Tuesday, December 17, 2013

Buat Insan yang bernama SAHABAT.....


Tiada ungkapan PERPISAHAN dalam PERSAHABATAN
walaupun maut menjadi noktahnya...

kerana seorang SAHABAT itu terlalu ISTIMEWA
dalam doa saudaranya yang lain biarpun
tanpa bayangnya...



Salam Rindu buat Dirimu....

Hai Sayangggg....;)

Assalammualaikum sayang ibu.....lama sangat ibu x update entri baru...maaf sangat...sibuk sangat ibu ni kan.....14 November 2013 baru-baru ni...Genap sudah 2 tahun 6 bulan Arissa pergi....dan 14 Disember 2013 menjengah....genap juga 2 tahun 7 bulan Arissa semakin jauh dari kami.....rindu sangat kat Arissa taw.....

Dan juga 17 November 2013 Genaplah usia sayang ibu 3 tahun 2 bulan....dan hari ini...17 Disember 2013...Genap sudah usia Puteri ibu....Kakak Hanie 8 tahun 6 bulan..dan Arissa comel ibu....3 tahun 3 bulan....hurmm..masa ni...ibu dapat bayangkan yang Arissa mesti sedang sibuk kacau barang2 sekolah kakak kan....hehehe...tersenyum & tergelak sorang2 bila ibu teringat kembali saat Arissa meniarap dekat dgn kakak yang sedang sibuk buat kerja sekolah sambil meniarap...dan jari-jemari halus Arissa menepuk-menepuk perlahan belakang kakak...bagi sokongan...hehehe....comelll sangat masa tu...saat itu la yang ibu selalu rindu....dan ingati selalu....kita jumpa disana yer sayang....;)

Arissa sayang....selamanya Arissa didalam hati dan fikiran ibu....takkan pernah terluput....rindu yang sentiasa membara...tidak akan pernah terpadam...walau disirami dingin salju....ia akan terus menyala sehingga saat kita dipertemukan oleh Ya Rabb....inshaa Allah....Amin....

Al-fatihah buat kesayangan ibu....selamanya....ibu doakan dirimu selalu bahagia selamanya di sana bersama teman-teman....tunggu ibu yer sayang....nanti ibu datang.....Love U & Miss U Forever...;)

Wednesday, October 16, 2013

Arissa tahu x....???

Hai si comeyyy...;)

Assalammualaikum sayang ibu.....kelmarin 14 Oktober 2013...genap sudah 2 tahun 5 bulan Arissa pergi tinggalkan ibu....dan esok 17 Oktober 2013 genap usia Arissa 3 tahun 1 bulan...besar dah yer si comel ibu ni..pantas masa berlalu...semalam hari raya Aidiladha sayang....

Arissa tahu x....ibu rindu sangat-sangat kat Arissa...setiap kali ibu tidur kalo boleh...ibu nak lihat Arissa selepas terjaga dari tidur..tapi setiap kali ibu terjaga dari tidur...ibu hanya dapat lihat bantal busuk Arissa dan dapat hidu bau Arissa pada bantal tu...sedikit sebanyak dapat juga mengubat rindu ibu pada Arissa seketika...kemana sahaja ibu pergi...ibu akan bawa bantal Arissa tu..kecuali bila ibu pergi kerja...mana boleh bawa kan sayang...huhu..malu ahhh nanti ibu...hehe...tapi ibu x pernah tinggalkan Arissa taw...

Arissa sentiasa ibu bawa dalam hati ibu ini..kemana sahaja ibu pergi...tak der orang yang nampak..takder orang yang tahu..hehe..dah taip kat sini..semua orang dah tahu la kan..sayang....rindunya nak lihat senyuman darimu sayang....dengar hilai tawamu....

Arissa sayang..ibu akan sentiasa merindui Arissa sampai selamanya taw....dalam doa ibu x pernah ibu lupakan Arissa....semoga Arissa bahagia dan gembira disna disamping Dia yang agung....Love U sayang & Miss U so muchhh...mmmuaaahhh.....Al-Fatihah untuk sayang ibu ni...semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh mu sayang.....;)

Monday, September 30, 2013

Sehingga saat ini...Sampai selamanya....

 Hai sayang..comel ibu...;)

Assalammualaikum sayang ibu...Arissa....ceria jer wajah Arissa pada pandangan mata ibu sekarang ni....walaupun ia hanyalah sekeping gambar...ibu sentiasa merindui dirimu selalu sayang....September kembali menjengah....dan hari ni akan berakhir...maafkan ibu yer sayang...sangat2 lewat update entry kali ini....ibu sangat sibuk dengan program kat opis....alhamdulillah..segalanya berjalan lancar....tapi ingatan ibu pada Arissa tidak pernah terpadam....

