Thursday, September 20, 2012

17 September 2012...sayang ibu dah 2 tahun....sayang Shisha...

Ha...Shisha wat per tu....??nak cabut headband cute tu erk...
"Rimas la ibu...huhu...."ibu nak tengok Shisha comel pakai tu...hehe...sayang shomell ibu ni....

Assalammualaikum sayang ibu.....17 September 2012...genap 2 tahun usia Arissa sayang ibu......Selamat Hari Lahir sayang.....Cayang amat pada Shisha comey ni.....maknanya ibu juga dah 2 tahun sambut hari melahirkan Arissa.....masih ingat lagi kenangan tu....takkan ibu lupakan sampai bila-bila....bahagianya ibu rasa ketika ibu kandungkan dirimu....lahirkan dirimu...mendengar tangisanmu....mendakapmu...menyusukanmu...memandikanmu....menguruskanmu....mendengar gelak tawamu....mendodoikan dirimu....menjaga dirimu....juga yang terakhir...mengkafankan dirimu sayang...semuanya ibu lakukan kerana kasih sayang ibu untuk dirimu hingga ke syurga.....

Arissa..selama 7 bulan 27 hari arissa bersama ibu...ibu harap sangat Arissa dapat rasakan kasih sayang ibu pada Arissa yer....tak sabar ibu nak jumpa Arissa...huhu...doa ibu tanpa henti...nak jumpa Arissa kat sana....harapan tak pernah putus...begitu juga dengan doa-doa kami....Shisha doakan juga buat kami yer....

Shisha....jangan risaukan kami disini yer....ibu..ayah dan kakak Hanie tetap tabah harungi hidup ini tanpa dirimu....doa kami agar dirimu akan terus bahagia disana...sampai kita dipertemukan nanti....kebahagiaan Arissa disana..juga kebahagiaan kami disini...yer sayang tomey-tomey ibu ni....yer sayang

Al-Fatihah sayang ibu.....doakan kejayaan & kebahagiaan untuk kami disini....kami rindu...dan sayang dirimu sampai bila-bila taw.....LOVE U & MISS U FOREVER....^_^

14 September 2012...genap sudah 1 tahun 4 bulan Arissa pergi....


Assalammualaikum Arissa sayang...14 September 2012...genap sudah 1 tahun 4 bulan Arissa pergi meninggalkan kami....rindunya ibu pada Arissa...tak terkata...tak terluah.....rasa rindu yang tak akan pudar sampai bila-bila sayang....setiap kali ke pusara sayang ibu ni...setiap kali itulah ibu dapat rasakan Arissa sangat dekat dengan ibu...menemani ibu membaca surah Yassin ditepi pusaramu....indahnya saat itu...hanya Allah yang lebih tahu...

Shisha sayang..selagi ibu hidup...ibu takkan berhenti bercakap mengenai dirimu sayang.....sebab itu sahaja yang bisa mengubat rindu ibu pada dirimu sayang....biarlah mereka nak kata apa pun...apa yang penting...ibu takkan melupakan Arissa sampai bila-bila....insyaAllah....ibu takkan merasa sedih jika bercerita tentang dirimu...tetapi ibu akan rasa bahagia bercerita tentang dirimu sayang....rasa sayang yang takkan berbelah bagi....

Istimewanya dirimu sayang...tak terungkap oleh perkataan....Allah lebih mengetahuinya....kasih ibu hingga ke syurga sayang....walaupun ibu tak pasti ke mana arah ibu sesudah mati....doakan ibu yer sayang....ibu ingin bersama-sama dengan dirimu mengecapi bahagia di alam sana nanti....insyaAllah...Amin...

Al-Fatihah sayang ibu....semoga dirimu akan terus berbahagia disamping kawan-kawanmu disana yer sayang....jangan nakal-nakal taw...rindu dan sayang kamu selamanya....Amin...^_^


Bertemu Mama Nia & Adik Nia Amal Asyraf....best moments...

