Thursday, July 28, 2011

Doa untuk Arissa....

Ya Allah....sesungguhnya rindu aku terhadap Arissa adalah anugerah yang terindah dalam hidupku....dan pemberian Arissa kepadaku walaupun sekejap sahaja dariMu adalah Anugerah yang paling indah dalam hidupku dan akan kubawa perasaan ini sehingga aku akan dipertemukan semula dengannya....dan pertemuan itu akan menjadi yang paling manis untuk kami....Andai Tiba Saat Itu....Pasti Ku Nantikan....Ya Allah....sampaikanlah Salam Rindu dan Kasih Sayangku padanya....aku gembira Arissa telah menjadi Puteri untuk Dunia & Akhiratku.....temukanlah kami dengan izinMu...dan izinkanlah aku memeliharanya diSyurgaMu sebagaimana aku memelihara anak-anakku didunia ini....aku ingin melihat Arissa membesar dihadapan mataku.....insyaAllah...dengan izinMu Ya Allah......Amin....

Ya Allah.....setiap kali aku datang menziarahi pusara Arissa....aku rasakan ketenangan yang terlalu abadi dalam hidupku....ketenangan yang tidak dapat aku gambarkan....aku sangat-sangat rindukanMu....aku mahukan SyurgaMu Ya Allah...tetapi aku masih tidak layak....kerana bekalan aku belum cukup sepenuhnya lagi.....Ya Allah...berilah aku Hidayah dan PetunjukMu agar aku akan terus mencari keredhaanMu dan aku akan beroleh kemenangan didunia & diakhirat....Amin....

Ya Allah....doaku setiap hari untuk Arissa.....aku mahu dia bahagia disana...aku tak mahu dia menderita kerana tangisan aku....aku mahu dia gembira disana disamping diriMu Ya Allah.....aku tahu Arissa sedang bahagia yang tak terhingga disana.....walaupun aku masih dalam kesedihan kerana rindu yang teramat pada Arissa....tapi aku mampu tersenyum kerana aku tahu Arissa berada dimana...dan Arissa tiada dosa didunia ini....aku gembira...Arissa pergi terlalu mudah .....Allah SWT telah banyak mempermudahkan segalanya untuk Arissa....dari saat aku kandungkan Arissa...sehinggalah Arissa pergi meninggalkan kami....sangat mudah.....aku bahagia kerana dia telah menjadi Puteri Syurgaku yang pertama.....itulah kebahagiaan buat aku sekarang...aku tak perlu bimbangkan dia....dia tetap hidup dalam hatiku selama-lamanya....

Sayang ibu, Arissa....tiada yang terindah selain hadirnya dirimu dalam hidup kami....Kakak Hanie sangat gembira selepas kelahiranmu....ayah...dan seluruh keluarga....dalam kegembiraan....tetapi pemergianmu mengundang keperitan dalam hidup kami....walaupun pedih..kami redha dengan pemergianmu.....sayang....ibu tak sabar bertemu denganmu....lambatnya masa berlalu...tapi ibu masih sabar menanti saat itu sayang.....Ya Allah....tolong aku Ya Allah....kuatkanlah dan tabahkanlah......aku yang terkadang lemah....Amin.....

Ramadhan bakal menjelma....Ya Allah...tahun ini Ramadhan kami tanpa Arissa.....tahun lalu Arissa menyambutnya dalam rahim aku....sempat aku berpuasa selama 27 hari.....Ya Allah.....tabahkanlah kami sekeluarga Ya Allah......semoga Ramadhan ini akan menjadi yang terbaik buat kami dari tahun sebelumnya....Amin...

Arissa sayang...ibu rindukanmu....ibu sayangkanmu....sampai bila-bila.....jangan risau yer sayang....ibu takkan lupakan Arissa walau sedetik pun.....Rindu sangat.....Chomellll ibu......;)

No comments:

Post a Comment

This is Our Life, Our Journey & Our Love....


Tik Tok....