14 September 2013....genap sudah 2 tahun 4 bulan Arissa pergi tinggalkan kami...perjalananmu terlalu jauh dari kami...tetapi dirimu sentiasa dekat dihati kami....dan 17 September 2013...baru-baru ini...genap 3 tahun usia Arissa sayang ibu ni....Arissa....ibu rindu taw....sesekali ibu rindu ibu mimpi bertemu Arissa...rasa terubat sedikit kerinduan ibu terhadap dirimu sayang....

Sehingga saat ini...sampai selamanya dirimu sentiasa diingatan dan dihati ibu...rindukan segala-galanya tentang dirimu....tidurlah sayang....rehatlah disana....berbahagialah disana bersama sahabat-sahabat Arissa yer...insyaAllah kita akan bertemu disana dengan izinNya...dialam abadi.....

Al-Fatihah sayang ibu....damailah disana yer sayang....semoga Allah SWT mencucuri rahmat ke atas rohmu selalu...insyaAllah...Amin....;)

Friday, August 2, 2013

Arissa...ibu rindu kamu...mmuuuaahhhh....;)

Kad raya gambar bersama Arissa...ni raya tahun lepas punya baju....

Assalammualaikum Arissa sayang..juga buat pembaca setia blog saya....Saya nak ucapkan Salam Aidilfitri & Maaf Zahir Batin.....well maaf yer pembaca yang setia...juga...ibu minta maaf yer sayang....lama tak update entry baru....busy amat dan line internet yang tak mengizinkan dirumah adalah penyebabnya entry baru susah untuk diupdate...cehcehceh...alasan...tapi betul wehh...aku tak tipu taw....huhu...

14 Julai 2013 Genap sudah 2 tahun 2 bulan Arissa pergi tinggalkan kami.....Rindu sangat pada Arissa sayang ibu ni.....setiap minggu ibu ziarah Arissa yer...jangan risau sayang..ibu selalu ingat pada Arissa..insyaAllah...Amin...dan 17 Julai 2013 genap usia Arissa sayang ibu ni 2 tahun 10 bulan....Love U sayang....

Ramadhan yang akan berlalu pergi.....dan Syawal bakal menjelma lagi...membuatkan hati ibu rasa sanagat sayu sayang...teringatkan dirimu....ibu dapat beraya dengan Arissa lepas Arissa lahir...sebab Arissa lahir 10 Syawal 1431 H...dapat raya sama dengan Arissa raya ke 10...tapi tahun berikutnya kita tak dapat lagi raya bersama....insyaAllah sayang..nanti kita beraya di sana yer....;)

Al-fatihah sayang ibu.....ibu selalu berdoa agar Arissa sentiasa tenang dan berbahagia disana....jangan risaukan ibu.....insyaAllah...jika ada rezeki ibu untuk beri Arissa dan kakak Hanie seorang adik....insyaAllah adalah nanti....ibu akan tetap berusaha dan sabar menanti....Amin.....Love U sayang....;)

Saturday, June 29, 2013

17 Jun 2013.....Genap usia Arissa 2 tahun 9 bulan...

Arissa & Qaleesya

Assalammualaikum sayang ibu...usia Arissa dah masuk 2 tahun 9 bulan...wah..besar dah comel ibu ni....hehe...tu haa..gambar Arissa & Qaleesya...seiras jer kan....comel dua-dua....mata bulat..tembam...debab...hee....

Arissa...x lama lagi dah nak masuk bulan puasa....& raya pula akan menjelma...tahun ini....dah masuk tahun ke-tiga..kami berpuasa& beraya tanpa dirimu sayang....tapi Arissa akan bahagia berpuasa & beraya disisi Allah....;)

Baru-baru ni..ibu pergi rumah Mama Nia....jumpa dengan adik Nia..Amal...yang semakin nakal...hehehe..tapi comel sangat....seronok jumpa diaorg..insyaAllah...kami akan bertemu lagi nanti...

Nanti Arissa bagitahu Nia yer...Mama Nia, Ayah Nia & adik Nia..semuanya sihat2 belaka....Arissa sayang....ibu sayang Arissa & Kakak Hanie taw...x sabar nak jumpa Arissa...insyaAllah...

