Thursday, May 19, 2011

Puteri Kesayangan Kami...Ibu & Keluarga sangat RINDUKANMU....

17 September 2010...jam 6.35ptg....aku telah selamat melahirkan seorang puteri yang aku nanti-nantikan...alhamdulillah...comel sungguh puteri ibu ni...bangga sangat ibu...puteri yang ku namakan NUR ARISSA QAIREENA telah hadir dalam hidup ibu...bahagia sangat aku rasakan...walaupun berbagai-bagai komplikasi semasa dalam kandungan..tetapi ARISSA dilahirkan dalam keadaan sihat...ALHAMDULILLAH....kegembiraan ku adalah kegembiraan buat seluruh keluargaku....

Gelak tawamu ARISSA amat menghiburkan hati...ibu sangat bahagia...sayang sangat pada ARISSA...kalau diikutkan hati..mahu saja ibu berhenti kerja untuk menjaga ARISSA setiap masa...tetapi apakan daya..ibu harus bekerja untuk mencari rezeki membantu keluarga...untuk ARISSA juga...

ARISSA sayang....ibu tidak pernah lupakan sayang...setiap detik ARISSA didalam hati ibu...walaupun ibu sedang bekerja..ibu asyik teringatkan ARISSA sahaja...sebab itu ibu selalu berkejar untuk pulang ke rumah..kerana ibu tidak sabar ingin melepaskan rindu pada ARISSA....tidak pernah surut ciuman ibu pada ARISSA...walaupun ARISSA sedang tidur lena..ibu cium ARISSA sepuas-puas hati ibu..itulah yang ibu lakukan setiap hari sayang....

Arissa seorang puteri yang teramat baik untuk ibu..apatah lagi untuk keluarga dan semua...ARISSA yang terbaik buat ibu sayang....gurau sendamu ARISSA...ibu sangat terhibur...ARISSA sangat menyenangkan hati ibu...sangat mudah menguruskanmu sayang....tetapi ARISSA tiba-tiba demam...demam yang berlarutan selama 6 hari...dan ibu sangat risaukan ARISSA...tetapi entah kenapa..hatiku seolah-olah dihalang sesuatu yang membuatkan aku terfikir..ARISSA hanya demam biasa...kerana atas nasihat doktor..ARISSA ada kahak di paru-parunya...jadi aku memberikan ubat Antibiotik kepadanya....seperti saranan doktor...

14 Mei 2011....jam 2.30 petang...tidak kusangka dan tidak dapat ku duga...PUTERI NUR ARISSA QAIREENA kesayangan kami telah pergi selama-lamanya meninggalkan kami....walaupun teramat sukar untuk menerima kenyataan ini...tetapi aku memohon kepada ALLAH SWT...agar kuatkanlah semangat aku...Ya Allah...seberat-berat dugaan yang telah Engkau berikan kepada aku...dugaan inilah yang paling berat aku terima..Ya Allah.....tabahkanlah hati aku...ARISSA pergi dengan membawa semangat aku bersamanya....dia didalam dakapan aku disaat-saat dia sedang nazak....hanya linangan air mata dan sayu jeritan namamu ARISSA yang mampu aku lakukan...hebat sungguh ujianmu Ya Allah...tetapi hanya Engkau sahaja yang lebih mengetahui...aku REDHA dgn ketentuanMu Ya Rabbi....dan hanya Engkau sahaja yang tahu perasaan aku Ya Allah...tidak tergambar oleh kata-kata...

ARISSA sayang...terima kasih kerana sudi menjadi puteri ibu...ibu sangat bahagia hidup dgn ARISSA...ARISSA sangat membahagiakan ibu..memberi ketenangan dalam hidup ibu walaupun sementara....ibu tahu..ARISSA juga sedang merindui ibu...begitu juga ibu sayang..ARISSA sedang berbahagia di SYURGA...antara janji-janji ALLAH SWT dgn ARISSA sayang ibu...rupanya ARISSA hadir sementara dalam hidup ibu untuk menyedarkan ibu, ayah dan semua apakah erti hidup ini...takdir penentu segala-galanya...rupanya puteri ibu ini..antara AHLI-AHLI SYURGA...Alhamdulillah...syukur padaMu Ya Rabbi...Engkau telah memilih salah seorang dari ahli keluargaku yang paling muda untuk menghuni SYURGAMU...

ARISSA sayang...setiap kali ibu bersolat dan berdoa...Roh ARISSA sentiasa berada bersama-sama ibu..walaupun tidak kelihatan dari pandangan mata kasar ibu..tetapi ibu dapat merasakan kehadiran ARISSA...ibu dapat menghidu wanginya haruman ARISSA...seolah-olah terlihat ARISSA sedang senyum sambil memandang ke arah ibu....jangan la ARISSA bimbang sayang..setiap saat ibu akan tetap ingat pada ARISSA...janganlah bersedih sayang ibu..jika ARISSA melihat ibu menangis...ibu bukan ingin membuatkan ARISSA bersedih..tetapi ibu cuma teramat rindukan ARISSA...ingin rasanya ibu mendakap ARISSA selama-lamanya membelai helaian rambut ARISSA..mengusap lembut wajah comel ARISSA..tidak ingin lagi ibu lepaskan andai masih ada peluang...

Ya Allah...izinkan la aku bermimpi bertemu dgn puteri kesayanganku ini setiap hari..agar terubat rasa rinduku kepadanya....hidupku seolah-olah kurang serinya tanpamu sayang....terima kasih ARISSA...kerana doakan kekuatan untuk ibu dari jauh....ibu senang melihat ARISSA sedang tersenyum berlari dan ketawa mesra bersama kawan-kawan ARISSA disana...janganlah ARISSA lupakan ibu sayang....

Nantikan kehadiran ibu ke sisimu SAYANG...tunggu ibu disana SAYANG...ibu akan datang menemui ARISSA kesayangan ibu dengan izin ALLAH SWT...insyaAllah sayang....


Sayang Arissa...3 hari sebelum Arissa pergi..ibu telah dapat merasakan tanda-tanda itu...ibu juga telah meredhainya...semoga Arissa tenang dan bersemadi dengan aman di sana....

TUNGGU IBU SAYANG IBU....PUTERI KESAYANGAN IBU..NUR ARISSA QAIREENA BINTI ARISHAM....

Luahan ibu yang teramat RINDU padamu....SAYANG...ARISSA SAYANG.....;'(

AL-FATIHAH....

2 comments:

  1. al-fatihah..moga arwah baby arissa bersama dlm golongan yg baik2 hendaknya..amin

    ReplyDelete
  2. Allahuakbar......
    al-fatihah.......sesungguhnya sy sedang mencari kekuatan utk menempuh hari2 yg akan datang dgn kehilangan puteri kesayangan saya juga.....
    terima kasih........ternyata bukan saya seorang yang merasa rindu yg teramat pdnya...

    ReplyDelete

This is Our Life, Our Journey & Our Love....


Tik Tok....