Thursday, June 30, 2011

Aku inginkan......

Setiap hari...aku akan selalu memandang peralatan bayi yang sedia ada dalam bilik aku...barang-barang yang Arissa pernah gunakan......sayu sangat rasa hatiku.....aku rindukan saat-saat Arissa menggunakan semuanya itu dulu....tapi aku tak mampu untuk putarkan kembali masa....hanya itu sahaja kenangan yang ada antara kami..Ya Allah....Arissa sudah terlalu jauh meninggalkan kami didunia ini....hanya Kau yang lebih mengetahui segalanya....Arissa sedang berbahagia di alam sana bersama-sama denganMu......Ya Allah aku inginkan kekosongan dalam hati & hidupku diisi dengan kehadiran seorang bayi...telah lama aku rindukan kehadiran mereka...sejak sebelum Arissa lahir lagi ke dunia ini....tetapi apakan dayaku...Kau lebih menyayangi Arissa....Kau telah mengambilnya setelah 2 tahun aku ternanti-nantikan kehadirannya.....Aku inginkan bayi itu mengisi kembali buaian yang terbiar dibilik kosong itu.....aku inginkan bayi itu memakai pakaian yang pernah dipakai Arissa dulu...aku inginkan bayi itu menggunakan peralatan bayi yang pernah Arissa gunakan...botol-botol susu yang pernah bibir Arissa yang comel itu menggunakannya....aku inginkan bayi itu mandi didalam baby bathtub yang pernah Arissa gunakan dulu....aku rindukan semuanya Ya Allah....aku rindu mahu melihat senyuman comel mereka...rengekan manja mereka...gelak tawa mengekek mereka....aku mahu melihat mereka membesar dihadapan mataku....bertatih di depan mataku....sekurang-kurangnya dari mereka dapat aku melihat Arissa juga akan bertatih begitu disaat ini....merangkak laju....aduhaiii...Ya Allah......aku rindukan dirinya yang teramat...aku ingin bermimpi bertemunya....Ya Allah....bagai ingin pecah hatiku ini kerana teramat merinduinya.....di mana lagi harus aku luahkan rasa hatiku ini.....jika bukan kepadaMu....dan didalam blog ini tanpa suara...hanya suara hatiku sahaja yang berbicara.....tidak terluah lagi rasanya....masih terbuku didalam jiwa.....aku hanya mampu meminta-minta dan merayu padaMu Ya Allah.....apa yang mereka boleh kata kan padaku hanyalah bersabar...banyak berdoa...redha...& macam-macam lagi...aduhaiii...mereka tidak mengerti.....yang aku luahkan ini bukanlah bermaksud aku tidak meredhai...fikirlah wahai kalian semua...kasihan pada Arissa jika aku masih tidak redha akan pemergiannya....aku sudah cukup tabah & bersabar mengharungi semua ini....tidak tertanggung rasanya tetapi aku bahagia....Arissa berada disisi Allah...aku adalah seorang ibu...sudah tentu aku tidak mahu melihat anak aku menderita....setiap hari aku berdoa agar Allah SWT memberikan ketenangan & kebahagiaan buat Arissa di Alam sana....dan aku juga berdoa agar Allah SWT menyampaikan Salam Rindu & Kasih Sayangku kepadanya....aku sangat bahagia Arissa menjadi Puteri aku didunia & akhirat......terkadang aku kelihatan kuat mengharungi semua ini..tetapi ada masanya aku tertewas...aku adalah manusia yang lemah....hanya tangisan sahaja yang dapat meluahkan semuanya....

Arissa...ibu terlalu rindukan Arissa...setiap saat, setiap detik..setiap hari....ingatan terhadapmu sayang akan terus bernyala....tidak akan terpadam sampai bila-bila.....ibu rindu ingin mendakapmu sayang....Ya Allah...kuatkanlah semangat aku untuk aku menghadapi bulan Ramadhan & bulan Syawal ini tanpanya disisi aku...aku insanMu yang lemah...aku tak kuat Ya Allah.....kuatkanlah iman aku Ya Allah.....dugaanMu yang datang dan pergi dalam hidupku....aku terus tabah harunginya...semoga aku akan terus begini tanpa keluhan padaMu Ya Rabbi....insyaAllah..Amin....