Al-fatihah sayang ibu..esok ibu datang lawat rumah Arissa yer sayang....Love U & Miss U sangat2....;)

14 Jun 2013...genap sudah 2 tahun 1 bulan Arissa pergi..miss U a lot sayang...;)

Assalammualaikum sayang ibu...rindunya ibu kat arissa....setiap saat taw...maaf yer sayang...terlalu lambat untuk bulan ini ibu update blog ni...ibu busy sangat kat office...tapi sesibuk mana pun ibu..tak pernah ibu lupakan arissa walaupun sesaat...taw....

Sayang ibu...rindu sangat nak menatap wajah comel sayang ibu ni depan mata ibu....tapi x mengapa sayang..insyaAllah....samapi masanya kita pasti akan bertemu...semuanya dengan izin Allah SWT....insyaAllah...Amin....

Sayang ibu...sepanjang bulan Jun ni...macam-macamkejadian yang berlaku dalam hidup ibu....tapi ibu redha dengan ketentuan Nya..insyaAllah...mungkin ada hikmah disebalik apa yang telah berlaku....mudah-mudahan Allah akan permudahkan segala-galanya bagi kami..insyaAllah amin....

Al-fatihah sayang ibu...doa ibu sentiasa mengiringi dirimu disana..berbahagialah sayang ibu disana...yer sayang...pintu syurga itu sentiasa terbuka menantikan dirimu sayang....sayang sangat2 kat Arissa....love u....;)

Wednesday, June 5, 2013

Rindu bertandang lagi...;(


Di saat rindu itu bertamu...Ya Allah...begitulah rasanya...sakitnya rindu ini...hanya Engkau yang lebih mengetahuinya...rasa rindu ini adalah anugerah dariMu...sesungguhnya Engkau lebih mengetahui...rindu ini sangat menyakitkan...

Ya Allah...aku rindu segalanya tentang 'dia'....rindukan Arissa...juga rindukan 'dia'...walaupun aku hanya kenali 'dia' selama 4 tahun ini...tapi aku sangat hargainya...banyak juga kenangan...bersama dgn 'dia' walaupun aku tidaklah serapat mana dengan 'dia'...tapi 'dia' tetap seorang sahabat kepadaku...malah aku menganggapnya seperti seorang ibu di pejabatku...

Terima kasih Allah...kerana temukan aku dengan insan sepertinya...walaupun Engkau hanya pinjamkan 'dia' kepadaku hanya seketika...aku tetap rasa bersyukur....alhamdulillah...jika aku ini...yang mengenali 'dia' sesingkat itu...apatah lagi keluarganya...dan juga sahabat-sahabat yang lain...yang di saat ini...sedang merinduinya...

Apa yang aku cari sekarang ini adalah kenangan yang ada tentang 'dia' ...aku baca memo-memo yg 'dia' pernah hantar...kad raya elektronik dan juga ucapannya....teh hijau Sabah dalam almari pantri...gambar2 'dia'...juga setiap patah kata yang masih tergiang-giang lagi di telinga ini...

Ya Allah...semua kekuasaanMu...tiada bandingan.....semuanya sudah 
 tertulis...apa yang mampu aku lakukan...hanyalah berdoa agar rohnya tenang & bahagia disana...insyaAllah...Al-fatihah...amin..


Miss U...Arissa sayang & Miss U too..Kak Yan...(yang selama ini saya panggil Pn. Azian)...Love both of U...

Tuesday, May 21, 2013

14 Mei 2013...genap sudah 2 tahun pemergian dirimu ke rahmat Allah.....Miss U dear...;)

Hanie & Arissa yang comey...

Assalammualaikum sayang....hari ni dah genap 2 tahun Arissa pergi....rindu sangat kat Arissa...dah jauh Arissa pergi tinggalkan kami....ibu setiap saat rindukan Arissa taw.....

Arissa mesti gembira dan bahagia disana bersama kawan-kawan Arissa disana....insyaAllah ibu akan cari Arissa disana nanti bila tiba saatnya....melepaskan rindu yang sekian lama terpendam dilubuk hati....

Banyak juga yang nak bu coretkan disana...tapi masa yang tidak mengizinkan...insyaAllah nanti akan ibu update di lain entry yer sayang.....

