Monday, August 1, 2011

Ramadhan ini.....01 Ogos 2011 bersamaan 01 Ramadhan 1432H...

Salam Ramadhan buat semua umat Islam...Kita adalah bersaudara...Ramadhan bagi tahun ini mungkin mempunyai pelbagai makna bagi setiap umat...tetapi bagi aku Ramadhan tahun ini aku rasakan sangat berbeza dari tahun sebelumnya....sangat lain perasaannya...hanya Allah SWT lebih mengetahuinya....erti Ramadhan bagi aku pada tahun ini adalah Bulan yang paling aku rindukan Allah SWT...aku rindukan Syurganya...aku mahu ke sana...dan Arissa juga berada disana...aku rindu mahu bertemu dengannya...insyaAllah....aku juga terlalu takut jika Ramadhan ini adalah yang terakhir bagiku...ini kerana aku masih belum cukup bekalan untuk ke alam sana...tapi aku rindukan alam sana...

Ya Allah...aku bermohon agar di bulan Ramadhan ini, Engkau tambahkanlah kekuatan dan semangat pada diriku dan keluarga aku agar kami terus tabah dan sabar mengharungi kehidupan kami di dunia pinjamanMu ini....kerana semalam aku teramat rindukanMu dan juga pada Arissa...Aidilfitri tahun ini juga kurang bererti bagi kami kerana ketiadaan Arissa menyambutnya bersama kami...Ya Allah....dengarlah rayuan hambaMu ini yang terkadang lemah...Ya Allah...tingkatkanlah Iman kami agar kami akan terus berbuat kebaikan dan terus beribadat kepadaMu lebih daripada biasa...Semoga Kami Akan Beroleh Kemenangan Di Dunia & Di Akhirat..insyaAllah...Amin...

Hari ni juga genap 78 hari Arissa meninggalkan kami...makin jauh Arissa pergi....semakin kuat rinduku dan ingatanku padanya....Rasa rindu ini adalah satu anugerah...tidak mungkin rasa ini akan terpadam..selamanya akan terus bernyala..insyaAllah...Amin....Arissa tunggu ibu yer sayang...tak sabar ingin bertemu semula denganmu....rindu sangat ibu pada Arissa..terutama dengan datangnya Ramadhan dan Bakal Syawal nanti..hati ibu bagai dirobek-robek...dan tanpa disedari airmata akan terus laju membasahi pipi ibu sayang....Al-Fatihah untukmu Arissa Sayang.....;'(

No comments:

Post a Comment

This is Our Life, Our Journey & Our Love....


Tik Tok....