Wednesday, June 29, 2011

Terima Kasih.....

Terima kasih padaMu Ya Allah..kerana memberiku kekuatan & semangat untuk terus tabah mengharungi liku-liku kehidupan yang penuh dugaan ini....Terima kasih juga kerana telah memberikanku suami yang penyayang dan sentiasa bersabar dengan kerenah aku...kerana memberikanku 2 orang Puteri yang comel & manja..walaupun seorang lagi telah Kau ambil terlebih dahulu sebelum aku....aku redha dengan takdirMu Ya Rabbi....


Terima kasih Suamiku & Hanie...kerana sentiasa bersama-samaku dalam mengharungi ranjau onak dan duri tak kira masa dan sentiasa memberi semangat dan sokongan dalam kegembiraan ataupun kesedihan, kita bersama.....kalian berdua adalah permata yang tidak ternilai dalam hidupku....marilah kita sama-sama beribadah menuju keredhaan Allah SWT yang satu..agar kita dapat bersama-sama buah hati kita Nur Arissa Qaireena di Syurga nanti..insyaAllah..Amin...


Terima kasih buat keluargaku...Mak, Abah, Along & Sue, Shida & Suhaizan, Fatin & Arif...kerana banyak memberikan semangat dan sokongan selalu disaat aku sedang bergembira mahupun berduka..kalian sentiasa ada bersama berkongsi kesedihan & kegembiraan bersama-sama dengan ku...tanpa kalian hilang arah tujuan ku...tidak terbalas jasa kalian semua terhadapku...

Terima kasih sahabat-sahabatku yang selalu disampingku tak kira waktu...dalam suka & duka..kalian sentiasa bersama denganku...berkongsi segala masalah yang ada..dan mengurangkan kesedihan dihati aku..terutama selepas pemergian Puteri Kesayanganku...tidak tahu bagaimana cara untuk membalas akan perhatian kalian kepada aku...kebahagiaan aku disini kerana suntikan semangat dan sokongan dari kamu semua juga....tidak terhingga rasanya..dan berbangganya aku punyai sahabat-sahabat seperti kalian....dengan harapan agar kita bertemu di Negeri Abadi nanti..insyaAllah..sama-samalah kita belajar meningkatkan ibadah kita untuk bekalan kita ke sana...Amin...


Seandainya aku ada kekurangan dari pandangan kalian..tegurlah aku...kerana aku sedar diri aku terlalu banyak kelemahan....Seandainya aku banyak melakukan kesilapan dan kesalahan pada kalian...mahupun dari segi gurauan..Maafkanlah aku...kerana terkadang aku tidak sedar yang aku sudah berlebih-lebihan dalam gurauanku....


Terima kasih buat semua yang banyak membantuku mengurangkan sedikit bebanan di hati dan memberikan aku sokongan..agar aku akan terus tabah menghadapi hari-hariku yang akan lebih mencabar.....Alhamdulillah..semoga perasaan ini akan terus kekal begini selama-lamanya..Amin...

Sunday, June 26, 2011

PadaMu ku bersujud - Video

video

Ya Allah...Ampunilah segala dosa-dosaku......aku terlalu kerdil buatMu..insanMu yang lemah dan tidak berdaya....hanya PADAMU KU BERSUJUD....untukku beroleh kemenangan didunia & akhirat...HIDUP & MATIKU keranaMu Ya Allah.....berkatilah aku Ya Rahman....agar aku bisa ke SYURGAMU bertemu dengan RAHMATMU & PUTERI SYURGAKU....
Amin..Ya Rabbal Alamin.....