Al-fatihah sayang ibu...semoga dirimu sentiasa gembira disamping Dia yang Maha Pengasih dan Penyayang.....penjaga yang lebih baik dari ibu taw....Love U sayang forever....;)

Friday, April 19, 2013

17 April 2013....genap sudah 2 tahun 7 bulan usia Arissa...Miss U sweatheart....;)


Assalammualaikum Arissa....sayang ibu ni yer.....rindu padamu selalu.....hari ni genap usia Arissa 2 tahun 7 bulan....wah..besar dah comel ibu ni yer...makin nakal kan..hehe....tengok gambar kita bertiga...gambar yang penuh kasih sayang....pandai Arissa bergambar kan...;)

Banyak kenangan kita bersama...sampai bila-bila pun ibu takkan lupa.....hurrmmm....ibu tahu ibu kehilangan Arissa didunia..tapi itu tak bermakna ibu kehilangan Arissa selama-lamanya....kita pasti akan bertemu disana....kita nantikan saat itu bersama-sama yer sayang....

Al-Fatihah buat sayang ibu....Arissa...semoga sentiasa bahagia dan tenang disana disisi Allah SWT..penjaga terbaik buat dirimu yer sayang...Miss U & Love U Forever....;)

Monday, April 15, 2013

14 April 2013....genap sudah 1 tahun 11 bulan Arissa pergi....miss u dear...

Arissa yang ku rindui selalu....

Assalammualaikum sayang...hari ni genap sudah 1 tahun 11 bulan Arissa berada disisi Allah Swt...rindu Arissa saat ini...hanya Allah yang lebih mengetahui....

Arissa sayang...saban waktu ibu sentiasa menantikan berita gembira dari Allah....insyaAllah...doa ibu ini x pernah putus...Arissa doakan ibu juga yer sayang...doa dari jauh untuk ibu yer sayang...

Ibu redha di atas segala ketentuanNya...insyaAllah...segala ujian yang di beri...yang termampu untuk ibu hadapinya...alhamdulillah....syukur...

Al-fatihah buat sayang ibu...Arissa...semoga dirimu sentiasa bergembira dan berbahagia disampingNya...insyaAllah....Amin...

Thursday, March 21, 2013

17 Mac 2013...Genap sudah 2 tahun 6 bulan usia Arissa sayang....

Ceh...gambar Arissa dengan Cik Kam lagi..hee...

Assalamualaikum sayang ibu.....17 Mac 2013..genaplah usia Arissa 2 tahun 6 bulan....wah...besar dah comel ibu ni....dah pandai merajuk...berlari..macam-macam la kan....rindu padamu sayang tak pernah padam....hurmmm....sedetikpun tak pernah ibu lupakan Arissa....sayang Arissa ni....sampai ke syurga..insyaAllah...

Arissa...nanti jumpa ibu dalam mimpi yer...lama dah ibu tak mimpi jumpa Arissa...rindu amat...nak peluk-peluk Arissa dalam mimpi tu...lama dah tak membelai dirimu sayang...ibu rindukan semua tu....huhu....tunggu ibu yer sayang....

Al-Fatihah sayang ibu....semoga dirimu sentiasa tenang dan aman disana....bersama dengan doa-doa ibu mengiringi perjalananmu menuju alam abadi disana....ibu masih setia menanti saat-saat untuk bersama mu sayang....Love U sayang...;)

14 Mac 2013...Genap sudah 1 tahun 10 bulan Arissa pergi....rindu sangat....

Arissa dengan Cik Kam...gambar masa wat makan-makan kat umah Kak Yati..hee....
rindu kenangan masa ni....

Assalammualaikum sayang....comelnya sayang ibu ni.....sekarang ni lagi comel kan..bercahaya jer wajahmu sayang disamping Sang Pencipta.....berseri-seri....ibu rindu sangat taw....rindu nak jumpa dgn Tiesya ibu ni...
hari ni 14 Mac 2013...dah genap 1 tahun 10 bulan Arissa pergi tinggalkan kami....ibu sangat-sangat hargai Arissa taw..sejak dalam kandungan lagi...ibu jaga Arissa baik-baik...

Sayang ibu ni....ibu rindu sangat..setiap saat..setiap patah kata ibu tetap akan taip..ibu rindu...biar lantakla orang bosan nak baca pun....ibu tetap akan menaipnya berulang-ulang kali....luahan ibu ni untuk tenangkan hati ibu sendiri taw...lega sikit hati ibu bila dah luah semuanya disini...

Tapikan sayang...bukan semuanya ibu luahkan...tipula luah semua kat sini...kalau mampu ibu luahkan kat sini pun hanya dengan air mata jer....tak mampu nak luahkan dengan perkataan taw ibu rindu Arissa...hanya Allah yang lebih mengetahuinya.....

Ibu redha jer sayang selama ibu hidup ni....terpulanglah pada mereka yang sentiasa pandai menilai manusia ni...biarkan saja..ibu selesa begini....tapi ibu bukanlah seperti yang mereka fikirkan....tiada niat pun...tapi bila dah berdepan dengan manusia yang suka menilai ni....ibu biarkan jer sayang..lantaklah....yang penting..hidup dan mati ibu kerana Allah SWT....

