan Syawal yang bakal menjelma....apa yang harus aku lakukan...hanya dengan berdoa dan merayu kepadaMu....agar Engkau mengampunkan segunung dosa-dosaku yang lalu..agar aku dapat menghindari Azab NerakaMu...agar aku dapat bertemu dengan Puteri Syurgaku secepat yang mungkin...

Tapi Ya Allah...apalah dayaku sebagai seorang HambaMu yang hina ini....hanya mampu berserah dengan segala keputusan dan kehendakMu...namun aku akan terus berdoa dan merayu kepadaMu tanpa mengenal erti jemu..supaya aku akan terus bertakwa dan tetap berada dalam LandasanMu...agar aku tidak tersasar darinya.....Ya Allah..kuatkanlah jiwaku...kuatkanlah semangatku...agar aku akan terus tabah dan sabar mengharungi semua ini.....terutama Syawal ini tanpa Arissa disisiku...

Ampunilah aku Ya Allah...jika aku terlalai dan alpa dengan segala perintahMu...Ya Allah..lindungilah aku dari Api NerakaMu...berikanlah kebahagiaan kepada Arissa disana..agar aku juga dapat merasakan kebahagiaannya disana....

Arissa sayang..ibu teramat rindukan dirimu..ibu doakan agar Arissa bahagia dialam sana yer....ibu rindu..rindu sangatttt kat Arissa....;'(

Monday, August 1, 2011

Ramadhan ini.....01 Ogos 2011 bersamaan 01 Ramadhan 1432H...

Salam Ramadhan buat semua umat Islam...Kita adalah bersaudara...Ramadhan bagi tahun ini mungkin mempunyai pelbagai makna bagi setiap umat...tetapi bagi aku Ramadhan tahun ini aku rasakan sangat berbeza dari tahun sebelumnya....sangat lain perasaannya...hanya Allah SWT lebih mengetahuinya....erti Ramadhan bagi aku pada tahun ini adalah Bulan yang paling aku rindukan Allah SWT...aku rindukan Syurganya...aku mahu ke sana...dan Arissa juga berada disana...aku rindu mahu bertemu dengannya...insyaAllah....aku juga terlalu takut jika Ramadhan ini adalah yang terakhir bagiku...ini kerana aku masih belum cukup bekalan untuk ke alam sana...tapi aku rindukan alam sana...

Ya Allah...aku bermohon agar di bulan Ramadhan ini, Engkau tambahkanlah kekuatan dan semangat pada diriku dan keluarga aku agar kami terus tabah dan sabar mengharungi kehidupan kami di dunia pinjamanMu ini....kerana semalam aku teramat rindukanMu dan juga pada Arissa...Aidilfitri tahun ini juga kurang bererti bagi kami kerana ketiadaan Arissa menyambutnya bersama kami...Ya Allah....dengarlah rayuan hambaMu ini yang terkadang lemah...Ya Allah...tingkatkanlah Iman kami agar kami akan terus berbuat kebaikan dan terus beribadat kepadaMu lebih daripada biasa...Semoga Kami Akan Beroleh Kemenangan Di Dunia & Di Akhirat..insyaAllah...Amin...

Hari ni juga genap 78 hari Arissa meninggalkan kami...makin jauh Arissa pergi....semakin kuat rinduku dan ingatanku padanya....Rasa rindu ini adalah satu anugerah...tidak mungkin rasa ini akan terpadam..selamanya akan terus bernyala..insyaAllah...Amin....Arissa tunggu ibu yer sayang...tak sabar ingin bertemu semula denganmu....rindu sangat ibu pada Arissa..terutama dengan datangnya Ramadhan dan Bakal Syawal nanti..hati ibu bagai dirobek-robek...dan tanpa disedari airmata akan terus laju membasahi pipi ibu sayang....Al-Fatihah untukmu Arissa Sayang.....;'(

This is Our Life, Our Journey & Our Love....