PadaMu ku bersujud

Ku menatap dalam kelam

Tiada yang bisa ku lihat

Selain hanya nama-Mu ya Allah


Esok ataukah nanti

Ampuni semua salahku

Lindungi aku dari segala fitnah


Kau tempatku meminta

Kau beriku bahagia

Jadikan aku selamanya

Hamba-Mu yang selalu bertakwa


Ampuniku ya Allah

Yang sering melupakan-Mu

Saat Kau limpahkan kurnia-Mu

Dalam sunyi aku bersujud

PadaMu

Hadirnya dirimu...umpama mimpi.....namun kusyukuri Anugerah dariMu Illahi...

Hadirmu sayang..membahagiakan kami....tiada yang terindah dengan kehadiranmu dalam hidup kami....kelahiran yang kami nanti-nantikan selama ini....kami bersyukur padaMu Illahi....keindahan dan kebahagiaan selama-lamanya denganmu sayang tidak akan kami persiakan......
Tika dirimu sayang...membesar dihadapan mata kami....kami sangat teruja...tak terkata...dari hari ke hari...semakin banyak ragam dan keletahmu sayang....tidak dapat ibu lupa saat-saat dirimu ketawa mengekek....Ya Allah...itulah pengubat bagi ibu yang kepenatan pulang dari kerja...hilang penat lelah ibu saat itu....bahagia dihati hanya Allah SWT yang mengetahuiNya....saat-saat menyiapkan dirimu...kala memberikan susu kepadamu....menyuapkan nestum padamu...saat-saat manis yang tak dapat ibu lupakan sayang....takkan lupa sampai bila-bila..insyaAllah...
Sinar matamu sayang..sangat mempersonakan....sentiasa mengekori gerak-geri ibu....selalu ibu perhatikan itu....jika ibu hilang dari pandanganmu..akan segera dirimu mencarinya....Ya Allah...cerdik sungguh Puteri ibu ini....tidak sedikitpun Arissa menyusahkan ibu....kerana sinar matamu sayang....walau dimana ibu berada....pasti ibu akan menatap wajahmu sayang....sinar matamu yang sungguh mempersonakan.....tidak pernah ibu melihat pandangan dan renungan yang sebegitu indah......seolah-olah Arissa ingin menyatakan sesuatu..tetapi ibu tidak mengerti....
Namun apakan daya ibu....tidak mampu ibu melawan Kuasa Ya Rabb.....takdir untuk mu telah tertulis di Luth Mahfuz....Arissa terpaksa pergi meninggalkan ibu...saat-saat Arissa menghembuskan nafas yang terakhir...dihadapan ibu..tika ibu bersamamu...ibu dapat rasai saat-saat itu...ibu mengusap ubun-ubunmu yang tengelam....seandainya Allah SWT mengizinkan, ibu harapkan sangat rasa sakit dari sakaratulmaut itu dipindahkan kepada ibu sayang...agar Arissa tidak merasakan apa-apa pun saat pemergianmu ke hadrat Illahi...tapi Arissa...apakan daya ibu...setiap yang bernyawa pasti merasai mati sayang...Allah itu Maha Adil...
Arissa...ibu harapkan Arissa sedang berbahagia disisi Allah SWT.....doa untukmu tidak pernah putus sayang....ibu selalu mendoakan agar Arissa tidak lagi merasai kesakitan dari sakaratulmaut itu sayang....Ya Allah...perkenankanlah doaku untuk Puteriku yang telah Engkau pilih untuk menghuni SyurgaMu....peliharalah dia di Alam sana...janganlah Kau seksa dirinya kerana tangisan kami....kami tidak meratap akan kematiannya...kami meredhainya...tangisan kami adalah disebabkan kami teramat rindukan saat-saat kami bersamanya....kenangan yang takkan luput dari ingatan kami selama-lamanya...kami merindui Puteri SyurgaMu Ya Rabbi....
Kini, kami seumpama bermimpi....dari 9 bulan 10 hari kandungkan dirimu....sehinggalah Arissa hidup disisi kami selama 7 bulan 27 hari.....Ya Allah....seperti bermimpi selama ini.....sekelip mata Arissa hilang dari pandangan kami...sejak Arissa di masukkan ke dalam Liang Lahad itu...kami tidak lagi bertemu dengannya....hanya akhirat nanti..pasti kami akan berjumpa dengan izinMu Ya Allah....Kuasa di tanganMu.....hanya doa sahaja yang kami mampu lakukan setiap hari.....hadirmu umpama mimpi....namun kusyukuri Anugerah dariMu yang terindah untuk kami.......
Hanya di Pusara itu...perantara antara kami dengan Arissa dan juga denganMu Ya Rabbi....di pusara itu jugalah kami membaca Surah Yaassinn....setiap kali hujung minggu...kami datang menziarahi...jasad Arissa berada disitu menanti kami menziarahi setiap kali....kami tidak akan melupakanmu sayang selama-lamanya....ingin rasanya andai tiba suatu masa nanti, saat-saat ibu dijemput Illahi....ibu ingin bersemadi disebelah pusaramu sayang....insyaAllah....dengan izinMu Ya Allah...Amin.....

