Monday, June 20, 2011

Di Tanah itu ...( Hutan Setali ) Syukur....Alhamdulillah....


Sehari selepas Arissa pergi, aku dan suami datang menziarahi pusaranya..sayu sungguh terasa dihati..kehilangan Permata yang berharga dalam hidup kami..tak ternilai...Hanie...juga Permata yang sama nilainya dgn Arissa..semoga Hanie menjadi Puteri Solehah kami..insyaAllah...

Di tanah perkuburan itu..aku membaca surah Yassin bersama-sama dgn suamiku...airmata masih lagi laju mengalir membasahi pipiku...pilu hatiku mengenangkan Arissa bergelut dalam Sakaratulmautnyer...kehendak Allah SWT tidak menunggu walau sesaat pun..aku redha...Ya Allah...cuma aku mensyukuri kerana amat mudah Arissa pergi...ku mohon doa padaMu Ya Rabb agar dihilangkanlah kesakitan Sakaratulmaut itu saat ini tika Arissa bersamaMu...walau aku belum merasainya..tetapi aku dapat rasakan keperitan itu..


Di tanah itu aku melihat terlalu penuh dgn pusara2 mereka yg telah pergi sebelum aku...semasa aku memutuskan utk mengembumikan
Arissa disitu..kata mereka Hutan Setali sudah penuh..tiada tanah yang kosong...tetapi alhamdulillah...Allah SWT permudahkan buat Puteriku..masih ada tanah yang kosong utk nya...Syukurnya aku...tidak terhingga padaMu...

Di tanah itu juga aku memerhati sekeliling...memang penuh..tiada kekosongan..Ya Allah...tapi sgt besar kuasaMu..masih ada juga ruang untuk mereka yang beriman kepadaMu..bagiku..Tiada Yang Mustahil Di Dunia Ini Jika Kita Beriman....aku datang lagi dihari berikutnya di pusara Puteriku...aku lihat tanah baru telah dibuka untuk mereka yang bakal dijemput Allah SWT..alhamdulillah.....Allah telah bukakan hati mereka untuk membesarkan tanah perkuburan itu....


Ya Allah..aku bersyukur kepadaMu...Alhamdulillah....Di Tanah itu Hutan Setali..aku juga ingin disemadikan disana..aku ingin dekat dgn Puteriku....Ya Allah..Alhamdulillah...masih ada ruang untukku...InsyaAllah...Amin....


Al-Fatihah...


Arissa..ibu rindukan dirimu sayang..nantikan kedatangan ibu yer...Andai Tiba Saat Itu Pastiku Nantikan...;)

No comments:

Post a Comment

This is Our Life, Our Journey & Our Love....


Tik Tok....