Thursday, May 17, 2012

17 Mei 2005....Arissa dah 1 tahun 8 bulan....sayang kamu....

Assalammualaikum sayang...ibu rindu la nak dengar dan tengok Arissa main sembur-sembur air liur macam dulu....hurmm...rindu amat pada dirimu sayang..terkilan sebab tak dapat lihat Arissa membesar depan mata ibu....tapi Arissa tetap comel seperti dulu dimata ibu taw.....

Shisha sayang...Selamat Ulangtahun yer..tiap-tiap bulan ibu doakan yang terbaik untuk sayang ibu ni..terutama bila umur Arissa berada di Tarikh Lahir Arissa...17hb....masih teringat saat-saat melahirkan dirimu...masih teringat bagaimana perasaan ibu ketika itu...bila Arissa lahir...hilang semua rasa kesakitan itu....lagi-lagi bila terpandang wajah Arissa yang comel sangat tu....ibu bahagia sayang...

Ibu masih ingat masa Arissa umur 3 bulan lebih....masa ibu datang kat rumah mak tok nak jemput Arissa dan Kakak Hanie pulang ke rumah....ibu main-main dulu dengan Arissa...ibu ribakan Arissa...bila kakak Hanie datang menjengah...Arissa ketawa mengekek...pastu Arissa tunggu Kakak Hanie buat lagi perkara yang sama...dan Arissa mengekek lagi...Ya Allah...masa tu hanya Allah sahaja yang tahu..bagaimana bahagianya ibu saat itu....

Arissa sayang...segala kenangan indah bersama denganmu akan terus ibu ingati sampai bila-bila.....terlalu indah untuk dilupakan...bila diigati..kadang-kadang ibu tersenyum sendiri....kadang-kadang mengalir air mata di pipi ibu menahan sebak....kerana kehilanganmu sangat menyesakkan dada ibu...sangat menyakitkan untuk ditelan segala kepahitan itu.....hanya Allah SWT yang mampu menguatkan ibu sayang....air mata ibu takkan pernah surut...air mata kegembiraan...air mata kerinduan...dan yang paling perit adalah air mata kehilangan.....Subhanallah....

Al-fatihah buat Arissa sayang....semoga dirimu terus mengecapi bahagia disana yer sayang....sayang Arissa selama-lamanya...insyaAllah..Amin....(^_^)




Bergetar jiwa dipersada bercahaya
Pertemuan harapan pertama kalinya
Bergetar jiwa menghadapi mimpi-mimpi
Sukar dipercaya pintunya terbuka

Di sini jua memori tercipta
Walau seketika terjalin kasih kita
Mungkin disini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada kulupa

Mengalun suara sesuri bisikan hati
Seiringan mencari haluan berseni
Bergetar jiwa menghadapi mimpi-mimpi
Tiada pun terduga pintunya terbuka

Di sini jua memori tercipta
Walau seketika terjalin kasih kita
Mungkin di sini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada ku lupa

Yang terpahit jua termanis
Semuanya bagiku terindah
Kuingati buat selama-lamanya

Di sini jua memori tercipta
Walau seketika terjalin kasih kita
Mungkin di sini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada kulupa

Mungkin di sini kita kan terpisah
Kenangan bersama (3x)
Mungkin disini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada kulupa


Monday, May 14, 2012

14 Mei 2012...setahun sudah perginya dirimu sayang.....rindu amat..

 
Assalammualaikum sayang ibu Arissa....hari ni terimbas kembali semua memori dan saat-saat pemergianmu ke hadrat Allah SWT....dan juga saat-saat indah bersamamu sayang....sukarnya untuk ibu menghadapi semua ini...tapi ibu redha akan kehendak dari Nya....terlalu pantas peristiwa itu sayang....hinggakan kadang-kadang membuatkan ibu tertewas....lantas mengalir laju air mata ibu ke pipi....tiada siapa yang mampu menghapuskan air mata kerinduan ibu untuk dirimu sayang....

Arissa sayang....rasa masih belum puas menatap wajah comelmu sayang....renungan itu...membuatkan hati ibu rindu....sebak...tapi ibu tahan...terpaksa....semua demi kebaikan ibu....ibu dah tak sanggup nak menangis lagi...merasai sebuah kehilangan.....sedangkan sekarang ini..Arissa sedang berbahagia disana....dan ibu tak mahu Arissa tahu yang ibu masih bersedih....ibu nak Arissa gembira disana...bersama kawan-kawan Arissa....jangan rindukan ibu yer...ibu tak sanggup Arissa menderita...k...

Setahun berlalu....14 Mei 2011 - 14 Mei 2012....memang ibu tak terasa yang dah lama Arissa pergi....mungkin sebab ibu selalu sangat menziarahi pusara kecilmu itu sayang...sentiasa Arissa dekat di sisi ibu, dihati ibu....di ingatan ibu...Arissa masih hidup syg...disisi Allah...dan masih subur didalam hati dan ingatan ibu....ibu rindu amat pada Arissa....rindu yang tidak mampu ibu ungkapkan.....Allah SWT lebih mengerti perasaan ibu sayang....

Sayang ibu....dari saat itu sehingga sekarang....ibu tetap tidak sabar-sabar ingin bertemu dengan dirimu sayang....tetapi ibu belum bersedia....byk lagi bekalan ibu yang belum siap....doakan yang terbaik untuk ibu yer sayang.....tunggu akan kehadiran ibu yer sayang....sayang Arissa....sampai bila-bila....

Andai terkubur jasad ibu....rindu, kasih & sayang ibu untuk Arissa tetap bersama Arissa hingga ke syurga yer sayang...semoga Arissa akan terus bahagia dan gembira disana.......Love U...Miss U always...my dear Arissa....^_^

Al-Fatihah.....Amin..

This is Our Life, Our Journey & Our Love....