Al-Fatihah buat Puteri Syurgaku NUR ARISSA QAIREENA....bersemadilah dengan tenang dan aman dialam sana.....nantikan saat-saat pertemuan kita nanti sayang....insyaAllah....Amin...

Wednesday, June 22, 2011

Di Alam Abadi...genap 40 hari.....

Hari ini genap 40 hari Puteri kesayangan kami NUR ARISSA QAIREENA pergi menemui rahmat Allah SWT....semakin hari semakin jauh Arissa pergi meninggalkan kami....apakan daya kami...tidak tertanding kuasaMu Ya Allah....kami hanya mampu berdoa semoga Arissa bahagia di Alam Sana...tanpa kami disisi menemaninya...Kami juga bakal menyusul kemudian..cuma masanya tidak diketahui dan itu adalah antara rahsia-rahsia Allah SWT & janji-janji kami dgn Maha Pencipta....hanya Dia yang lebih mengetahuiNya...

Selama Arissa pergi...aku kesunyian tanpanya...rindu mahu mendengar tangisannya...rindu mahu bermain-main dengannya...rindu mahu membancuh susunya...rindu mahu memandikannya..rindu mahu menukarkan lampinnya...rindu mahu mendakapnya erat-erat....dan ingatan takkan pernah luput sampai bila-bila tatkala kami bersamanya...insyaAllah...kenangan antara kami hanya Allah SWT yang Maha MengetahuiNya...setiap kali membancuh air...Arissa akan memandang kami apabila terdengar bunyi sudu berlaga dgn gelas...apabila memasak aku pasti akan teringat padanya...kerana setiap kali memasak aku akan menjenguknya dari dapur...setiap kali mahu mandi aku teringat padanya...sebab aku sentiasa menjenguknya 2 minit sekali dari pintu tandas...setiap kali solat..aku teringat padanya..sebab aku selalu meletakkan dia berhampiran dgn aku semasa aku nak bersolat....

Paling aku teringat setiap pagi tatkala aku mahu tidur..kerana aku akan kemaskan tempat tidurnya...menyiapkan susunya...dan semasa aku nak tidur aku akan alaskan kakiku dibawah kakinya agar Arissa selesa dan aku akan memeluknya yang kesejukan setiap malam....dan tatkala pagi hari aku akan kelam kabut menyiapkan brg2nya utk di hantar ke rumah ibuku...dalam kereta dia disebelahku didalam Car Seatnya...Ya Allah...masih segar ingatan aku padanya...tetapi sekarang...hidup aku mulai berubah tanpa kehadirannya....aku rindukan saat-saat bersama dengannya....

Arissa..rasa rindu ini tak dapat diungkapkan....hanya Allah SWT lebih memahami dan lebih mengetahui segalanya tentang isi hati ibu....setiap hari ibu berdoa agar Allah SWT menyampaikan Salam Rindu Ibu & Kasih Sayang Ibu pada Arissa....ibu harapkan agar doa-doa itu sampai padamu Sayang..insyaAllah..Allah SWT itu Maha Penyayang...Al-Fatihah buat Puteriku sayang...nantikan kedatangan ibu kesisi mu sayang...InsyaAllah Amin....