Assalammualaikum Shisha sayang...lama tak update blog...busy amat la sayang...maaf yer...hurmm...ibu nak citer sikit ni....1 September lepas....ibu dapat jumpa dengan Mama Nia dan adik Nia..Amal...kat EC Mall....seronok sangat dapat berjumpa dengan mereka..walaupun sekejap jer...tapi ibu puas...Mama Nia yang ibu kenali hanya di laman sesawang FB & Blog....now..ibu dapat jumpa dengannya secara reality.....

Syok sangat dapat dukung dan peluk Amal...yang wajahnya saling tak tumpah seiras wajah Arwah Nia....comel sangat Amal...kan sayang...sihat..berisi...hehe...tak terkata masa jumpa hari tu...sebenarnya ibu tak puas jumpa mereka...sebab sekejap sangat...

 Ibu & Adik Nia, Amal


Apa-apa pun...ibu bersyukur sangat....dapat dipertemukan dengan mereka...alhamdulillah....terjalin ukhuwah diantara kami....semuanya adalah hikmah-hikmah dari Allah SWT...Dia memberikan ujian dan dugaan...kita balas dengan redha, tabah & Sabar....maka ada ganjarannya....insyaAllah....semua yang terjadi itu tidak pernah pun kita terfikir...bila dapat lihat wajah Amal...terubat sedikit rasa rindu ibu pada Arissa & Nia....

Ibu, Mama Nia & Adik Nia, Amal

Semoga Adik Nia, Amal akan menjadi seorang anak yang Soleh dan penyejuk mata hati kedua ibubapanya..insyaAllah Amin....andai umur dipanjangkan, dan ada rezeki....insyaAllah....kita akan dipertemukan lagi....Amin...^_^

Sunday, September 2, 2012

Salam Aidilfitri sayang.....

Assalammualaikum sayang ibu...lama dah tak update entry terbaru...busy sangat la ibu ni kan....baru ni 17 Ogos 2012...Genap sudah usia Shisha ibu....1 tahun 11 bulan....besar dah kan..besar pada usia..tapi Arissa tetap sebesar mcm dalam gambar tu bila kita bertemu nanti...insyaAllah....Selamat Hari Raya sayang ibu.....rindu sgt kat Shisha...dapatla gambar berempat ni..suka ibu..hehe....;-)

Raya kedua baru-baru ni, lepas balik dari rumah sedara-mara di Jengka....terjadi satu kemalangan di hadapan mata ibu, ayah, kakak Hanie, Mak Tok, & Tok Ayah....Ya Allah Shisha...terkejut sangat ibu hari tu bila terlihat kereta tu melambung-lambung, bergolek-golek...dan kelihatan bayi yang tercampak keluar dari kereta itu dan juga ibunya yang cedera parah di kepala....Subhanallah...ibu dapat ambil Amin,nama bayi itu dan bawanya ke Klinik berhampiran....alhamdulillah bayi itu menangis..tetapi sesampai di hospital, bayi itu kritikal dan meninggal dunia pada hari Jumaat, pada usia 47 hari...ibunya sedar dari kritikal dan dirawat di wad mata..sempat ibu melawatnya....dan tanpa disangka..terjadi semuanya ini ada hikmahnya....terjalin perkenalan antara kami dengan mereka...dan Amin akan menyampaikan khabar dari ibu untuk Arissa disana sayang....syukur..pertemuan yang Allah SWT aturkan...ada sebabnya yang tak pernah terlintas di fikiran....

Shisha sayang...semakin hari semakin mendalam rindu ibu pada Arissa....jangan risau yer..ibu takkan melupakan Arissa sampai bila-bila....kasih sayang ibu pada Arissa selama-lamanya....tiada gantinya taw....

Gambar itu, walaupun ibu hanya mampu editkan dari gambar yang asal..bisa juga mengubati hati ibu ni....Sayang kamu...rindu kamu selama-lamanya...insyaAllah.....Al-Fatihah....Amin...^_^

This is Our Life, Our Journey & Our Love....