Sayang ibu...ibu rindu taw....ayah...Kakak Hanie...rindu sangat kat Arissa tu...nanti kita jumpa yer sayang...insyaAllah....Al-Fatihah sayang ibu.....semoga dirimu berbahagia disana selamanya....tunggu ibu nanti yer....Love U..Miss U....Forever....sampai ke syurga....insyaAllah...Amin..;)

Monday, February 25, 2013

17 Februari 2013.....genap sudah 2 tahun 5 bulan usia Arissa sayang ibu ni...


Asalamualaikum sayang ibu Arissa...Tiesya tengah buat apa tu sayang....?seronok yer dengar banyak cerita dari penjaga dirimu disana..kan sayang....jangan lari-lari taw...nanti jatuh...jangan nakal-nakal k...sayang...

Ibu, ayah & kakak Hanie rindu sangat kat Arissa...rindu nak dengar celoteh dari bibirmu yang comel tu sayang...baru pandai nak belajar bercakap...."aabah..bah..bah......"....masih tergiang-giang lagi suaramu sayang dalam ingatan kami....rindu yang akan terus kami bawa hingga ke syurga..insyaAllah sayang....

Al-Fatihah untuk sayang ibu ni...ibu takdapat nak berceloteh lama-lama kat sini...sebak didada sangat-sangat terasa....yang bisa menumpahkan air dari birai mata ibu ni...ibu dah tak mahu lagi menangisi pemergian dirimu sayang...ibu seharusnya bersyukur..kerana Arissa sedang berbahagia dialam sana...semoga dirimu akan terus begembira sambil menantikan kehadiran kami ke sisimu yer sayang...insyaAllah...Amin...love U sayang...;) 

Tuesday, February 19, 2013

14 Februari 2013...genap sudah 1 tahun 9 bulan Arissa pergi..Miss u sayang...


Assalammualaikum Arissa sayang...hari ni genap 1 tahun 9 bulan Arissa pergi tinggalkan kami...setiap saat ibu x pernah lupakan Arissa taw...cuma ibu sibuk sgt kat opis...x sempat nak updated blog ni..Huhu...

Arissa sayang ibu ni memang sentiasa gembira kat sana kan sayang....ibu sayang dan rindu Arissa selamanya taw....Al-Fatihah sayang ibu...moga dirimu tenang dialam sana yer sayang....Amin...


17 Januari 2013...genap sudah 2 tahun 4 bulan usia Arissa sayang ibu ni...rindunya....


Assalammualaikum Arissa sayang ibu...rindu amat kat Arissa ni...sejuk hati ibu dapat tatap gambar Arissa setiap hari...comel sangat sayang ibu ni kan...setiap saat ibu tak pernah lupakan Arissa...

Hari ni Arissa dah 2 tahun 4 bulan...wah...besar dah comel ibu ni kan...nanti kita jumpa kat sana yer sayang....rindu tak terkata ibu ni pada Arissa...doa ibu tak pernah putus sayang...semoga dirimu bahagia sentiasa disisi Allah SWT....insyaAllah...Amin...



Monday, January 14, 2013

14 Januari 2013...Genap 1 tahun 8 bulan Arissa pergi...ibu rindu Tiesya omey ni....


Assalammualaikum sayang ibu.....rindunya kat Arissa comey ni....sampai sesekali termimpi-mimpikan dirimu sayang....untuk kali ni...ibu dapat update untuk hari yang sama...hehe..insyaAllah..moga berterusan...Amin..

Arissa...Kakak Hanie yang terlalu menginginkan seorang lg adik seperti Arissa yang baik n comel ni....tapi kakak Hanie tetap mcm dulu...x berubah...yer...sebab da sering berjauhan dengan ibu...ibu terpaksa lakukan sesuatu untuk masa depan Kakak Hanie....Arissa doakan kami dari sana yer sayang....insyaAllah....

Arissa sayang...ada sesuatu yang berlaku pada ibu...seperti mimpi saat itu...tapi yang pastinya ibu tidak bermimpi saat itu...harap-harapnya itu adalah satu petunjuk yang baik dari Allah SWT untuk ibu yer sayang....

Al-Fatihah sayang....semoga dirimu akan terus berbahagia disana yer sayang...kami rindu & sayang padamu selamanya..insyaAllah...Amin....;)



This is Our Life, Our Journey & Our Love....