Monday, June 20, 2011

Arissa Sayang..ingat tak Ibu selalu nyanyikan lagu ini utk Arissa & Kakak Hanie....




(*)
Satu.. kasih yg abadi
Tiada tandingi dia yang satu
Dua… sayang berpanjangan
Membawa ke syurga kasihnya ibu


Tiga.. lapar dan dahaga
Rela berpayahan setianya ayah
Empat.. mudah kau ketemu
Berhati selalu beza antara
Kasih dan kekasih


(Ulang dari *)


Ibu, ku ingat dahulu
Menyisir rambuku, kemas selalu
Ayah, menghantar ke sekolah
Bergunalah ilmu bila dewasa


Sayang dengar lagu ini
Untuk kau sandarkan buat pedoman
Jangan manis terus ditelan
Pahit terus dibuang… itu bidalan
Harus kau renungkan


Andai, Kau beroleh bahagia
Ingat itu bukan untuk selamanya
Andai, Kau dalam sengsara
Ingat itu bukan untuk selamanya


Hidup ini sementara…

Di Tanah itu ...( Hutan Setali ) Syukur....Alhamdulillah....


Sehari selepas Arissa pergi, aku dan suami datang menziarahi pusaranya..sayu sungguh terasa dihati..kehilangan Permata yang berharga dalam hidup kami..tak ternilai...Hanie...juga Permata yang sama nilainya dgn Arissa..semoga Hanie menjadi Puteri Solehah kami..insyaAllah...

Di tanah perkuburan itu..aku membaca surah Yassin bersama-sama dgn suamiku...airmata masih lagi laju mengalir membasahi pipiku...pilu hatiku mengenangkan Arissa bergelut dalam Sakaratulmautnyer...kehendak Allah SWT tidak menunggu walau sesaat pun..aku redha...Ya Allah...cuma aku mensyukuri kerana amat mudah Arissa pergi...ku mohon doa padaMu Ya Rabb agar dihilangkanlah kesakitan Sakaratulmaut itu saat ini tika Arissa bersamaMu...walau aku belum merasainya..tetapi aku dapat rasakan keperitan itu..


Di tanah itu aku melihat terlalu penuh dgn pusara2 mereka yg telah pergi sebelum aku...semasa aku memutuskan utk mengembumikan
Arissa disitu..kata mereka Hutan Setali sudah penuh..tiada tanah yang kosong...tetapi alhamdulillah...Allah SWT permudahkan buat Puteriku..masih ada tanah yang kosong utk nya...Syukurnya aku...tidak terhingga padaMu...

Di tanah itu juga aku memerhati sekeliling...memang penuh..tiada kekosongan..Ya Allah...tapi sgt besar kuasaMu..masih ada juga ruang untuk mereka yang beriman kepadaMu..bagiku..Tiada Yang Mustahil Di Dunia Ini Jika Kita Beriman....aku datang lagi dihari berikutnya di pusara Puteriku...aku lihat tanah baru telah dibuka untuk mereka yang bakal dijemput Allah SWT..alhamdulillah.....Allah telah bukakan hati mereka untuk membesarkan tanah perkuburan itu....


Ya Allah..aku bersyukur kepadaMu...Alhamdulillah....Di Tanah itu Hutan Setali..aku juga ingin disemadikan disana..aku ingin dekat dgn Puteriku....Ya Allah..Alhamdulillah...masih ada ruang untukku...InsyaAllah...Amin....


Al-Fatihah...


Arissa..ibu rindukan dirimu sayang..nantikan kedatangan ibu yer...Andai Tiba Saat Itu Pastiku Nantikan...;)

Sunday, June 19, 2011

Pergi Selamanya....


Malam kian melangkah pergi
Masih aku sendiri termanggu dalam sepi
Dalam kelam hadir bayangmu
Bagai mengundang mimpi
Saat kau dan aku Sayangnya kau tiada disisiku

Masih terbayang segalanya
Bagaikan semuanya mimpi belaka
Hilang tak mungkin kan kembali
Merubah yang tersurat dalam hidupku
Kau pergi tak kembali selamanya

Walau berkali kutangisi
Tak mungkin kau kan kembali
Ku tak berdaya mengharungi sendiri
Tanpamu hidupku tak bererti
Hari berlalu kau kian jauh
Di alam abadi dipusaramu oh....

Hanya doa yang kuiringkan
Dalam hiba aku tangiskan
Hilang tiada pengganti
Permata yang berharga dalam hidupku Oh.....

Segalanya datang dan pergi
Kutahu sukar bagiku
Menelan kenyataan
Takdir telah tertulis untuk dirimu Oh....

Hari kian silih berganti
Masih aku sendiri termanggu dalam sepi
Dalam kepekatan malamku
Ku lihat lambaianmu dari syurgawi memanggilku


Arissa sayang.....Miss U So Much.....Dear....;)

Sunday, June 12, 2011

Kesunyian dalam hidupku...


Kesunyian amat aku rasai...bukan bermaksud aku tidak menghargai mereka yang masih bernafas disisiku..tetapi aku rindukan tangisan seorang bayi dalam hidupku..aku rindu ingin menyalin lampinnya... menyusukannya... memandikannya... menyuapkan nestum ke mulutnya...mendengar gelak tawanya...melayan kerenahnya...Ya Allah...kurniakan lah aku seorang bayi yang comel dan sihat..cukup sifat kejadiannya seperti Nur Arissa Qaireena kepadaku..aku ingin membelainya dan mendakapnya sepuas hatiku...agar dapat aku ubati sedikit kerinduanku kepadanya tatkala aku rindukan Arwah Arissa...Amin...


Lahirnya bayi ini...tidak bermakna aku akan melupakan Arwah Arissa...Arissa tetap selama-lamanya bersemadi dalam hatiku...api kerinduanku akan terus bernyala..takkan terpadam sampai bila-bila...perginya Arissa dari hidupku..tiada gantinya...dia satu antara berjuta...aku terlalu menyayangi Arwah...sejak Arwah dalam rahimku lagi...aku sudah mula berbicara dengan Arwah...Arwah terlalu baik...istimewa dalam hidupku...aku mampu berpuasa selama 27 hari...Ya Allah..selama itu Engkau telah perkenankan segala doa-doaku...


Arissa...ibu rindukan Arissa..setiap saat..setiap detik..setiap hari..setiap bulan..setiap tahun...selama-lamanya....takkan terhenti sampai bila-bila...LOVE U Sayang....;D




12 Jun 2011...Ahad...10.39 mlm..


Al-Fatihah buat Puteri Syurgaku...NUR ARISSA QAIREENA BINTI ARISHAM....sudah genap 30 hari Arissa pergi tinggalkan kami...kami rindu pada mu sayang...

Friday, June 3, 2011

Arissa Sayang....tahu tak naluri ibu.....


Arissa sayang...ibu dapat rasa sangat-sangat yang Arissa akan pergi tinggalkan ibu....dari ibu kandungkan Arissa lagi ibu dah dapat tanda-tanda itu sayang..tetapi ibu sangkal dan tak ceritakan pada sesiapa pun....ibu sangat takut..tapi ibu pendam jer perasaan ibu..ibu sangat takut akan kehilangan Arissa....tapi apa daya ibu... Allah SWT itu Maha Berkuasa....Arissa..selepas Arissa lahir beberapa bulan kemudian ibu dapat bayangan seperti mimpi yang nama Arissa tertulis pada batu nisan...ibu jadi sangat sedih bila terbayangkan perkara yang bukan-bukan pasal Arissa...sebab ibu tak sanggup kehilangan Arissa....ibu cepat-cepat beristighfar....kenapa ibu boleh dapat bayangan itu......Ya Allah....hanya Dia yang tahu sebabnya....Arissa...tahu tak...ibu terbeli baju untuk Arissa awal dan ibu dapat rasakan yang Arissa tak sempat memakainya raya nanti...Ya Allah....memang tepat semua ramalan ibu sayang....Allah SWT sedang menguji ibu...sejauh mana tahap kesabaran..ketabahan...dan keredhaan ibu kepadaNya.....Ya Allah....Arissa...akhirnya pergi menemui Illahi...tidak ada sepatah perkataan yang mampu aku ucapkan...hanya Ya Allah....tolonglah aku Ya Allah...Aku tak kuat Ya Allah...Aku insanMu yang lemah dan tidak berdaya Ya Allah....Innalillahwainnaillahirajiun......Sayang Puteriku Sayang....Arissa...ibu telah redha pada takdir Allah SWT...apa yang dilakukanNya...punyai sebab-sebab yang tidak sesiapa ketahui selain dariNya....ibu sabar menerima ujian ini Sayang....Puteri ibu pergi dengan mudah dan tanpa secalit dosa sayang....ibu bersyukur..Puteri ibu adalah Ahli Syurga....Allah SWT telah tentukan tempat yang terbaik buat Puteri kesayangan ibu....Ibu sangat rindukan Arissa...Nantikan kehadiran ibu kesisimu sayang....tidak sabar rasanya ibu ingin mendakap dan membelai Arissa......ibu sentiasa berdoa agar kita dipertemukan dengan izinNya..dan ibu ingin memelihara Arissa di Sana seperti ibu memelihara Arissa Di Dunia....InsyaAllah Sayang.....



NUKILAN RASA DARI NALURI SEORANG IBU

Ibu..tahu tak kenapa....


Ibu...tahu tak kenapa...Arissa nak lahir pada 17 September 2010 (08 Syawal 1431H)...jam 6.35 ptg....???.....sebab Arissa dah berjanji dengan Allah SWT akan pergi menemuiNya pada 14 Mei 2011 (10 Jamadilakhir 1432H)...jam 2.30 ptg...Arissa dapat hidup dengan ibu selama 7 Bulan 27 Hari sahaja ibu...Arissa lahir awal sebab Arissa nak lama-lama sikit dalam dakapan ibu...sebab bila Arissa dah pergi..lambat sangat masa berlalu untuk ibu bertemu semula dengan Arissa nanti..tapi Arissa rasa tak sama macam ibu rasa..Arissa rasa sekejap jer masa berlalu di Alam itu ibu....Ibu...tahu tak kenapa....Arissa lahir senang sangat dan tak banyak kerenah.....????sebab Arissa tak nak ibu letih layan perangai Arissa...sebab itu la Arissa tak banyak buat perangai...Arissa juga tak nak ibu sedih & susah hati dengan kerenah Arissa....Ibu....tahu tak kenapa....Arissa tak banyak minum susu ibu....???sebab Arissa tak nak ibu sedih....bila Arissa dah pergi....susu ibu belum kering lagi....nanti lagi bertambah kesedihan ibu.....Ibu.....tahu tak kenapa....Arissa tak banyak berbicara semasa Arissa jatuh sakit...Arissa cuma merengek jer....????sebab Arissa tak nak ibu rasa sedih sangat kalau ibu teringat perkataan terakhir yang terkeluar dari mulut Arissa....Ibu.....Arissa sekarang rasa bahagia di Alam Ini....Arissa dalam Lindungan Allah SWT dan dalam jagaanNya...Arissa gembira bermain-main diSini bersama kawan-kawan Arissa yang lain....Ibu janganlah sedih sangat...Arissa dapat rasa kerinduan dan kasih sayang ibu....InsyaAllah...Dia sampaikan pada Arissa Di Sini....Doakan agar kita bertemu yer Ibu....Arissa Sayang & Rindukan Ibu juga.....Amin....



NUKILAN RASA & LUAHAN DARI NALURI SEORANG IBU ...



This is Our Life, Our Journey & Our Love....